بزرگترین جزایر دنیا را بشناسید!

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران - الهام مظفری: بزرگترین جزیره جهان را می شناسید؟ اگر فکر می کنید استرالیاست، اشتباه می کنید. استرالیا یک قاره است. اگرچه قاره ها کاملا با آب احاطه شده اند، اما در دسته بندی جزایر قرار نمی گیرند. استرالیا کوچکترین قاره است، اما سه برابر بزرگتر از بزرگترین جزیره جهان است.

بزرگترین جزایر دنیا را بشناسید!

25. سریلانکا

سریلانکا یک کشور جزیره ای در اقیانوس هند است که در جنوب آسیا و در ساحل هند قرار گرفته است.

24. جزیره بنکس

جزیره بنکس یکی از اعضای بزرگ مجمع الجزایر کانادایی شمالگان است که در منطقه اینوویک در کانادا قرار گرفته است. این جزیره درخت ندارد و تنها سکونتگاه دائمی آن ساکس هاربر، در ساحل جنوب غربی آن قرار گرفته است.

23. ساخالین

ساخالین بزرگترین جزیره روسیه است، حدودا یک پنجم ژاپن است و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

22. هیسپانیولا

هیسپانیولا اولین مستعمره اروپایی دنیای جدید است که توسط کریستوف کلممب در سال 1492 و 1493 بنیان گذاشته شد. این جزیره نهمین جزیره پرجمعیت دنیا و پرجمعیت ترین جزیره آمریکاست. دومین جزیره بزرگ کارائیب و 22امین جزیره بزرگ دنیا است.

21. هوکایدو

هوکایدو که قبلا ایزو نام داشت، دومین جزیره بزرگ ژاپن است.

20. ایرلند

ایرلند از نظر سیاسی بین جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی تقسیم شده است.جمعیت ایرلند حدود 6.4 میلیون نفر است که کمتر از 4.6 میلیون نفر آن در جمهوری ایرلند و حدود 1.8 میلیون نفر در ایرلند شمالی زندگی می کنند.

19. میندانائو

میندانائو شرقی ترین و دومین جزیره بزرگ فیلپین است.

18. ایسلند

ایسلند کم جمعیت ترین کشور اروپاست و با وجود این که در عرض جغرافیایی بالا قرار گرفته است، آب و هوای معتدلی دارد.

17. کوبا

این کشور جزیره کارائیبی با 11 میلیون نفر جمعیت، هفدهمین جزیره بزرگ دنیا است. کوبا زمانی یکی از ثروتمندترین کشور های دنیا بود و اکنون با اقتصاد برنامه ریزی شده اش شناخته می شود. فیدل کاسترو در سال 1959 کوبا را به یک کشور کمونیستی تبدیل کرد.

16. نیوفاندلند

نیوفاندلند یک جزیره کانادایی بزرگ در ساحل شرقی آمریکای شمالی است.

15. لوزون

لوزون بزرگترین جزیره فیلیپین است. کشاورزی لوزون شامل برنج، نارگیل، انبه و موز می شود. همچنین این جزیره معادن آهن، طلا، مس و منگنز دارد.

14. ایسلند شمالی

یشتر نیوزیلندی ها در ایسلند شمالی زندگی می کنند، ایسلند شمالی کوچکتر از دو جزیره اصلی است که این کشور را تشکیل می دهد. سواحل ایسلند شمالی بهترین سواحل نیوزیلند هستند.

13. جاوا

جاوا پرجمعیت ترین جزیره دنیا با 137 میلیون نفر جمعیت است و جاکارتا، پایتخت اندونزی، در آن قرار گرفته است. جاوا بیش از 400 نوع پرنده مختلف دارد و به خاطر قهوه مرغوبش که در قرن بیستم محبوبیت دنیای پیدا کرد مشهور است.

12. ایسلند جنوبی

پارک ملی ابل تاسمان یکی از بهترین جاذبه های این جزیره است. مناظر فوق العاده آن برای قایقرانی و کوه پیمایی مناسب هستند.

11. سولاوسی

یکی از چهار جزیره بزرگ اندونزی و یازدهمین جزیره بزرگ جان بین بورنئو و جزایر مالوکو قرار گرفته است. محصولات بومی این منطقه شامل برنج، ذرت، قهوه، ادویه و نیشکر می شود.

10. جزیره الزمیر

برخی معتقدند این جزیره کانادایی را وایکینگ ها در قرن دهم نامگذاری کرده اند. این جزیره به شمالی ترین بخش کشور نزدیک است و فقط 146 سکنه دارد.

9. بریتانیای کبیر

بریتانیا سومین جزیره پرجمعیت دنیا و بزرگترین جزیره اروپاست. بریتانیا از انگلستان، اسکاتلند و ولز تشکیل شده است.

8. جزیره ویکتوریا

این جزیره کمی بزرگتر از بریتانیاست، در شمال کانادا واقع شده و 1000 نفر جمعیت دارد. ساختمان های پارلمانی بریتیش کلمبیا و باغ های بوچارت در جزیره ویکتوریا و ونکوور واقع شده و هر سال هزاران بازدیدکننده از سراسر دنیا را به خود جذب می کند.

7. هونشو

هونشو در ژاپن واقع شده و بیش از 100 میلیون نفر جمعیت دارد که بیشتر آن ها در کلانشهر توکیو زندگی می کنند. هیروشیما، کوه فوجی و توکیو همگی در هونشو قرار دارند.

6. سوماترا

بزرگترین جزیره واقع در اندونزی است که 50 میلیون نفر جمعیت دارد. در سال 2004، این جزیره یک فاجعه طبیعی را تجربه کرد: سونامی اقیانوس هند که در ساحل شمال شرقی آن رخ داد.

5. جزیره بافین

این جزیره در شمال کانادا واقع شده و تنها 10000 نفر جمعیت دارد و به بازدیدکنندگانش تجربه کمیاب تماشای خرس های قطبی، تور های سورتمه س.واری و قایق سواری در میان یخچال ها را ارائه می دهد.

4. ماداگاسکار

ماداگاسکار بیش از 22 میلیون نفر جمعیت دارد و در اقیانوس هند و ساحل شرقی آفریقای جنوبی واقع شده است. این جزیره دورافتاده جالبترین پوشش گیاهی و جانوری دنیا را دارد.

3. بورنئو

سومین جزیره بزرگ دنیا در سه کشور قرار گرفته است: اندونزی، برونئی و مالزی. این جزیره از قبایل بومی مختلف تشکیل شده است. در حالی که هر قبیله ممکن است زبان خودش را داشته باشد، ولی همگی شباهت هایی از نظر رژیم غذایی، فرهنگ و فضای زندگی دارند.

2. گینه نو

بیشترین تمرکز زبان (بیش از 1000 زبان)، شمار زیادی از قبایل دورافتاده و مناطق کشف نشده در دومین جزیره بزرگ دنیا قرار دارند.

1. گرینلند

اگرچه برخی دانشمندان معتقدند که زیر سطح یخی گرینلند سه جزیره جداگانه وجود دارد، بیشتر افراد قبول دارند که گرینلند بزرگترین جزیره دنیا است. گرینلند با چشمه های آبگرم، صفحات یخی و شفق های قطبی اش شناخته می شود.

منبع: list25

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: برترین ها
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6702

به "بزرگترین جزایر دنیا را بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین جزایر دنیا را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید