معرفی تور مالزی و جاذبه های گردشگری مالزی

به گزارش شیوا مارکت، زیبایی کشور مالزی در آب و هوا فقط خلاصه نمی گردد. اگر قصد استفاده از تور مالزی و بازدید از جاذبه های گردشگری مالزی را دارید قطعا باید از دیگر جاهای دیدنی مالزی هم بازدید کنید؛ از جمله این اماکن گردشگری می توان به سواحل پاک، کوهای زیبا، مزارع سر سبز چای، جَنگل های انبوه با باران های گرمسیری وچشم اندازهای ویژه و مخصوص شهرهای جذاب این کشور اشاره داشت. مالزی یک کشور با نژادهای مختلف است که در جنوب شرق آسیا استقرار یافته؛ عمده مردمان این کشور را اتباع چینی ، هندی ، مالایی و همچنین اقوام دیگر که در این کشور زندگی می نمایند، همه اقوام با ادیان مختلف که اسلام اکثریت آن را تشکیل می دهد با صلح در کنار یکدیگر زندگی می نمایند که این نشان دهنده فرهنگ غنی و جغرافیای جذاب این کشور است. در ادامه با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید برای معرفی ده شهر زیبا از کشورمالزی...

معرفی تور مالزی و جاذبه های گردشگری مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

جرج تاون - George Town

شهر جرج تاون با وجود شاپ هاوس ها یا خانه های فروشگاهی کهن که در سازمان دنیای یونسکو به عنوان یک اثر قدیمی و مهم ثبت شده است، فقط معروف و مشهور نیست؛ بلکه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مالزی قلمداد می شود. از جمله این اماکن دیدنی مالزی که نشان دهنده فرهنگ و دوره های تاریخی مختلف است می توان به مساجد با قدمت زیاد تاریخی، معابد بوداییان چینی، برج های ساخته شده با استفاده از علم نوین ساختمان سازی، موزه های زیبا، فروشگاه ها و مراکز بزرگ خرید و همچنین رستوران های متفاوت با نوع طبخ مختلف غذا و طمع و مزه های منحصر به فرد اشاره داشت. از جمله این رستوران ها می توان به رستوران هایی با غذاهای مالایی، هندی، تایلندی و همچنین رستوران های اروپایی که می توانید در تور مالزی دیدن فرمایید اشاره داشت.

ایپوه - Ipoh

شهر ایپوه به واسطه معادن غنی (Kinta Valley) که مهم ترین فلز این معادن، قلع است با ارزش شده است. این شهر به واسطه همین معادن قلع یکی از با ارزش ترین شهرهای جنوب شرق آسیا است که اوج قدرت آن به اواخر سده نوزدهم میلادی برمی شود. شهر ایپوه بدلیل ثروتی که در خود نهفته است به یکی از شهرهای زیبا توام با معماری خاصی تبدیل شده است؛ از جمله جاهای دیدنی مالزی و این شهر که می توان در تور مالزی از آن دیدن کرد باید به: ساختمان های قدمتی که در زمان تعلق داشتن مالزی به سایر کشورهای دنیا در آن ساخته شده است، ایستگاه قطار ایپوه که سبک معماری آن ترکیبی از معماری موروها و ویکتوریا است، ساختمان های قدیمی با معماری ای خلاف آنچه که در ایستگاه قطار این شهر می بینید و همچنین تالار و سالن زیبای شهر با معماری نئو کلاسیک اشاره داشت. البته ناگفته نماند که ارتفاعات چشم نواز (cameron) و پارک بسیار زیبا با طبیعت بکر (royal belum state) که از جاذبه های گردشگری مالزی و شهر ایپوه محسوب می شود را نیز می توانید در تور مالزی دیدن کنید.

الور استار - Alor Star

در تور مالزی حتما از شهر الور استار دیدن فرمایید، این شهر یکی از بزرگ ترین شهرهای نزدیک به مرز تایلند می باشد که در تور گردشگری تایلند این شهر به عنوان نخستین شهر برای بازدید از پارک های Muda Eco یا Ulu در لنکاوی است. شهر الور استار مکان های دیدنی بسیاری دارد از جمله این مکان ها و جاذبه های آن می توان به: Balai besar در میدان Padang که در سده نوزدهم میلادی با طراحی خاص تایلندی در این شهر ساخته شده است؛ اشاره داشت! اما جاذبه های گردشگری مالزی و الور استار به همینجا ختم نمی شود. از دیگر جاذبه های این شهر، مسجد ظهیر است که با زیبایی و معماری منحصر به فردی که دارد می توان از آن به عنوان یکی از خوش طرح ترین و عظیم ترین اماکن مقدس مالزی نام برد.

میری - Miri

از دیگر جاهای دیدنی مالزی شهر تاریخی میری می باشد. این شهر به واسط اینکه در گذشته اتباع و تاجران چینی در آن ساکن و باعث رونق این شهر شدند، در آن فرهنگ غنی و کهن چین دیده می شود، به گونه ای که اگر در این شهر قدم بزنید تصور می کنید که در شهرهای چین هستید و از طراحی های ویژه و معماری خاص آنجا بهره مند می شوید. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به: بازارها و فروشگاه های محلی به نام Tamu Muhibba که با محصولات متنوعی از جمله برنج، میوهای طبیعی تازه و سایر مایحتاج زندگی برپا می شود اشاره داشت، به یاد داشته باشید در شهر میری می توان به انواع غذاهای رستورانی و محلی به راحتی دست پیدا نمود که البته اغلب آن ها به روش های طبخ چینی پخته و سرو می شود، از دیگر جاذبه های گردشگری مالزی باید به مسجد التقوا اشاره نمود، این مسجد که در میان درخت های نخلی موجود در منطقه به چشم می خورد از ظاهری سفید و طلایی رنگ برخوردار است. علاقه مندان به شهر میری می توانند از حال و هوای ساحلی شهر و ماهی هایی اعم از: کوسه ها، طوطی ماهی ها و لقمه ماهی ها دیدن نمایند.

کوالا ترنگانو - Kuala Terengganu

از شهرهایی که فرهنگ مالایی را می توان در آن دید باید به شهر کوالا ترنگانو اشاره داشت، اقتصاد این شهر به واسطه استفاده و استخراج نفت از دریای جنوبی نزدیک چین در بین سال های 1980 تا 1990 میلادی شکوفا شد ولی در گذشته که این شهر یک روستای کوچک بود اقتصادش را فقط فعالیت های ماهیگیری تشکیل می داد. هم اکنون این شهر یکی از اماکن دیدنی مالزی را در اختیار دارد که شما می توانید در تور مالزی از Istana Maziah که به عمارت پادشاه مشهور است دیدن فرمایید، همچنین این شهر یکی از جزیره های بسیار زیبا مالزی را نیز دارا می باشد که به نام Pulau Duyung شهرت دارد. این جزیره با بهره گیری از طراحی های بسیار قدیمی و سنتی Terengganu معروف شده است.

تایپینگ - Taiping

از دیگر جاهای دیدنی مالزی که می توانید در تور مالزی ببینید شهر قدیمی و کهن تایپینگ است. این شهر کوچک مالزی در منطقه Perak واقع شده است و اماکن تاریخی و ساختمان های قدیمی بیشماری دارد که در طول سده نوزدهم میلادی ساخته شده و همزمان با کشف و استخراج قلع از معدن های این شهر بوده. از دیگر جاذبه های گردشگری مالزی می توان به پارک زیبای Lake Gardens اشاره داشت که مساحت آن بالغ بر 64 هکتار می باشد و در سال 1880 میلادی نیز تاسیس شده است و یکی از اولین و بزرگ ترین پارک هایی به حساب می آید که استفاده از آن برای عموم مردم آزاد بود. البته ناگفته نماند که این شهر دارای خانه های فروشگاهی (Shophouses) با طراحی خاص و قدیمی چینی می باشد که بسیار جذاب است. همچنین از موزه تاریخی پراک نیز نباید به راحتی گذشت و حتما باید از آن بازدید نمود.

تاناه راتا - Tanah Rata

از دیگر جاذبه های گردشگری مالزی که می توان آن را در تور مالزی بازدید کرد شهر تاناه راتا در بالای تپه های Highlands Cameron است. این شهر به دلیل آب و هوای خاص و ویژه ای که دارد بسیار مورد توجه گردشگران خارجی است، علاوه بر آب و هوای مخصوص این شهر می توان از آبشارهای بی بدیل، باغ ها و پارک های سرسبز، اماکن قدیمی و همچنین زمین های زراعی چای هم نام برد. خیابان اصلی این شهر که به Jalan Besar شهرت دارد تقریبا 800 متر طول دارد و در آن رستوران هایی به چشم می خورد که برای سرو غذا میز و جایگاه خود را در فضای خارج از مغازه خود قرار داده اند.از دیگر جاذبه هایی که باید به آن اشاره داشت که برای لذت بردن از این شهر است باید از محل های مخصوص کوهنوردی و پیاده رویهم نام برد.

کوالا کنگسر - Kuala Kangsar

از دیگر جاهای دیدنی مالزی باید از شهر تاریخی کوالا کنگسر نام برد که همچون الماسی در کشور مالزی می درخشد. این شهر از مشهور ترین و زیباترین شهرهایی است که پادشاهان مالزی در آن زندگی می کردند، علاوه بر زیبایی فراوان که به دلیل وجود باغ ها و پارک های سرسبز و اماکن قدیمی اش دارد، باید از اماکن دیدنی مالزی که در این شهر هم زیاد به چشم میخورند نام ببریم که از جمله آنان می توانیم به دو ساختمان District Office که در مرکز شهر قرار گرفته است و ساختمان Malay College که در شمال شهر واقع شده است و همچنین نباید از برج ساعت شهر نیز غافل شد. گفتنی است مدرسه مالای نخستین مدرسه ای است که امکان آموزش به زبان انگلیسی را فراهم نموده و در قرن بیستم تاسیس شد.

کوچینگ - Kuching

در تور مالزی حتما از شهر جذاب و گردشگر پذیر کوچینگ بازدید کنید، این شهر در نزدیکی رودخانه Sarawak قرار گرفته است و در منطقه کهن وتاریخی Sarawak که البته با قدمت ترین شهر این منطقه هم محسوب می شود و همچنین در نزدیکی کوه Santubong استقرار یافته است. این شهر که جزو جاذبه های گردشگری مالزی هم محسوب می شود دارای جذابیت های دیگری هم می باشد از جمله این جذابیت ها می توان به موزه Sarawak که مربوط است به مردم جزیره بورنئو Borneo اشاره داشت، البته جاذبه های این شهر تاریخی به همین جا ختم نمی شود و از مراکز خرید، کافه های ویژه شهر، ساختمان های شکیل و خانه های فروشگاهی هم نام برد. علاوه بر این جاذبه ها، شهر کوچینگ پارک ملی Bako را نیز در خود جای داده است، این پارک در کنار Semenggoh که یکی از محل هایی است که توسط دولت مالزی حفاظت می شود، جزو زیبایی ها و جذابیت های این مکان به حساب می آید.

ملاکا - Melaka

از دیگر جاهای دیدنی مالزی که به واسطه طراحی و معماری در سبک های مختلف در سازمان دنیای یونسکو به ثبت رسیده است، باید از شهری با فرهنگ های گوناگون به اسم ملاکا نام برد. این شهر تاریخی به دلیل اینکه از گذشته تا به حال اتباع زیادی از جمله آلمانی ها، اعراب، بریتانیایی ها و پرتغالی ها را در خود جای داده است، این تنوع نژادی باعث به وجود آمدن رستوران ها با طبخ های محلی گوناگونی شده است. علاوه بر این؛ شهر ملاکا یکی از استراتژیک ترین بندرهای جنوب شرق آسیا می باشد که با کشورهای زیادی از جمله: چین، اندونزی و هند در حال تجارت و ارتباط است. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به کلیسای سرخ اشاره نمود. این شهر که در زمان گذشته تحت استعمار کشورهای گوناگونی بوده است، همین مسئله باعث به وجود آمدن خیابان های باریک ساخته شده در وسط شهر توسط اروپایی ها که دو طرف آن، خانه های فروشگاهی و مراکز خرید قرار داشتند، گشته است. البته لاذم به ذکر است این اماکن بعد از مدتی به دست خاندان Peranakan و خاندان های چینی مقیم شهر افتاد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6710

به "معرفی تور مالزی و جاذبه های گردشگری مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تور مالزی و جاذبه های گردشگری مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید