تجلیل از 100 دانشجوی برگزیده جایزه علی پولاد در دانشگاه تبریز

به گزارش شیوا مارکت، آئین تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه بزرگ علمی دانشجویی جایزه علی پولاد در دانشگاه تبریز برگزار شد.

تجلیل از 100 دانشجوی برگزیده جایزه علی پولاد در دانشگاه تبریز

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، آئین تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه بزرگ علمی دانشجویی جایزه علی پولاد به شکل ویدئوکنفرانس آنلاین در دانشگاه تبریز برگزار گشت.

در این آئین که با حضور دانشجویان برگزیده و خانواده های آن ها، رئیس و معاونین دانشگاه تبریز، رؤسای دانشگاه های استان، علی پولاد بنیانگذار جشنواره و سایر مدعوین برگزار گشت، از 100 دانشجوی برگزیده از 10 دانشگاه منتخب استان آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد.

استاندار آذربایجان شرقی و سه تن از نمایندگان اسبق و کنونی مردم شریف تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز به مناسبت برگزاری این آئین، پیام های اختصاصی صوتی - تصویری ارسال کرده بودند که حین برگزاری آئین پخش شد.

میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره اضافه کرد: اصولاً هر گردهمائی و نشستی که در مراکز دانشگاهی برگزار می شود علاوه بر نتایج علمی بایستی حاوی یک پیام فرهنگی و ادای یک رسالت اجتماعی باشد و پیام این نشست، اهمیت دادن به علم و آموختن دانش است و دانشگاه تبریز با هدف الگوسازی برای جوانان، ضمن برگزاری مراسم تجلیل از این دانشجویان نخبه، الگویی بین مراکز علمی کشور است.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به توانمندی ها و پتانسیل های بالای دانشجویان و دانش آموزان این مرز و بوم در عرصه های علمی و پژوهشی اضافه کرد: کسب رتبه در میان دانشگاه های تأثیرگذار دنیا توسط دانشگاه های استان و احراز عناوین یک درصد برتر و پر استناد توسط اساتید این دانشگاه ها گواه توانمندی بالای اساتید و دانشجویان این خطه است و ضروری است مسئولین اجرائی استان، جهت حفظ این سرمایه های ملی و اجتماعی، حمایت های لازم را انجام دهند تا با بهرمندی از توانمندی و پتانسیل این نخبگان، شاهد ارتقا و رشد روز افزون ایران عزیز باشیم.

مجیدی پشتیبانی مادی و معنوی از نخبگان و استعداد های برتر دانشجوئی را عامل برقراری ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت توصیف کرد و اضافه کرد: دانشگاه های نسل سوم علاوه بر رسالت آموزشی و پژوهشی، وظیفه حل نیاز ها و مسائل جامعه و کاربردی نمودن نتایج پژوهشی را برعهده دارند و در این راستا، تأسیس پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان میتواند به حمایت از ایده های نخبگان و کاربردی نمودن آن ها منجر شود.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به حمایت خیرین و سازمان های مردم نهاد از آموزش عالی گفت: حمایت و سرمایه گذاری در بخش آموزش عالی، حمایت از نسل آینده است که علاوه بر گسترش فرهنگ بهره مندی از ظرفیت خیرین در امور آموزش عالی، موجب ایجاد انگیزه و تشویق جوانان و نخبگان در رسیدن به درجات عالی علمی و پژوهشی میشود و جا دارد از حمایت های آقای علی پولاد در این زمینه تشکر نمائیم.

در ادامه مراسم، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی طی پیامی ضمن اشاره به برگزاری 400 جشنواره معتبر علمی در دنیا در راستای تشویق به علم آموزی و تجلیل از برگزیدگان علمی شرح داد: امروزه مؤلفه های مهم جامعه بشری در حال تغییر است و با شرکت خیرین و سازمان های مردم نهاد، امر تجلیل و تشویق برگزیدگان علمی به صورت جدی انجام میگیرد. درکشور ما نیز هرچند در سطح ملی، جشنواره هائی برگزار می شود، اما در سطح استانی جایزه بزرگ علمی دانشجویی (جایزه علی پولاد) جزو اولین هاست و جای تقدیر دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که علم مهمترین مؤلفه ثروت آفرین در دنیا امروز است، بر آمادگی کلیه دستگاه های اجرائی استان برای ایجاد تمهیدات لازم و حمایت از جامعه علمی - پژوهشی تأکید و برای برگزاری چنین جشنواره هائی اعلام آمادگی نمود.

در ادامه، علی پولاد، بنیانگذار مؤسسه فرهنگی و هنری حکیم نظامی و حامی مالی جشنواره با اشاره به اهداف این جشنواره در سال های آینده یادآورشد: امیدواریم در سال های آینده بتوانیم دانشجویان استان های همجوار را نیز تحت پوشش جشنواره قرار دهیم. همچنین در سال آینده به پنجاه نفر از دانش آموزان نخبه استان نیز که در المپیاد های علمی معتبر حائز رتبه های برتر شده اند جوایزی اهدا خواهد شد.

محمدتقی سبحان اللهی و علی اصغر شعردوست، نمایندگان اسبق مردم شریف تبریز در مجلس شورای اسلامی و همچنین دکتر احمد علیرضابیگی نماینده کنونی مردم شریف تبریز، از دیگر سخنرانان این جشنواره بودند که ضمن تقدیر از دانشگاه تبریز و علی پولاد، برگزاری چنین جشنواره هائی را ضروری دانستند.

حمید احمدی، رئیس گروه حمایت از استعداد های درخشان دانشگاه تبریز و دبیر چهارمین دوره جایزه بزرگ علمی دانشجویی (جایزه علی پولاد) نیز ضمن ارائه یک گزارش اجمالی درخصوص فرایند برگزاری این جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره، پس از بررسی 322 پرونده واصله توسط 83 عضو هیأت داوران جایزه، در نهایت 100 نفر از دانشجویان به عنوان نفرات برتر برگزیده شدند که از این تعداد، 44 نفر در مقطع دکتری تخصصی، 34 نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای و 22 نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل بوده اند. وی اضافه کرد از دانشجویان برگزیده با اهدای لوح سپاس، تندیس افتخار و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمده است. مجموع جوایز نقدی در نظر گرفته شده برای نفرات منتخب نیز سه میلیارد و سیصد و ده میلیون ریال است که توسط علی پولاد تقبل شده است.

تور مالزی: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26794

به "تجلیل از 100 دانشجوی برگزیده جایزه علی پولاد در دانشگاه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از 100 دانشجوی برگزیده جایزه علی پولاد در دانشگاه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید