جمعیت 200 هزار نفری پزشکان در هفت سال آینده

به گزارش شیوا مارکت، قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: 55 هزار دانشجوی رشته پزشکی تا هفت سال آینده به تعداد 175 هزار پزشک اضافه می شوند و جمعیت پزشکان به 200 هزار نفر می رسد.

جمعیت 200 هزار نفری پزشکان در هفت سال آینده

به گزارش خبرنگاران، دکتر حمید اکبری با اشاره به تعداد پزشکان فارغ التحصیل و مشغول به کار گفت: از 175 هزار پزشک ثبت نام شده در سازمان نظام پزشکی، 50 هزار نفر تخصص و فوق تخصص گرفته اند و مابقی پزشکان عمومی یا در دوره تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر 55 هزار دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل داریم اضافه نمود: این جمعیت تا هفت سال آینده به تعداد 175 هزار پزشک اضافه می شوند.

وی گفت: ما به نیروی متخصص احتیاج داریم اما فراهم کردن زیرساخت و تربیت نیروی انسانی هزینه بر است، از این رو بسیاری از کشورهای جهان به جای تربیت نیروی انسانی، نیروی انسانی را از دیگر کشورها جذب می نمایند.

دکتر اکبری یادآور شد: ما با توجه به مطالعات متعدد در مورد جبران کمبود نیروی متخصص در بعضی رشته های تخصصی، حدود 300 برابر ظرفیت را طی پنج سال اخیر اضافه کردیم.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به توسعه چشمگیر تربیت نیروی دندانپزشک در کشور مطرح نمود: در حال حاضر حدود 30 هزار دندانپزشک و نزدیک به14 هزار دانشجوی دندانپزشکی داریم و آثار این رشد در شش سال آینده نمایان خواهد شد ضمن اینکه حدود 10 هزار دانشجوی گروه پزشکی در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به تدریج در حال بازگشت به داخل کشور بوده و به جمعیت قبلی اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد پزشکان ما طی سال های آینده از استانداردهای جهانی بالاتر خواهد رفت متذکر شد: البته این استاندارد بر اساس سرمایه گذاری های بخش دولتی و نگاه جامعه به این رشته متفاوت است.

به گزارش وبدا، قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت که در برنامه صبح و مصاحبه با موضوع سرمایه گذاری خانواده ها در رشته پزشکی سخن می گفت، اظهار داشت: وقتی پزشک در شهرهای بزرگ امکان درآمد داشته باشد رغبتی به شهرهای کوچک ندارد، از این رو باید پزشکان را برای مناطق محروم تربیت کنیم.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8822

به "جمعیت 200 هزار نفری پزشکان در هفت سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعیت 200 هزار نفری پزشکان در هفت سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید