تبریز در زمینه های فرهنگی و هنری جزو شهرهای سرآمد کشور است

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، رحیم شهرتی فر قبل از ظهر دوشنبه در بیست و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: یکی از مصادیق شهره بودن شهر تبریز، پتانسیل ویژه آن در زمینه فرهنگ و هنر است، تبریز اولین پایتخت تشیع در ایران اسلامی است.

تبریز در زمینه های فرهنگی و هنری جزو شهرهای سرآمد کشور است

وی ادامه داد: این شهر مفسران بزرگ همچون علامه طباطبایی دارد، علمایی همچون علامه امینی و جعفری از این شهر هستند، از سویی بسیاری از شعرای بزرگ و هنرمندان والای کشور زاده این شهر می باشند.

وی با اشاره به اینکه تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف محسوب می گردد، گفت: همچنین تبریز رویداد مهم تبریز 2018 را در این سال میلادی در کارنامه خود دارد که برنامه های متنوعی طی این رویداد در این شهر برگزار گردیده است.

وی ادامه داد: مردم شهر تبریز با میزبانی از رویداد تبریز 2018 آماده میزبانی از تمامی مهمانان داخلی و خارجی هستند و مهمان دوستی این مردم نییز شهره همگان است.

پتانسیل ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه فرهنگی

غلامرضا کیانی نیز در این مراسم گفت: این جشنواره با محوریت قرآن و عترت در تبریز برگزار می گردد که امیدواریم در محیطی دلگرم و صمیمی میزبان این دانشجویان بوده باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ادامه داد: کوشش ما این بوده است که حداقل ها را برای شرکت کنندگان فراهم نموده باشیم و امیدواریم میزبان خوبی برای این دانشجویان بوده باشیم.

کیانی همچنین به ظرفیت بالای این دانشگاه اشاره نموده و گفت: دانشجویان این دانشگاه علاوه بر اینکه در زمینه های فنی دارای مهارت بسیار بالایی هستند و می توانند پس از فارغ التحصیلی، کارآفرین باشند، در زمینه فرهنگی و هنری نیز سرآمد بوده و این جشنواره فرهنگی و هنری نیز با کیفیت بسیار بالایی در میان این دانشجویان برگزار گردید.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: mehrnews.com
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 179

به "تبریز در زمینه های فرهنگی و هنری جزو شهرهای سرآمد کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریز در زمینه های فرهنگی و هنری جزو شهرهای سرآمد کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید