تاثیر ماهی های حاوی اُمگا3 در پیشگیری از سرطان

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، متخصصان تغذیه بر اهمیت مصرف اسیدهای چرب امگا3 به خاطر فواید متعدد برای سلامت تاکید دارند.

تاثیر ماهی های حاوی اُمگا3 در پیشگیری از سرطان

هر دو منبع گیاهی و حیوانی این روغن نظیر روغن کریل (نوعی میگو)، روغن ماهی، دانه کتان، دانه چیا، دانه شاهدانه و غیره سرشار از امگا3 هستند که توانایی مقابله با افسردگی و اضطراب، بهبود سلامت چشم، بهبود سلامت مغز، کاهش خطر بیماری قلبی، مقابله با التهاب، مقابله با بیماری های خودایمنی، پیشگیری از سرطان، کاهش آسم در بچه ها، بهبود سلامت استخوان ها و مفاصل، بهبود خواب، و سالم تر کردن پوست را دارا هستند.

حال مطالعه جدید نشان می دهد ماهی های حاوی اسیدهای چرب اُمگا3 در پیشگیری از سرطان موثرتر از دانه کتان و سایر روغن ها هستند.

طبق یافته های مطالعه محققان دانشگاه گوئولف در اونتاریو کانادا، امگا3 دریایی 8 برابر منابع گیاهی این روغن در پیشگیری از رشد تومور موثرتر هستند.

دیوید ما، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: یافته های ما نشان می دهد امگا3 با هر دو منبع گیاهی و حیوانی دارای نقش حفاظتی در مقابله با سرطان است اما تاثیرگذاری شان با یکدیگر متفاوت است.

اسیدهای چرب امگا3 سه نوع هستند: اسید آ-لینولنیک (ALA)، اسید ایکوزاپنتائونیک (EPA) و اسید داکوزاهگزائونیک (DHA).

ALA اسیدچرب با منبع گیاهی است و در دانه های خوراکی نظیر دانه کتان و در روغن های نظیر سویا، کانولا و شاهدانه یافت می گردد.

EPA و DHA در جانداران دریایی نظیر ماهی، جلبک و فیتوپلانکتون ها یافت می شوند.

در این مطالعه، به موش های مبتلا به نوع تهاجمی سرطان سینه موسوم به HER-2، انواع مختلف امگا3 داده شد.

نتایج نشان داد تغذیه موش ها با امگا3 دارای منشاء دریایی موجب کاهش اندازه تومور تا 60 تا 70 درصد و کاهش تعداد تومورها تا 30 درصد شد.

به گفته دکتر ما، امگا3 با بازگرداندن ژن های مرتبط با سیستم ایمنی و توقف جهت رشد تومور، از سرطان پیشگیری نموده و با آن مقابله می نماید.

وی تاکید می نماید افراد باید برای رسیدن به تاثیر مشابه، هفته ای دو تا سه وعده ماهی مصرف نمایند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 12666

به "تاثیر ماهی های حاوی اُمگا3 در پیشگیری از سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ماهی های حاوی اُمگا3 در پیشگیری از سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید