بیشتر مردم آمریکا از اقدامات ترامپ برای مقابله با کرونا ناراضی هستند

به گزارش شیوا مارکت، به دلیل آن که واکنش دولت ترامپ در سطح ملی مردم را راضی نکرده است، نارضایتی مردم این کشور از اقدامات وی روز به روز افزایش می یابد.

بیشتر مردم آمریکا از اقدامات ترامپ برای مقابله با کرونا ناراضی هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، با توجه به وخامت پیوسته اوضاع شیوع ویروس کرونا (کووید-19) در آمریکا، به علت آن که واکنش دولت دونالت ترامپ در سطح ملی مردم را راضی ننموده است، نارضایتی مردم این کشور از اقدامات ترامپ روز به روز افزایش یافته و برجسته تر می گردد.

شرکت ملی پخش رادیویی آمریکا (ان بی سی) و روزنامه وال استریت ژورنال از 13 تا 15 آوریل (25 تا 27 فروردین) از 900 رای دهنده ثبت نام شده نظرسنجی کردند که نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد بیشتر (52 در صد) رای دهندگان آمریکا با روش ترامپ برای مقابله با شیوع کووید-19 مخالفند و از عدم توجه کافی ترامپ به شیوع کووید-19 در روزهای نخستین ناراضی هستند. در عین حال، 44 درصد رای دهندگان از پیامدهای اقدامات ترامپ برای رویارویی با شیوع کووید-19 پشتیبانی می نمایند.

همزمان، 52 درصد مصاحبه شوندگان گفتند که سخنان ترامپ درباره کروناویروس جدید را باور نمی نمایند و تنها 36 درصد مصاحبه شوندگان اعتماد خود را نسبت به بیانات ترامپ گفتند.

با توجه به تشدید شرایط شیوع کووید-19، محتمل است نارضایتی عموم مردم آمریکا به روش نامنظم و بدون ترتیب دولت ترامپ برای برخورد با بحران افزایش یابد که این برای ترامپ که به دنبال تمدید ریاست جمهوری خود است، خبر خوبی نیست. به همین سبب، ترامپ ناکامی ها را به سازمان بهداشت دنیای مرتبط می سازد و به کوشش برای پاکسازی مسوولیت های خود در این زمینه می پردازد و این به راهبرد جدید وی در این زمینه تبدیل شده است.

14 آوریل (26 فروردین)، ترامپ گفت که آمریکا پرداخت هزینه عضویت خود به سازمان بهداشت دنیای را متوقف می نماید و همچنین سازمان بهداشت دنیای را به ناکار آمدی در پیشگیری و مهار شیوع کووید-19، عدم تشخیص و تصمیم گیری در اوایل شیوع کووید-19 در دنیا و همچنین انتقال اطلاعات اشتباه متهم کرد.

اما براساس گزارش های روزنامه وال استریت ژورنال، چندین مقام بهداشت آمریکا فاش کردند از بروز شیوع کووید-19 در سال گذشته، بیش از 10 محقق، پزشک و کارشناس بهداشت عمومی آمریکایی به انتقال اطلاعات درباره شیوع کووید-19 به دولت آمریکا پرداخته اند. شایان ذکر است طی مدت زمان ریاست جمهوری ترامپ، تبادلات و مشورت بخش بهداشت آمریکا با سازمان بهداشت دنیای هرگز متوقف نشده است. چنین شواهدی قویا سخنان غیر منطقی و بی پایه ترامپ را رد می نماید.

پس از انتشار گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، وزارت بهداشت و خدمات عمومی آمریکا با انتشار بیانیه ای تایید کردند که در ماه ژانویه امسال، 17 نفر از کارمندان این وزارتخانه (16 نفر از آنان از مرکز پیشگیری و مهار بیماری های آمریکا) در سازمان دنیای بهداشت فعالیت می نمایند. این کارمندان در بسیاری از پروژه ها شرکت نموده اند که از جمله پروژه مهار شیوع کووید-19 و ابولا را نیز شامل می گردد.

براساس جدیدترین آمار، 819 هزار و 175 مورد ابتلا به کووید-19 در آمریکا شناسایی و 45 هزار و 343 مورد مرگ اعلام شده است.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19270

به "بیشتر مردم آمریکا از اقدامات ترامپ برای مقابله با کرونا ناراضی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر مردم آمریکا از اقدامات ترامپ برای مقابله با کرونا ناراضی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید