برگزاری دومین روز همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در مصر

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، درهای مراکز اخذ رأی برای دومین روز پیاپی در برابر مردم مصر برای شرکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی این کشور باز شد.

برگزاری دومین روز همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در مصر

این همه پرسی در داخل مصر تا فردا ادامه دارد و مصری های مقیم کشورهای خارجی که از 19 آوریل شرکت در این همه پرسی را شروع نموده بودند امروز آخرین روز برگزاری آن را شاهد هستند.

این همه پرسی به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر اجازه باقی ماندن در قدرت تا سال 2030 را می دهد.

پیشتر لاشین ابراهیم، رئیس هیأت عالی انتخابات مصر اعلام نموده بود که 19 تا 22 آوریل (30 فروردین تا دوم اردیبهشت) زمان همه پرسی برای تغییرات قانون اساسی است.

مجلس مصر چند روز پیش با اکثریت آرا نمایندگان این کشور، تغییرات در قانون اساسی مصر را به تصویب رساند و دولت را مکلف به برگزاری همه پرسی جهت کسب نظر مصری ها درباره تغییرات کرد.

بر اساس تغییرات جدید در ماده 140 قانون اساسی مصر، مدت ریاست جمهوری در این کشور از دو دوره چهار ساله به دو دوره شش ساله تغییر یافت.

اجرای اصلاحات در قانون اساسی با مخالفت معارضان در داخل و خارج از مصر روبرو شده است.

در همین ارتباط جنبش جوانان 6 آوریل در بیانیه ای بر مخالفت قاطع خود با اجرای اصلاحات در قانون اساسی و فراهم کردن زمینه بقای عبدالفتاح السیسی در رأس قدرت، تأکید کرد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5190

به "برگزاری دومین روز همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دومین روز همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید