تحقق 93 درصدی بودجه شهرداری بسطام، فقدان بعضی ادارت دردسر ساز است

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی یعقوبیان عصر شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که به همت موسسه خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی شهرستان شاهرود به میزبانی مجموعه جهانگردی بسطام برگزار گردید، ضمن اشاره به تخصیص 30درصدی اعتبارات شهرداری بسطام به بودجه غیر عمرانی، بیان داشت: خوشبختانه در امسال بنا به پیگیری های صورت گرفته بودجه پنج میلیارد تومانی با لایحه اصلاحیه بودجه به بیش از شش میلیارد تومان افزایش یافت که در این بین 70درصد از اعتبارات صرف مسائل عمرانی بسطام شد.

تحقق 93 درصدی بودجه شهرداری بسطام، فقدان بعضی ادارت دردسر ساز است

وی اضافه کرد: با تعامل مثبتی که در امسال بین شورای اسلامی و شهرداری اجرا شده، تجهیز ناوگان خدمات شهری شامل دو خودروی کمپرسی، یک ماشین حمل زباله، یک نیسان حمل گوشت، یک نیسان خدمات شهری و خودروی پیشتاز آتش نشانی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان و فروش مزایده ای تجهیزات به مبلغ 104میلیون تومان صورت پذیرفته است که با این اقدامات توانستیم بخشی از احتیاج خدمات شهری بسطام را مرتفع سازیم.

طرح جامع گردشگری بسطام در دست اقدام است

شهردار بسطام با اشاره به اقدامات اجرا شده درباره بافت فرسوده این شهر در امسال، گفت: بسطام دارای هفت محله قدیمی و 10درصد (معادل75هکتار) بافت فرسوده است که برای بهسازی و نوسازی این بافت در راستای جذب گردشگر اقدامات خوبی اجرا شده است که از جمله آن می توان به مذاکره با یک شرکت خصوصی در راستای انجام طرح جامع گردشگری بسطام اشاره نمود.

یعقوبیان درباره علل تاخیر در اجرای طرح جامع گردشگری بسطام، شرح داد: به دلیل اهمیت بافت تاریخی بسطام و تجمع جمعیتی و مالی موجود در این محلات، برای اجرای طرح جامع گردشگری نمی توان با عجله تصمیم گرفت چرا که ممکن است هر اقدامی در این حوزه با مشکلاتی روبرو گردد لذا شهرداری این شهر، با دقت نظر نسبت به مطالعه سه طرح درباره طرح جامع گردشگری اقدام می نماید.

وی اضافه کرد: در هرحال اجرای طرح ویژه گردشگری کار ویژه ای نیز می طلبد و خوشبختانه نهادهایی مانند شهرداری، میراث فرهنگی، نظام مهندسی، سرمایه گذار خصوصی و ... پای کار هستند اما ملاحظات فرهنگی و مالی در این شهر می بایست رعایت گردد تا در نهایت بتوانیم یک طرح جامع گردشگری خوب اجرا کنیم چرا که ما معتقدیم بسطام دارای ظرفیت های فراوان گردشگری است.

همایش ملی شهر نمونه گردشگری در بسطام برگزار می گردد

شهردار بسطام همچنین از برگزاری همایش ملی شهرهای نمونه گردشگری کشور به میزبانی بسطام اطلاع داد و گفت: این همایش اردیبهشت ماه سال آینده، با حضور شهرداران و اعضای شورای شهر 11شهر نمونه گردشگری کشور به میزبانی بسطام برگزار خواهد شد که می تواند پتانسیل ویژه ای برای رونق گردشگری در این شهر باشد.

یعقوبیان درباره کیفیت برگزاری این همایش هم شرح داد: معرفی 11شهر نمونه گردشگری در کشور جزء مصوبات هیئت دولت است که به دلیل جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و معنوی بعضی شهرهای ایران را شامل می گردد خوشبختانه بسطام یکی از این شهرها است که در نشست ادواری شهرداران شهرهای نمونه گردشگری کشور در اردیبهشت ماه سال آینده میزبان خواهد بود.

وی اضافه کرد: برگزاری آبرومندانه و معرفی ظرفیت های گردشگری بسطام در این همایش احتیاجمند تعامل همه مسئولان شهرستانی و به خصوص اصحاب رسانه است چرا که ما معتقدیم در معرفی ظرفیت های گردشگری بسطام از جمله گردشگری طبیعی، توریسم ورزشی، فرهنگی و معنوی هنوز کارهای مطلوب انجام نشده است که نگاه ویژه شهرداری بسطام به این مقوله در بودجه سال95 این سازمان لحاظ خواهد شد.

نبود بعضی ادارت در بسطام مشکل ساز شده است

شهردار بسطام درپاسخ به سوال خبرنگاران با موضوع معین تکلیف نماد چهارعلی، گفت: متاسفانه نبود بعضی از ادارات در بسطام مشکل آفرین است که نماد چهارعلی نیز مانند بسیاری از آثار ملی و باستانی این شهر به سرنوشتی مشابه گرفتار شده چرا که اگر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهر نمونه گردشگری کشور نمایندگی یا دفتری نداشته باشد دیگر چه انتظاری برای اجرا و حفاظت از طرح های باستانی و میراث فرهنگی می توان داشت.

یعقوبیان با بیان اینکه شرایط تپه چخماق بسطام من را به وحشت می اندازد، ابراز داشت: این بنای تاریخی 9هزار سال قدمت دارد و نبود نمایندگی میراث فرهنگی در شهری که قدم به قدم آن میراث فرهنگی و باستانی است چهره بسطام را به گونه ای درآورده که امروز با دیدن تپه چخماق با آن قدمت باید حسرت و افسوس خورد.

وی اضافه کرد: این موضوع درباره بسیاری دیگر از ادارت مانند ثبت احوال و اسناد نیز صدق می نماید بخش بسطام بالغ بر 38هزار نفر جمعیت دارد که این شهر بسیاری از ادارات حیاتی را در خود جای نداده است و به نظر می رسد فقدان این ادارات برای همه بخش های بسطام مشکل ساز شده چرا که ما معتقدیم آثار باستانی و فرهنگی باید ملی دیده شوند و با این نگاه ها نمی توان به جایی رسید و پیروز شد.

پل عابر پیاده از بلاتکلیفی درخواهد آمد

شهردار بسطام در پاسخ به دیگر سوال خبرنگاران درباره شهرک رضوی و شرایط رسیدگی به آن هم گفت: این شهرک با فاصله ای که از حوزه شهری بسطام دارد، متاسفانه در طرح جامع دیده نشده است اما موقتا برای ارائه خدمات به این شهرک تحت عنوان قطعه منفصل به حوزه خدماتی اقداماتی اجرا شده و اقدامات دیگری نیز در سال آینده انجام می گردد.

یعقوبیان درباره اقدامات اجرا شده درباره این شهرک نیز شرح داد: نصب ایستگاه اتوبوس، ارائه خدمات شهری، جمع آوری زباله، ساخت پارک و فضای سبز، ساخت پیاده رو و جدول کشی و تنظیف از جمله اقداماتی است که شهرداری بسطام برای این شهرک انجام داده است اما خود ما نیز از شرایط خدمات رسانی به این شهرک رضایت کامل نداریم و برای برطرف این مشکل سعی داریم تا در اصلاحات طرح جامع شهری بسطام این شهرک را به درون حوزه خدمات شهری سوق دهیم.

وی درباره تنها پل هوایی و البته غیر ایمن شهر بسطام هم اضافه کرد: پس از دو سال مکاتبه و برگزاری جلسات در نهایت صورتجلسه اداره حمل و نقل و پایانه ها مبنی بر واگذاری این پل عابر پیاده به شهرداری در هفته آینده صورت خواهد گرفت و امیدواریم این پل با واگذاری به شهرداری هم ایمن گردد و هم بتوان در راستای خدمات رسانی به شهروندان از آن بهره مند شد.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16651

به "تحقق 93 درصدی بودجه شهرداری بسطام، فقدان بعضی ادارت دردسر ساز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق 93 درصدی بودجه شهرداری بسطام، فقدان بعضی ادارت دردسر ساز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید