برگزاری 9 ویژه برنامه در اصفهان هم زمان با هفته پژوهش

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از برگزاری 9 همایش و رویداد علمی و فرهنگی از سوی حوزه های مختلف این اداره کل به ویژه دفتر مطالعات و پژوهش طی چهار روز از هفته پژوهش و فناوری در اصفهان اطلاع داد.

برگزاری 9 ویژه برنامه در اصفهان هم زمان با هفته پژوهش

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، فریدون الله کمک با اعلام این مطلب در نشست شورای پژوهش اداره کل گفت: با برنامه ریزی های به عمل آمده با مشارکت دفتر مطالعات و پژوهش و شورای مشورتی کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و همچنین با همکاری دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی و دانشگاه هنر اصفهان در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی چهار همایش و رویداد علمی و فرهنگی در اصفهان برگزار می گردد.

نشست پژوهشی کارکنان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در رابطه با اولین نشست علمی و فرهنگی اداره کل طی هفته جاری گفت: اولین نشست علمی و فرهنگی اداره کل به صورت نیم روزه و به همت شورای هم اندیشی کارکنان میراث فرهنگی استان روز یکشنبه 24 آذرماه 98 با موضوع پژوهشگران داخلی اداره کل در سه حوزه به ترتیب، صنایع دستی با موضوع نگرشی بر تنوع و کیفیت صنایع دستی استان، در حوزه گردشگری با موضوع صنعت گردشگری و توسعه پایدار اصفهان و در حوزه میراث فرهنگی با موضوع چهارباغ اصفهان در گذر تاریخ برگزار می گردد.

او اضافه کرد: از نکات جالب توجه این نشست برنامه ریزی، اجرا، سخنرانی و اجرای پنل تخصصی از سوی همکاران پژوهشگر اداره کل است.

میراث فرهنگی در گذر تاریخ با مشارکت گروه تاریخ دانشگاه اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان به دومین نشست علمی و فرهنگی اداره کل طی هفته پژوهش اشاره نمود و گفت: دومین نشست علمی و فرهنگی اداره کل به صورت نیم روزه با مشارکت دانشکده ادبیات و علوم انسانی (گروه تاریخ) دانشگاه اصفهان در سه محور مرمت های میدان امام (نقش دنیا) در گذر تاریخ، کاوش های باستان شناسی در باغشهر تاریخی نطنز و کاوش های باستان شناسی چهارباغ اصفهان برگزار می گردد.

همایش یک روزه گردشگری محور توسعه پایدار اصفهان با مشارکت دانشگاه صنعتی اصفهان

الله کمک در ادامه به برگزاری سومین نشست علمی و فرهنگی اداره کل طی هفته پژوهش و فناوری سال 1398 اشاره نمود و گفت: با مشارکت دفتر مطالعات و پژوهش اداره کل و دانشگاه صنعتی اصفهان، نشست علمی یک روزه با عنوان دومین همایش سالانه گردشگری محور توسعه پایدار استان اصفهان برگزار می گردد.

او گفت: در این نشست یک روزه مسئولان شورای سیاست گذاری گردشگری و فعالان گردشگری استان با ایراد سخنانی به بحث و گفتگو در مورد راهکارهای توسعه گردشگری پایدار در استان پرداخته و سپس در یک پنل تخصصی فعالان گردشگری از بخش خصوصی و مسئولان استان در حوزه گردشگری در زمینه توسعه اقتصاد استان اصفهان از منظر صنعت گردشگری به مصاحبه خواهند پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در ادامه به سایر برنامه های اداره کل با مشارکت سایر نهادها از جمله دانشگاه هنر اصفهان اشاره نمود و گفت: برگزاری پنج کارگاه تخصصی و سخنرانی علمی در حوزه گرافیک، آنالیز مکاتب نقاشی در دنیا، آنالیز مکاتب نقاشی ایرانی در حوزه دیوارنگاری فضاهای شهری و برگزاری کارگاه آشنایی با موسیقی ایرانی در عصر ساسانی و برگزاری دستاوردهای دانشجویان گروه صنایع دستی دانشگاه هنر اصفهان در گالری نقش خانه از دیگر برنامه های این هفته است.

الله کمک در سرانجام توضیح داد: طی هفته پژوهش به همت پایگاه دنیای مسجد جامع عتیق اصفهان، کارگاه علمی تجربیات مرمتی استاد محمد پاکنژاد، از پیشکسوتان هنر مرمت اصفهان، در این مجموعه تاریخی برگزار می گردد.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14470

به "برگزاری 9 ویژه برنامه در اصفهان هم زمان با هفته پژوهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 9 ویژه برنامه در اصفهان هم زمان با هفته پژوهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید