بَری باعرضه یا بی عرضه؟

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگار خبرنگاران(ایبنا)؛ این مجموعه، داستان های خنده دار پسربچه ای به نام بری لوزر را با زبان طنز و بامزه بیان می نماید. جیم اسمیت، نویسنده انگلیسی این رمان ها را برای بچه ها بالای هشت سال نوشته است. داستان های بری با روایت جالب و بانمک خود به تقویت اعتماد به نفس بچه ها نیز یاری می نماید. ماجراهای بری بی عرضه آن قدر بامزه و خنده دار است که پیروز به دریافت جایزه کتاب بانمک رولد دال نیز شده است.

بَری باعرضه یا بی عرضه؟

عنوان های این شش جلد عبارت اند از: من بی (با) عرضه ام، من هنوز هم بی (با) عرضه ام، دیگه نمی شه گفت من بی عرضه ام، بَری بی عرضه و تعطیلات نکبتی، بَری بی عرضه و معمای آب میوه مچاله و بَری بی عرضه و بیزاری از تعطیلات میان ترم.

جلد پنجم این مجموعه درباره به جهان آمدن برادر تازه بَری است. بَری با خودش فکر می نماید که با آمدن برادرش، اولش مامان و بابا را از او سارقید، بعدش هم برای کاری که او ننموده بود توی دردسر افتاد. این طور که به نظر می رسد این ماجرای تازه کارآگاه بی عرضه است.

جلد ششم این مجموعه درباره تعطیلات میان ترم بَری است که به اردوی سارق دریایی می رود. بَری معتقد است که همه این را می دانند که اردوی سارق دریایی مخصوص بچه کوچولوهاست. حالا فکرش را بکنید چقدر غیر باحول بود وقتی بابا به او می گوید برای تعطیلات میان ترم برود به اردوی سارق دریایی!

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

پسر لاغر با پلیور راه راه و دماغ سربالا گفت: بونژوق! نام من است رِنالد دوپان. و دستش را آورد جلو تا با ما دست بدهد. سال گفت: از دیدنت خوشبختم رنارد. و از روی کُنده درخت بلند شد. کُنده صدای جیرجیری داد و یک وری شد و من پرت شدم روی زمین.

با دماغ افتادم روی خُرده چوب ها، اما سریع بلند شدم و ایستادم و خُرده چوب ها (و حشره هایی که لای شان بود) را از روی خودم تکاندم..

انتشارات پیدایش جلد پنجم و ششم بَری بی عرضه را با شمارگان هزار نسخه و برای هر جلد به بهای 77 هزار تومان و 83 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30062

به "بَری باعرضه یا بی عرضه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بَری باعرضه یا بی عرضه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید