بلیط هواپیما به ارجان تفریگاه ییلاقی در قبرس شمالی

به گزارش شیوا مارکت، قبرس شمالی یا سیپروس یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای آن دسته از مسافرانی به شمار می فرایند که در فصل گرما به جای آنکه به دنبال ییلاقی سردسیری باشند، بلیط هواپیما خود را برای مقاصد گرم و آفتابی تهیه می نمایند. سیپروس در ساحل دریای مدیترانه سال هاست که دل گردشگرانی را که به امید ملاقات با آفتاب زندگی بخش خورشید، بلیط هواپیما می خرند و به سفر می فرایند را ربوده است. این نکته را هم ناگفته نگذاریم که برای سفر به قبرس شمالی و فرود در فرودگاه بین المللی ارجان لازم نیست آنقدرها هزینه کنید و این قطب گردشگری در دریای مدیترانه با خرید بلیط ارزان هواپیما در دسترس مسافران ایرانی خواهد بود.

بلیط هواپیما به ارجان تفریگاه ییلاقی در قبرس شمالی

جزیره قبرس که مانند نگینی میان آب های زلال مدیترانه می درخشد، از جاذبه های توریستی و گردشگری منحصر به فردی برخوردار است. جاهای دیدنی قبرس بر خلاف تصور عام، به سواحل شنی و صخره ای و مناظر زیبای دریای مدیترانه خلاصه نمی شود. این جزیره با داشتن سابقه تاریخی کهن، در طول تاریخ بارها مورد توجه امپراطوری های عظیم دنیا قرار گرفته و از آن دوران یادگاری های بسیاری در دل خود جای داده است که امروز به عنوان جاذبه های تاریخی قبرس یکی از دلایل اصلی سفر گردشگران به این جزیره محسوب می شوند. جذابیت قبرس تنها به جاذبه های طبیعی و تاریخی آن خلاصه نمی شود و تفرجگاه های شهری و هتل های مجلل این کشور را نیز در بر می گیرد.

چطور با خرید بلیط هواپیما به ارجان پرواز کنیم؟

اولین راه دسترسی به ارجان بعد از خرید بلیط هواپیما به وسیله ترکیه می باشد:

بسیاری از شرکت های هواپیمایی پروازهایی از ترکیه به قبرس شمالی دارند. هواپیمایی ترکیه (Turkısh Aırlınes) احتمالا یکی از بهترین و شناخته شده ترین انتخاب ها برای پرواز به قبرس شمالی ست. تمامی پروازها در قبرس شمالی در فرودگاه ارجان در شهر لفکوشا (نیکوزیا) فرود می آید پس اگر در شهر دیگری در قبرس شمالی اقامت دارید احتمالا پس از ورود به جزیره حدود 30-40 دقیقه تا محل اقامتتان فاصله دارید.

دومین راه دسترسی به قبرس شمالی بعد از خرید بلیط هواپیما به وسیله قبرس جنوبی می باشد:

دومین نقطه ورود به قبرس شمالی برای افراد و خانواده هایی که در پاسپورتشان ویزای شینگن معتبر داشته و یا در کشورهای حوزه یورو زندگی میکنند به وسیله قبرس جنوبی است. اگر از این طریق به قبرس پرواز می کنید، پرواز شما در فرودگاه لارناکا که در حقیقت فرودگاه اصلی قبرس جنوبی ست به زمین خواهد نشست. بعد از ورودتان به جزیره می توانید با تاکسی به هتل و یا محل اقامتتان در قبرس شمالی سفر کنید. هرچند بدون تردید اطمینان حاصل کنید که از پیش شرکت تاکسیرانی و یا راننده تاکسی خود را در خصوص محل اقامتتان در قبرس شمالی مطلع نموده اید تا با مشکلاتی مانند تعویض تاکسی و یا اتلاف وقت در حین عبور از مرز روبرو نشوید.

فرودگاه دوم قبرس جنوبی در منطقه پافوس واقع شده است که به دلیل زیبایی ها و آثار باستانی خود شهرت دارد. پیشنهاد می کنیم اگر برای قبرس جنوبی بلیط هواپیما می خرید و به وسیله این فرودگاه وارد قبرس می شوید در طول سفرتان حتما یک روز را در این شهر تاریخی و زیبا بمانید. سفرتان پس از آن به نیکوزیا و ارجان حدود یک ساعت و نیم به طول خواهد انجامید.

بلیط هواپیما به ترکیه و سفر دریایی به قبرس شمالی

شما می توانید به سادگی از سواحل جنوبی کشور ترکیه و به وسیله دریا و کشتی های مسافربری به قبرس شمالی سفر کنید. اساسا اگر با خودروی شخصیتان در ترکیه سفر میکنید و یا علاقه مند به سفر های طولانی هستید می توانید به راحتی سفر دریایی تان را در حالی نظاره گر باشید که بر روی جایگاه اتومبیلتان نشسته اید.

بعد از خرید بلیط هواپیما برای ارجان به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برنامه ریزی سفر به کشورهای دیگر همواره با سوالاتی در خصوص جمع آوری وسایل مورد نیاز آغاز میشود. عموما، لوازم مورد نیاز سفر به مدت زمان سفر، فصل، فعالیت هایی که قصد دارید طی سفرتان انجام دهید و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اگر قصد کوه نوردی و دیدن مناظر بی نظیر ارتفاعات قبرس شمالی را دارید عاقلانه است که پوتین ها و کفش های کوهنوردی خودتان را همراه داشته باشید. به علاوه به دلیل گرمای شدید قبرس شمالی سعی کنید اگر در فصول گرم سال و در طولتابستان به این جزیره سفر میکنید لباس های سبک و نخی همراه داشته باشید که در آن ها احساس راحتی کنید. همچنین کرم ضدآفتاب تان را به هیچ عنوان از قلم نیاندازید چرا که بدون شک به آن نیاز پیدا می کنید.

زمستان در ارجان کوتاه است. قبل از آغاز سفرتان حتما پیش بینی های هواشناسی را در خصوص شرایط هوا و دمای آن آنالیز کنید. در طول زمستان دمای هوا بین 17-23 درجه سانتی گراد طی روز است هرچند که ممکن است این دما تا 5 درجه سانتی گراد در شب ها پایین بیاید. همچنین آب و هوای قبرس شمالی در طی فصل کوتاه زمستان آن بسیار سریع تغییر می نماید و بهتر است در اغلب مواقع چتر و بارانی خود را همراه داشته باشید.

خرید بلیط هواپیما و پرواز به سمت فرودگاه بین المللی ارجان در نیکوزیا

فرودگاه بین المللی ارجان در نیکوزیا واقع در کشور جمهوری ترک قبرس شمالی و در حدود 13 کیلومتری غرب شمال شهر واقع شده است. ارتفاع این فرودگاه از سطح دریا که در نزدیکی روستای تیمبو قرار گرفته است، صد و بیست و سه متر بر آورد شده است. طول باند پرواز آن که از سنگفرش می باشد ، به دو هزار و هفتصد و پنجاه و پنج متر می رسد. زمان ساخت آن به بعد از ساخته شدن فرودگاه تیموو به دست انگلیسی ها در دوران استعمار برمی شود. پس از خاتمه یافتن جنگ دنیای دوم و حمله های متعددی که به کشور قبرس شد، این فرودگاه بین المللی باز سازی شد و توسعه یافت. امروزه عنوان فرودگاه اصلی غیر نظامی در قبرس شمالی به این فرودگاه اختصاص یافته است.

در حال حاضر هیچ ایرلاین ایرانی برای سفر به ارجان بلیط هواپیما نمی فروشد و اگر می خواهید برای سفر به این فرودگاه بلیط هواپیما بخرید باید دست به دامان ایرلاین های خارجی مانند ترکیش ایرلاین یا اطلس جت شوید.

سراغ دیدنی های قبرس شمالی را از کجا بگیریم؟

سالامیس یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری قبرس است که با خرید بلیط هواپیما برای ارجان می توانید افتخار آشنایی با آن را بدست آورید. سالامیس که در اصل در قبرس شمالی واقع شده، برای این کشور حکم تخت جمشید برای ایران را دارد. این شهر تاریخی در شمال شهر فاماگوستا واقع شده است. بر اساس کاوش های باستان شناسی صورت گرفته، پیشینه این شهر به حدود سده یازدهم قبل از میلاد باز می شود. شهر سالامیس از حدود 1100 سال پیش از میلاد پایتخت قبرس محسوب میشده و در قلمرو امپراطوری های عظیمی همچون آسور، ایران، مصر وروم باستان قرار داشته است. سالامیس با وجود گذشت چندین قرن همچنان پا برجا بوده و حالا یکی از کهن ترین شهرهای اروپاست.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به سیپروس به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منابع:

fa.wikipedia.org

e-cyprus.ir

fa.spartaninvest.eu

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به سیپروس ، برای دیدن کلیک کنید.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: سفرستان
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18513

به "بلیط هواپیما به ارجان تفریگاه ییلاقی در قبرس شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به ارجان تفریگاه ییلاقی در قبرس شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید