بهترین مناطق برای تماشای درخشش ستارگان

به گزارش شیوا مارکت، شاید الان دوره ای باشد که کمتر وقت می کنیم به آسمان بالای سرمان نگاه کنیم و درگیر روزمرگی یا تفریحات دیگه ای می شویم که لذت تماشای ستارگان را از ما گرفته است .مساله دیگه ای که وجود دارد، اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که هرگز از محیط شهری خارج نمی شوید احتمالا با آسمان واقعی شب بیگانه هستید.این(آستروتوریسم) آلودگی نوری است که باعث می گردد ،مردم این زمانه درکی از آسمان پر ستاره شب نداشته باشند. . اما هنوز هم جایی در این کره خاکی پیدا می گردد که تا حدودی فاقد این نوع آلودگی باشد. روزانه هزاران نفر از ستاره شناسان مبتدی و حرفه ای و آن هایی که عاشق آسمان شب هستند دنبال پیدا کردن چنین مکان هایی هستند که بتوانند بدون هرگونه آلودگی نوری درخشش ستاره گان بیشمار آسمان را تماشا نمایند.

بهترین مناطق برای تماشای درخشش ستارگان

10. پارک ایالتی چشمه های گیلاس، پنسیلوانیا، ایالات متحده

پارک چشمه های گیلاس مورد توجه منجمان است چرا که محل مناسبی برای نگاه اجمالی به کهکشان راه شیری را فراهم می نماید. محل تماشای آسمان در کوهی به ارتفاع 701 متر واقع شده است که دید 360 درجه پانوراما را به منجمان می دهد و فاقد هرگونه آلودگی نوری و چراغ الکتریکی است. این پارک پیشنهاد های زیاد به همراه رویداد های مختلفی را برای ارایه به عموم دارد. مانند رصد شهاب سنگ های پی در پی در ماه آگوست که خالی از لطف نیست.

9. کانِمارا (Connemara)، ایرلند

کانمارا یکی از غربی ترین مناطق اروپا است که برای میراث تاریخی و طبیعت دست نخورده اش مشهور است. همچنین از آنجایی که آسمان این ناحیه فاقد نور شهری است مکانی عالی برای مشاهده ستاره ها محسوب می گردد. محل های اقامت مناسبی در روستا های کوچک کانمارا برای بازدید نمایندگان فراهم شده است. از این رو ستاره شناسان مبتدی زیادی برای تماشای آسمان به اینجا سفر می نمایند.

8. وایرونا (Wiruna)، نیوسات ولز، استرالیا

وایرونا منطقه ای محسور در میان درختان اکالیپتوس که به طور ویژه برای منجمان اختصاص داده شده است. هرساله منجمان و عاشقان ستاره شناسی چه حرفه ای و چه مبتدی در این مکان جمع می شوند و انجمن ستاره اقیانوس آرام جنوبی را تشکیل می دهند، در خصوص علایق و اشتیاقشان حرف می زنند، به تبادل اطلاعات می پردازند و در نهایت به تماشای آسمان شب می نشینند. نور قرمزی که در تصاویر مشاهده می کنید به چشم ها آسیب نمی رساند بنابراین می توان از دیدن آن ها لذت کافی برد. بهترین زمان برای سفر به این ناحیه .اردیبهشت ماه است. در ضمن جامعه ستاره شناسی هرگونه امکانات دیداری را در اختیار بازدیدنمایندگان می گذارد.

7. تنریف، اسپانیا

جزیره تنریف برای سواحل بکر و شب نشینی هایش شهرت دارد، با این وجود یکی از بهترین مکان ها در اروپا برای رصد ستاره ها هم محسوب می گردد. پارک ملی Teide برای شرایط فوق العاده و آلودگی کم نورش جوایز Starlight Tourist Destination و Starlight Reserve را دریافت نموده است. آسمان شب در این ناحیه بسیار زیبا به نظر می رسد. می توانید با استفاده از تله کابین به بالای کوهستان بروید و به تماشای غروب آفتاب و آسمان شب بنشینید و در رستورانی بالای کوه شامی لذیذ و شاعرانه میل کنید.

6. اسکاتلند

اسکاتلند کشوری است که گفته می گردد تاریک ترین آسمان شب را در تمام قاره سبز دارد. از آنجا که این کشور شمالی ترین بخش پادشاهی بریتانیا است می توان گاهی شفق شمالی را از آنجا مشاهده کرد. رصدخانه سلطنتی ادینبورگ برای عموم و حتی حرفه ای ها گاهی تور های رصد کردن آسمان شب را تدارک می بیند. از همه مهمتر در سراسر کشور پارک هایی وجود دارد که در آن ها می توانید با تجهیزات خودتان از تماشای آن لذت ببرید. رصد خانه سلطنتی به روی گروه ها و حتی افرادی که به تنهایی به ستاره شناسی می پردازند باز است. در ضمن جلسات برگزار شده در این رصدخانه بسیار محبوب هستند.

5. بنای یادبود ملی پل های طبیعی، یوتا، ایالات متحده

یوتا در طول روز مکانی بسیار شگفت انگیز، پر از صخره های طبیعی عجیب، قوس ها، پل ها و ساختار های عجیب است. اما در طول شب دنیای دیگری به روی شما گگردده می گردد. راه شیری و ظاهر روشن اش به راحتی قابل مشاهده است. همچنین نور صبحگاهی در این منطقه بسیار پر درخشش به نظر می رسد. مطالعات نشان می دهد که این پارک تاریک ترین آسمان شب را در سراسر ایالات متحده دارد. در ضمن از طرف انجمن علوم ستاره شناسی رتبه کلاس 2 به این منطقه داده شده است.

4. رصدخانه SAAO، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

رصدخانه (SAAO (South African Astronomical Observatory مکان مشهوری است که صورت فلکی چلیپا از آنجا قابل مشاهده است. نکته جالب اینکه SAAO قدیمی ترین ساختمان دائمی در تمام کیپ تاون است. دانشمندان و راهنماها، طی یک سری تور برای بازدیدنمایندگان در خصوص فضا و تلسکوپ صحبت می نمایند و آن ها را به سمت موزه ها راهنمایی می نمایند. درهای این رصد خانه در دومین و چهارمین شنبه هر ماه ساعت 8 صبح به روی بازدیدنمایندگان باز است.

3. توسکانی، ایتالیا

توسکانی یکی از زیباترین نقاط کشور ایتالیا است که سالانه میلیون ها گردشگر، جذب طبیعت و بناهای تاریخی آن می شوند. این ناحیه جایی است که گالیله در قرن 17 میلادی تلسکوپ خود را توسعه داد و در علم نجوم انقلابی ایجاد کرد. این ناحیه محل بسیار مناسبی برای رصد حفره های ماه، نقاط خورشیدی و قمر های مشتری است. توسکانی به عنوان یکی از بهترین نقاط کره زمین برای رصد آسمان به شمار می رود و از نور های شهری بسیار دور است. ستاره شناسان آماتور تجهیزات خود را در دره ها یا روی تپه ها نصب می نمایند و به تحسین کائنات می پردازند.

2. صحرای آتاکاما، شیلی

صحرای آتاکاما یکی از خشک ترین مناطق کره زمین است که هر ساله تنها یک میلیمتر بارندگی در آن گزارش می گردد. از این رو مکان بسیار خوبی برای رصد ستاره ها محسوب می گردد. آسمان پاک، آلودگی نوری صفر و ارتفاع زیاد، این اطمینان را به وجود می آورند که به راحتی بتوان به رصد نیم کره جنوبی پرداخت. همچنین رصدخانه Paranal مفتخر به داشتن بزرگ ترین تلسکوپ دنیا است. در صورتی که قصد سفر به این ناحیه را داشته باشید باید بگوییم که راهنماهایی با تجربه شما را در طول یک تور ستاره شناسی به خوبی راهنمایی خواهند کرد.

1. هاوایی

هاوایی نه تنها مقصدی عالی برای تعطیلات و دریافت حمام آفتاب است، بلکه آسمان پاک و بدون آلودگی نوری آن مکان مناسبی برای تماشای ستاره ها و درمان واقعی چشم ها است. رصدخانه های Mauna Kea که در ارتفاع 4205 متری قرار دارند از معروف ترین رصد خانه های دنیا هستند. (تعداد زیادی اکتشاف مربوط به نجوم در این رصدخانه انجام شده است). تور های زیادی برای گردشگران در این ناحیه در نظر گرفته شده که شامل رصد ستاره ها، کوه نوردی و شام می گردد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15805

به "بهترین مناطق برای تماشای درخشش ستارگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مناطق برای تماشای درخشش ستارگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید