شرایط زندگی و تحصیل در قبرس شمالی

به گزارش شیوا مارکت، قبرس یکی از عظیم ترین جزیره های مدیترانه است که در جنوب کشور ترکیه قرار گرفته است. زیبایی مثال زدنی این کشور مدیون ساحل زلال و شن و ماسه های طلایی رنگ زیر نور خورشید است. هر فردی با دیدن زیبایی های این جزیره ذوق زده و برای زندگی در آن تحریک می گردد. در کنار زیبایی های شگفت، شرایط تحصیل در قبرس یک فرصت ویژه برای دانشجویان خارجی به شمار می آید و هرساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در قبرس این جزیره را انتخاب می نمایند.

شرایط زندگی و تحصیل در قبرس شمالی

از آنجا که بخشی از قبرس مربوط به اروپا است، کیفیت تحصیل این کشور علاوه بر هزینه مقرون به صرفه آن بسیار مورد تایید است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای تحصیل در کشورهای اروپایی و پرداخت هزینه های زیاد به قبرس سفر نمایند.

یکی دیگر از دلایل اشتیاق به مهاجرت برای تحصیل در قبرس ، عدم برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های این کشور است. یعنی فرد متقاضی تنها با سوابق تحصیلی و تایید سطح زبان انگلیسی به دانشگاه های قبرس راه می یابد.

اگر شما هم برای تحصیل و زندگی کردن به دنبال کشوری هستید که علاوه بر شرایط و امکانات خوب هزینه معقولانه ای داشته باشد، کشور قبرس بهترین گزینه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی زندگی و تحصیل در این کشور، در این مقاله ما را همراهی کنید.

تحصیل با هزینه کم و کیفیت مناسب

طبق قرارداد دانشگاه های قبرس با دانشگاه های ایران، دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارای بورسیه 50 درصدی هستند. هم چنین واحد پول قبرس لیر ترکیه است که تفاوت چندانی با واحد پولی کشور ما ندارد. بنابراین هزینه زندگی کردن در کشور قبرس نسبت به کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. از طرف دیگر، دانشگاه های قبرس شمالی جزء ارزان ترین دانشگاه ها برای تحصیل در خارج از کشور به شمار می آیند.

امکان انتقال دانشجو از قبرس به دیگر کشورها

دانشگاه های قبرس شمالی جز بهترین دانشگاه ها، با کیفیت و سطح آموزشی بالا شناخته شده اند که در سطح جهانی و کشورهایی مانند اروپا و آمریکا صندلی ویژه ای پیدا نموده اند. به گونه ای که با تحصیل در قبرس به راحتی می توان برای ادامه مقاطع تحصیلی به کشورهای دیگر مانند آلمان، آمریکا و کانادا سفر کرد.

دیگر مزیت تحصیل در قبرس امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. همچنین رشته های تحصیلی در دانشگاه های قبرس دارای طیف وسیع مانند پرستاری، مهندسی، حقوق، بازرگانی، اقتصاد و... هستند.

نگران محل سکونت برای تحصیل در قبرس نباشید

معمولاً خوابگاه ها و سوئیت های دانشگاهی، با هزینه کمی در اختیار کسانی که برای تحصیل در قبرس اقدام می نمایند، قرار می گیرد. اسکان در خوابگاه دانشگاهی، دسترسی راحتی به امکانات دانشگاه برای دانشجویان فراهم می نماید تا در فضایی آرام، بی دغدغه به تحصیل بپردازند. سکونت در خوابگاه های دانشگاهی قبرس مزایایی مانند استفاده از کتابخانه، باشگاه های دانشگاهی، مراکز سرگرمی و دسترسی راحت به رستوران را به همراه دارد.

اقدامات لازم برای اخذ لیسانس در قبرس

برای دریافت لیسانس در قبرس، داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ضروری است. اما خوشبختانه احتیاج به مدرک زبان ندارد. در صورتی که به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشید، باید در دوره های زبان قبرس شرکت کنید. همچنین سن پذیرش تحصیل در قبرس در دوره لیسانس حداکثر 30 سال است و برای ارسال درخواست پذیرش تحصیل در قبرس مدارکی مانند کپی شناسنامه، سه قطعه عکس، مدرک تحصیلی با ریز نمرات، سوابق کاری، پروژه و تحقیق، کپی پاسپورت، مدرک زبان به همراه فرم درخواست تحصیل در قبرس کفایت می نماید.

بد نیست با دانشگاه های معروف قبرس مانند دانشگاه های نیکوزیا، مدیترانه، خاور نزدیک و آمریکایی گیرنه آشنا شوید که در مقطع فوق لیسانس پذیرش دارند. دوره فوق لیسانس در این دانشگاه ها به مدت دو سال و به زبان انگلیسی است.

خرید خانه های ویلایی رو به دریا قبرس شمالی با طبیعت بی نظیر

اولین دغدغه ای که بعد از تصمیم قطعی تحصیل و یا زندگی کردن در قبرس پیش می آید، محل سکونت است. خوشبختانه، شهروندان خارجی برای اجاره و خرید خانه در قبرس شمالی محدودیت خاصی ندارند و تنها کافی است برای این کار از یک وکیل خوب و آشنا به امور خرید ملک یاری بگیرند.

در میان کشورهای مدیترانه خانه های زیبا و مجلل قبرس شمالی بهترین قیمت را دارند. به گونه ای که برای سرمایه گذاری بهترین گزینه هستند. در حقیقت هیچ جایی از جهان را نمی توانید پیدا کنید که به راحتی و با قیمت کمتر نسبت به ملک های ایران، در جایی خوش آب و هوا خانه بخرید.

پیشنهاد ویژه برای خرید خانه در قبرس شمالی

اما چگونه می توان با خیال راحت در کشور قبرس خانه خریداری کرد؟ مسلما می دانید خرید خانه در خارج از کشور به منظور سرمایه گذاری یا اسکان کار چندان راحتی نیست و نمی توان به راحتی اطمینان کرد. اما نگران نباشید، یک پیشنهاد ویژه برای شما وجود دارد!

موسسه حقوقی دادمهر عدالت می تواند در امور ادامه تحصیل و خرید ملک در قبرس شمالی شما را همراهی کند. شرایط منحصر به فرد این مجموعه، عدم دریافت پورسانت بابت معرفی ملک در قبرس شمالی است. همچنین موسسه دادمهر عدالت برای اطمینان بیشتر شما، اقامت رایگان در ملکی که تصمیم خرید آن را بگیرید، مهیا می نماید.

خرید ملک در قبرس شمالی، راحت ترین راه برای اقامت در اروپاست

یکی از شرایط جذابی که با سرمایه گذاری در قبرس به وسیله خرید ملک فراهم می گردد، اخذ اقامت در اروپاست. با داشتن پاسپورت قبرس شما یک شهروند اروپایی به حساب می آیید و امکان اقامت در دیگر کشورهای اروپایی راحت تر خواهد بود. این پاسپورت دارای صندلی هفتم سطح جهانی است و امکان سفر به 165 کشور بدون داشتن ویزا را برای شما مهیا می نماید.

برای خرید ملک در قبرس احتیاجی به مدرک تحصیلی نیست

اگر قصد اخذ ویزا به وسیله خرید ملک در قبرس شمالی را دارید، احتیاجی به ارائه مدرک تحصیلی و زبان انگلیسی نمی باشد. اما قبل از ارائه درخواست ویزا، باید تمام تعهدات به سرمایه گذاری را تایید کنید و مدارک مورد احتیاج را به کشور قبرس تحویل دهید. بعد از اتمام قرارداد دیگر مانعی برای درخواست ویزا نخواهد بود. برای دریافت پاسپورت قبرس هم می توانید حدود 6 ماه بعد از دریافت ویزا درخواست دهید.

کلام آخر

سرمایه گذاری و تحصیل در قبرس برای ایرانیان شرایطی فراهم می نماید که با صرف هزینه مناسب به راحتی می توانند به یکی از کشورهای خوش آب و هوای اروپایی قدم بگذارند، از سواحل مدیترانه ای و آب و هوایی خوش آن لذت ببرند و برای مدتی یا حتی برای همواره از امکانات این کشور استفاده نمایند.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21623

به "شرایط زندگی و تحصیل در قبرس شمالی" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرایط زندگی و تحصیل در قبرس شمالی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط زندگی و تحصیل در قبرس شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید