تدارک ویژه شبکه مستند در نوروز 1400 خبرنگاران

به گزارش شیوا مارکت، شبکه مستند سیما نوروز 1400 با پخش گلچینی از بهترین و جدیدترین مستند ها و مجموعه مستند های ایرانی و خارجی بینندگان خود را همراهی خواهد کرد.

تدارک ویژه شبکه مستند در نوروز 1400 خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، با نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلات عید، شبکه مستند سیما ویژه برنامه های متعددی را برای پخش از این شبکه تدارک دیده است تا مخاطبان رسانه ملی که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر به سفر می فرایند، برنامه های متنوع و جذابی را ببینند.

این ویژه برنامه ها در دو بخش تولیدی و تامینی است که جدول پخش نوروزی فروردین 1400 را به خود اختصاص داده است.

گروه تولید شبکه مستند در نوروز 1400 پخش مجموعه مستند های تولیدی رخ، چجوری، تاج زاگرس، طبیعت وحشی و عروس ایران بینندگان خود را در نظر گرفته است.

رخ با هنرمندان پیشکسوت، مهمان نوروزی شبکه مستند

مجموعه مستند تلویزیونی رخ که محصول ویژه شبکه مستند سیما در ایام نوروز به حساب می آید، چند سالی است که مهمان نوروزی خانه های ایرانیان است. این مجموعه مستند در گفت وگوی صمیمی با بازیگران سینما و تلویزیون، کارگردانان و هنرمندان عرصه های مختلف به آثار و زندگی آنان می پردازد.

در سری جدید این مجموعه که نوروز 1400 روی آنتن می رود با چهره های هنری مانند مسعود فروتن، عبدالرضا اکبری، محمد فیلی، جلال الدین معیریان، علیرضا زرین دست، مهری شیرازی، غلامرضا آزادی، بهزاد عبدی، حسین زندباف، محمد فوقانی، شاهد احمدلو، اسحاق خانزادی و ... مصاحبه شده است.

فصل جدید رخ به تهیه کنندگی مازیار هاشمی در 11 قسمت تولید شده و از 30 اسفند هر شب ساعت 21 روی آنتن شبکه مستند می رود.

تاریخ و فرهنگ آذربایجان را در تاج زاگرس ببینید

سریال مستند گردشگری، ایرانگردی تاج زاگرس دیگر ویژه برنامه شبکه مستند سیما به مناسبت نوروز 1400 است که به تهیه کنندگی میترا روحی منش و کارگردانی یاسر طالبی تولید شده است.

این مجموعه مستند جاذبه های طبیعی استان آذربایجان غربی را به تصویر کشیده و تلاش می کند ایرانیان را با تاریخ، فرهنگ، مناطق دیدنی، آشپزی، غذا ها و دیگر جذابیت ها و سنت های این سرزمین آشنا کند.

مستند تاج زاگرس در 20 قسمت 45 دقیقه ای تهیه شده است که در هر بخش مهدی خلیلی به عنوان راوی زندگی روزمره، فرهنگ و آداب مردم شهر و روستا های مختلف این منطقه را به تصویر کشیده است. این مجموعه از 30 اسفند هر شب ساعت 22 از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روز بعد ساعت 15 است.

یادگیری مهارت های کاربردی زندگی در چجوری

مجموعه مستند چجوری به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدعلی (پرهام) عمرانی، تولید متفاوت شبکه مستند در نوروز 1400 است. این مستند سریالی مهارت های ساده و در عین حال کاربردی زندگی را به زبانی عامه پسند آموزش می دهد تا مخاطبان را به انتخاب درست سوق دهد.

چجوری با روایتی ماجراجویانه به ما کمک می کند تا بفهمیم چجوری مواد غذایی نظیر برنج، میوه، چای، خرما، زعفران و... را با کیفیتی خوب بخریم و یا چگونه یک خواب خوب را تجربه کنیم. شعار برنامه چجوری این است؛ امیدواریم با دیدن برنامه ما وقت بیننده تلف نشود.

مجموعه مستند چجوری در 13 قسمت تولید شده و از 30 اسفندماه هر روز ساعت 17:30 روی آنتن شبکه مستند می رود. این مجموعه تا 12 فروردین 1400 ادامه خواهد داشت.

مستندساز ایرانی حیات وحش بکر کشورمان را نمایش می دهد

مستند های حیات وحش همواره یکی از پرمخاطب ترین برنامه های تلویزیون به شمار می رود. شبکه مستند سیما در نوروز 1400 با ساخت مجموعه مستند طبیعت وحشی به استقبال مخاطبانی رفته است که به مستند های حیات وحش و محیط زیستی علاقه مند هستند.

مهدی چلانی تهیه کننده وکارگردان این مجموعه مستند حیات وحش تلاش کرده است با نزدیک شدن به حیواناتی که در محیط زیست کشورمان یافت می شوند، تصاویری بکر و زیبا را شکار کرده و تقدیم نگاه مخاطبان رسانه ملی کند.

مستند 13 قسمتی طبیعت وحشی به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی چلانی به مناسبت نوروز 1400 از 30 اسفند هر شب ساعت 19 از شبکه مستند پخش می شود و بازپخش آن هم روز بعد ساعت 10 خواهد بود.

مراسم عروسی در اقوام ایرانی چگونه برگزار می شود؟

مجموعه مستند عروس ایران نیز محصول شبکه مستند است که از 30 اسفندماه هر روز ساعت 17 روی آنتن می رود. این مجموعه با موضوع آئین ها و سنت های مرتبط با عروسی میان اقوام در نقاط مختلف کشور تولید شده است.

جشنواره ای از بهترین مستند های روز دنیا در شبکه مستند

گروه تامین و پخش شبکه مستند هم در نوروز 1400 جشنواره ای از بهترین مستند های روز دنیا را روی آنتن می برد که از مهم ترین آن ها می توان به مجموعه مستند های آخرین پایکوبی، همه یا هیچ: تاتنهام، نجات خودرو، یک سیاره بی نقص، جاسوسی در حیات وحش و رئالیتی شو خانوادگی خانه ما اشاره کرد.

ماجرا های تیم بسکتبال رویایی دهه 1990 در تلویزیون

آخرین پایکوبی به کارگردانی جیسون ههیر، محصول سال 2020، مجموعه مستندی در ژانر ورزشی است که از 30 اسفند تا 8 فروردین ساعت 16 روی آنتن شبکه مستند می رود.

این مستند به تیم بسکتبال رویایی شیکاگو بولز در دهه 1990 پرداخته و با تمرکز بر فصل 1997-1998 که آخرین فصل حضور جردن در این تیم بود ماجرا های این تیم بسکتبال را روایت کرده است.

مستند هیجان انگیز از تیم محبوب شمال لندن

همه یا هیچ: تاتنهام مجموعه مستندی ورزشی است با حضور چهره های شاخصی مثل خوزه مورینیو، دنیل لیوای، دله الی، هری کین، جف اسکات و توبی آلدرویرلد تولید شده و تام هاردی هم روایت این مستند را بر عهده داشته است. این مجموعه از 9 فروردین در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و هر روز ساعت 16 پخش می شود.

یک شگفتانه هیجان انگیز با خودرو های کلاسیک

شبکه مستند برای علاقه مندان به صنعت خودرو نیز مجموعه مستند نجات خودرو را در نظر گرفته است که از 30 اسفند تا 14 فروردین ماه هر شب ساعت 20 از شبکه مستند پخش می شود.

در این مجموعه مستند، متخصصین تعمیر خودرو به نوسازی خودرو های کلاسیک از سراسر اروپا کمک می کنند. صاحبان ماشین ها که بدون اطلاع و توسط نزدیکان خود نامزد می شوند کسانی هستند که به دلایلی نظیر ناتوانی جسمی یا مسائل مالی نتوانسته اند خودرو محبوب خود را تعمیر و قابل استفاده کنند. این اشخاص تا زمان تحویل کاملاً بی اطلاع حفظ می شوند تا در محلی عمومی و عادی لحظه ای غافلگیرکننده برایشان ایجاد کنند.

یک سیاره بی نقص مجموعه خارجی جذاب دیگری است که نوروز 1400 از شبکه مستند پخش می شود. در این مجموعه جذاب که دیوید اتنبرو گوینده آن است، به سیاره زمین با ساختاری کاملا متناسب با موجودیت انسان پرداخته شده است. یک سیاره بی نقص در 5 قسمت تولید شده است و از 30 اسفند تا 4 فروردین هر شب ساعت 23 پخش می شود.

در نوروز 1400، تماشای مستند مشهور حیات وحش دنیا را از دست ندهید!

جاسوسی در حیات وحش مجموعه جذاب و پرطرفداری از مستند های حیات وحش دنیا است که به مطالعه رفتار حیوانات می پردازد. در این مستند، موجوداتی مشابه نمونه های واقعی از حیوانات ساخته شده و با نصب دوربین روی آنان به محل زندگی این جانداران فرستاده می شوند. واکنش حیوانات حیرت انگیز است...

مستند جاسوسی در حیات وحش یکی از طبیعی ترین مستند هایی است که تا به حال از حیات وحش و زیست بوم حیوانات مختلف ساخته شده است. سری جدید این مجموعه به مناسبت نوروز 1400 از 5 تا 8 فروردین ساعت 23 روی آنتن می رود.

در کنار اینها، مستند سرزمین سحرآمیز استرالیا که از 12 تا 14 فروردین ساعت 23 پخش می شود، مخاطبان را با شگفتی های حیات وحش این منطقه پهناور آشنا می کند. اوکاوانگو رودخانه رویاها نیز مستندی جذاب از دلتای اوکاوانگو است. این مستند از 9 تا 11 فروردین ماه هر شب ساعت 23 از شبکه مستند پخش می شود.

خانه ما در فصل دهم به قزوین رفت

فصل دهم مستند مسابقه خانه ما که مهرماه امسال و در شرایط ویژه کرونایی در قزوین تصویربرداری شد، در نوروز 1400 مهمان شبکه مستند سیما است. در این فصل از مسابقه مستند خانه ما شاهد رقابت جذاب 3 خانواده قزوینی هستیم تا در سرانجام، خانواده برگزیده براساس پس انداز خود بتواند برنده جایزه صدبرابری مبلغ پس انداز خود شود.

فصل دهم مستند مسابقه خانه ما به تهیه کنندگی احمد شفیعی و کارگردانی امین کفاش و مسلم تهرانی در 10 قسمت تولید شده و از 2 فرودین هر روز ساعت 18 پخش می شود. در این مستند مسابقه، خانواده ها باید در بازه زمانی یک ماهه و در چهارچوب مبلغی تعیین، ضمن انجام فعالیت های روزمره و تفریحات خانوادگی، در قالب یک کسب و کار خانوادگی، درآمدزایی نیز داشته باشند.

مجله بهسان: مجله پزشکی و سلامت همراه با مقالات علمی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28974

به "تدارک ویژه شبکه مستند در نوروز 1400 خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدارک ویژه شبکه مستند در نوروز 1400 خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید