تاریخچه خودرو فراری - موسس فراری کیست؟

به گزارش شیوا مارکت، فراری (Ferrari) کارخانه خودروسازی ایتالیایی است و خودروهای اسپرت و سوپر خودرو عرضه می نماید. با خورو فراری و موسس آن انزو فراری آشنا شوید.

تاریخچه خودرو فراری - موسس فراری کیست؟

فراری( Ferrari) یک کارخانه ایتالیایی است که در زمینه فراوری خودروهای اسپرت و سوپرخودروها ( SuperCars) در شهر مارانائلو فعالیت دارد. شرکت فراریاز سال 1947 بصورت قانونی فعالیت خود را تحت نظر فردی به نام انزو فراری ( Enzo Ferrari) شروع نمود.

کارخانه خودروسازی فراری

شرکت فراری اولین خودرو توریسمو خود را در سال 1949 و بانام کامل 166 Inter را فراوری نمود. فراوری خودروهای Turismo که ظرفیت دو سرنشین را دارد، همچنان ادامهدارد . شرکت فراری در سال 1969 به علت مسائل مالی شدید و ضررهای پیدر پی، بخشی از سهام خودش را به شرکت فیات ( Fiat) فروخت که همچنان نیز اینسهام در اختیار شرکت فیات می باشد . این کمپانی همچنین علاوه بر فراوری خودرو، کالاهایدیگر همچون لباس، نوشت افزار، دوچرخه، عینک و ... را نیز فراوری می کند که همه بانام و برند فراری ثبت گشته اند. همچنین در سال 2007 شرکت فراری ازسوی روزنامه معروف Financial Times در ردیف 100 شرکت برترجهان جای گرفته است.

لوگوی شرکت فراری

لوگوی شرکت فراری یک اسب سیاه در جلوی یک سپر زرد می باشد که در بالایآن سه رنگ سبز و سفید و قرمز موجود می باشد و دو حرف S و F بر روی آن وجود دارد. ایندو حرف بر گرفته از Scuderia Ferrari می باشد. در سال 1923فرانسسکو باراکا، زمانی که انزو فراری در مسابقه محلی ساویوو در منطقهراونا را برد؛ به او مدالی هدیه کرد که علامت این اسب روی آن بود. این اسب نشانهنیروی هوایی ایتالیا در جنگ جهانی اول بوده است. در حقیقت این نشان مخصوص سربازانآلمانی پیاده اشتوتگارت بوده که به ایتالیا منتقل شده است.

انزو فراری کیست

انزو فراری در جوانی

انزو فراری در پیری

انزو آنسلمو فراری ( Enzo Anselmo Ferrari) در سال 1989 در شهر مودناایتالیا چشم به جهان گگردد. بعد از تحصیلات معمولی و دانشگاه، انزو فراری بهاتومبیل رانی و مسابقات خودرو سواری علاقمند شد ولی در همین زمان بود که جنگ جهانیاول شروع شد. انزو فراری در این جنگ همراه با پدرش آلفردو شرکت نمودولی پدرش در سال 1916 و بر اثر آنفولانزا از جهان رفت. انزو فراری نیزبه بیماری پدر دچار شد و به همین علت از خدمت و نیز نعل کردن اسب در خدمت معاف گشت.بعد از بازگشت به خانه، خانواده او از هم پاشیده بود و برای انزو فراری که جوانی بیکار بود، آینده جالبی انتظار نمی رفت. انزو فراری در گزینش استخدام شرکت Fiat مردود شد و در نهایت بعداز جستجوی بسیار در یک شرکت خودروسازی به نام CMN(Costruzioni Maccaniche Nazionali) استخدام شد. جایی که انزو فراری بایددرها و قطعات کامیون ها را مجدد طراحی و درست می نمود. در سال 1919 انزو فراری در تیم مسابقه ای شرکت سی. ام. ان.شرکت نمود ولی درخشش چندانی نداشت و آن شرکت را در سال 1920 ترک نمود تا به Alfa Romeo ملحق گردد. انزو فراری در تیممسابقه رومئو پیروزیت بیشتری کسب نمود و تا سال 1924 این پیروزیت همچنان ادامه یافتتا اینکه انزو در مسابقات کوپا آسکرو برنده شد و شرکت رومئو به او شرکت در مسابقاتعظیمتر و مقام بالاتر را پیشنهاد داد؛ ولی انزو فراری این پیشنهاد را ردکرد و تا سال 1927 مسابقه نداد. تا سال 1929 یعنی سال تاسیس گروه فراری اسکودریاه، انزو مستقیما زیر نظر رومئو فعالیت کرد.

آرم فراری

در همان سال مدیریت فروش شرکت رومئو را عهده دار شد و یک تیم عظیممسابقه تشکیل داد . انزو فراری این تیم عظیم را فراری اسکودریاه ( Scuderia Ferrari) نام گذاری کرد. همکاری شرکت رومئو با انزوتا 1933 ادامه یافت و شرکت رومئو از لحاظ مالی تحت فشار و تنگنا واقع شد و ازهمکاری در مسابقات و حمایت از فراری کناره گیری کرد . تا چندین سالمیدان در دست رقبا بود و در سال 1937، شرکت رومئو مجددا به یاری فراری برایچندین سال پیاپی همه مسابقات را برنده شد و از آن موقع به بعد در صندلی طراح درشرکت رومئو به طراحی خودروهای مسابقه ای پرداخت. پس از چندین سال انزو فراری کارخانهفراوری قطعات بدنه اتومبیل های مسابقه ای با عنوان Auto-AvioCostruzioni راه اندازی نمود.

گالری خودرو فراری

در طول جنگ جهانی دوم و بمباران های پی در پی شهر مودنا انزو فراری قصدکرد که به شهر مارانائلو مهاجرت نماید. در سال 1947 و در شهر مارانائلو انزو فراری شرکتیتاسیس نمود که بوسیله آن قادر بود خودروها را با نام خود به بازار ارائه نماید ودر میان مردم شهرت بسیاری یافت. پس از آن در چند مسابقه جهانی فرمول 1 و 2 بهپیروزیت هایی دست پیدا کرد و شرکت انزو فراری به فراوری خودرو های مسابقه ای وبخصوص Gran Turismo پرداخت تا این که در سال1960 شرکت انزو با ضررهای متعدد و وضع مالی ناگواری روبرو گشت. شرکت فیاتپیشنهاد خریداری شرکت فراری را به او داد ولی قیمت پیشنهادی اش بسیار پایینبود و انزو آن را نپذیرفت و تصمیم داشت با شرکت خودروسازی Ford به توافق برسد. قیمت پیشنهادی انزو به شرکتفورد حدود 12 میلیون دلار بود که شرکت فورد برنامه های متعددی برای خودرو های خودداشت و به همین خاطر نتوانست با شرکت فراری قرارداد امضا کند. انزو فراری همبه ناچار در سال 1969، چیزی در حد 50 درصد از سهام خودش را در اختیار شرکت فیاتقرار داد و شرکت فیات هم به خرید ادامه داد تا آنجا که در سال 1988 در حد 90 درصدشرکت در اختیار شرکت فیات بود. شرکت فیات بر خلاف سایر شرکت ها که بعد از خرید شرکتبه تخریب آن روی می آورند بعد از کناره گیری شرکت فراری در سال 1971 بهرونق تیم اسکودریاه و شرکت فراری پافشاری کرد تا آنجا که در سال 1975 شرکتفراری یکی از قدرتمند ترین تیم های اتومبیل رانی بود. انزو فراری نیزدر سال 1988 در سن 90 سالگی چشم از جهان فروبست. از آن موقع به بعد شرکت فراری بهپیروزی های کمتری نسبت به گذشته دست یافت ولی تیم اسکودریاه همچنان به قوت خودباقی می باشد.

تاریخچه خودرو فراری

در سال 1947 اولین خودرو فراری که جاده ای نیز بود؛ با نام 125 Sport طراحی و به بازار عرضه شدکه به علت طراحی زیبا و نیز قدرت بالا مورد توجه واقع شد. در سال 1961 شرکت فراری بامشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم نمود و نیز به مقابله با شرکت قدرتمند جگوار( Jaguar) مشغول شد که در نتیجه با کمی یاری فیات پیروزشد از این مرحله با سربلندی بیرون آید. در سال های 1963 تا 1967 شرکت آمریکاییفورد با ساخت سری Shelby و Mustang نسبتا بسیاری از بازار رادر اختیار گرفت و به شرکت فراری ضربه وارد کرد که البته آنچنان برای فراری مشکلبه وجود نیاورد و شرکت فراری با طراحی مدل هایی نظیر Dino ، GT و GTO پیروز شد بازار را به نفعخود در دست گیرد. در طول این سال ها شرکت فورد با خودرو فورد GT40 خود تقریبا کلیه کاپ ها را ازان خود کرد تاحتی تیم پورشه هم با بهترین خودرو خود یعنی Porsche 917 نتواند کاری از پیش ببرد.همچنین در سال های 1969 تا 1971 شرکت پورشه با مدل های 908 و 917 خود دوباره مسابقه هارا واگذار نمود ولی در یک مسابقه شرکتفراریبا خودرو خود یعنی 312 P پیروز شد مسابقه را برنده گردد.

در سال های 1972 و 1973 مجددا 312 P چند افتخار دیگر برای فراری بدستآورد تا یکی از به یاد ماندنی ترین و عالی ترین فراوریات فراری باشد. پساز آن شرکت فراری وارد مسابقات فرمول 1 یا F1 شد که در آن جا هم اکثریتعناوین را کسب نمود. در سال 1988 هم انزو فراری از جهان رفت. در سال های1997 و 1999 مایکل شوماخر آلمانی وارد عرصه شد و برای تیم فراری افتخاراتفوق العاده ای را کسب نمود. در سال های متوالی این افتخارات ادامه یافت و در سال2004 سرانجام پیدا کرد و شوماخر پس از 2 سال افت شدید؛ از رانندگی در سال 2006خداحافظی نمود. در سال 2008 سهام شرکت تقسیم شد و شرکت فیات 56% ، مدیوبانکا(بانک ایتالیایی) 15% ، کومرزبانک (بانک آلمانی) 10% ، برادران لهمن (شرکت سهامآمریکایی) 7% و پیرو فراری(پسرخوانده انزو) 10% از سهام شرکت را دردسترس دارند.

گروه تکنولوژی خبرنگاران

تا8: تا8: مجله نقد و بررسی کالا ها و محصولات برندها مختلف

منبع: setare.com
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25077

به "تاریخچه خودرو فراری - موسس فراری کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه خودرو فراری - موسس فراری کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید