تحصن و اعتراض دانشجویان دانشکده دندانپزشکی بندرعباس

به گزارش شیوا مارکت، علی رغم اینکه سالانه چندین و چند مرتبه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی که یکی از اصلی ترین و مهم ترین دانشگاه ها تلقی می گردد، دست به تحصن و اعتراضات جمعی می زنند اما متأسفانه انگار این اعتراضات پایانی ندارد و دانشجویان آن طور که می خواهند به نتایج مطلوب و خواسته هایشان نمی رسند.

تحصن و اعتراض دانشجویان دانشکده دندانپزشکی بندرعباس

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تحصن و تجمع در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار رساندن صدای خود به گوش مسئولان دانشگاه و عمل به وعده ووعیدهایی که از دوره ریاست سابق این دانشگاه به ریاست کنونی منتقل شده است، شدند.

دراین باره یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: اعتراضات دانشجویان این دانشگاه همیشه معین و واضح است، این اعتراضات به ترتیب اولویت به تعرفه های بالا نسبت به سایر دانشکده های دندانپزشکی کشور و متعاقب با آن عدم توانایی قشر ضعیف، کم توان و فقیر استان برای مراجعه به دانشکده برای انجام کارهای درمانی خود به مرکز دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی است.

دانشجوی دیگری اضافه نمود: موقعیت مکانی و کمبود امکانات کلینیک دندانپزشکی دانشکده از کمبود یونیت تا مواد موردنیاز و وسایل کار نیز از دیگر مسائل ما به شمار می آیند.

این دانشجو اعلام کرد: موقعیت مکانی این کلینیک در شهر (قرار دریافت در یکی از بدترین محله های شهر و وضعیت اسف بار و نابسامان محیط دانشکده به علت ساخت وسازهای مختلف در اطراف کلینیک که وجه نازیبا و نامناسبی را به دانشکده بخشیده اند سبب می گردد بیماران برای مراجعه به این مرکز رغبتی

نداشته باشند.

وی با بیان اینکه برای فعالیت هر موسسه و مرکز، تبلیغات و شناساندن فعالیت، خدمات، امکانات و توانایی های آن از اهمیت خاصی برخوردار است، توضیح داد: عدم آشنایی مردم استان به ویژه قشر ضعیف و بیماران نیازمند به درمان فوری و جدی در استان درنتیجه عدم وجود تبلیغات مفید است.

یک دانشجوی دیگر ادامه داد: متأسفانه قرار دریافت افراد غیرمتخصص و ناآشنا در دانشکده دندانپزشکی به عنوان مسئول کار را برای ما دانشجویان و اساتید و حتی بیماران سخت تر نموده است و دقیقه همین است که رئیس دانشگاه که یک پزشک است با مسائل فنی مختص رشته دندان پزشکی مطلع نبوده و انگار که این مسائل اهمیتی هم برایشان ندارد. ریاست دانشگاه علوم پزشکی برای چه در را برای دانشجویان پزشکی در بیمارستان محمدی نمی بندد و این مسائل تنها برای ما دندان پزشکی هاست؟

دانشجوی دیگری نیز اعلام کرد: کمبود استاد و ضعف آموزشی در چنین دانشگاهی را چه کنیم؟ تا کی وعده ووعید بشنویم؟

دانشجوی دیگری نیز با بیان اینکه حتی ظرفیت و امکانات برای تعداد پذیرش های ذکرشده در دفترچه سنجش هم کم است، مطرح کرد: پذیرش سالانه دانشجو بیشتر از ظرفیت اعلام شده توسط سازمان سنجش و نداشتن امکانات فضا گنجایش و ظرفیت کافی برای این دانشجویان در دانشکده مشکل ساز است.

همچنین معاون آموزشی کل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه بخشی از مسائل و مسائل مطرح شده را تا ابتدای آذرماه حل خواهم کرد، اضافه نمود: در مورد تعرفه ها و تبلیغات حق با شما است و در اسرع وقت به آن ها رسیدگی خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، موارد ذکر شده بخشی از مسائل مهم و اصلی دانشجویان این دانشکده بوده که آنان را وادار به تحصن نموده و درنتیجه آن دانشکده و کلینیک و کلاس های خود را به مدت یک هفته با عدم حضور در آن تعطیل نموده اند.

همچنین گفتنی است که در جلسه تشکیل شده با حضور دانشجویان معترض، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و همچنین معاون آموزشی دانشکده دندان پزشکی به درخواست ها و سؤالات دانشجویان پاسخ دادند.

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 11870

به "تحصن و اعتراض دانشجویان دانشکده دندانپزشکی بندرعباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصن و اعتراض دانشجویان دانشکده دندانپزشکی بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید