ترامپ: اگر در انتخابات پیروز شوم سریع با ایران به توافق می رسیم

به گزارش شیوا مارکت، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری بامداد شنبه گفت چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد خیلی زود با ایران به توافق دست پیدا خواهد نمود.

ترامپ: اگر در انتخابات پیروز شوم سریع با ایران به توافق می رسیم

به گزارش گروه مانیتورینگ بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد خیلی زود با ایران به توافق خواهد رسید.

ترامپ در یک کنفرانس خبری بامداد شنبه به گزارش دستگاه اطلاعاتی آمریکا که ایران، چین و روسیه را به کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم نموده بود واکنش نشان داد.

وی گفت: آخرین فردی که روسیه دوست دارد در قدرت ببیند، دونالد ترامپ است چون هیچ کس با روسیه سخت گیرتر از من نبوده است.

رئیس جمهور آمریکا اضافه نمود: چین دوست دارد ما انتخاباتی داشته باشیم که در آن دونالد ترامپ به جو بایدن خواب آلود می بازد. در این مورد رویاپردازی می نمایند. کشورمان را تصاحب خواهند کرد.

وی اضافه نمود: اگر جو بایدن رئیس جمهور گردد، چین کشور ما را تصاحب خواهد نمود.

ترامپ خطاب به خبرنگاری که در این باره سوال پرسیده بود گفت که گزارش دستگاه اطلاعاتی آمریکا فقط به چین و روسیه مربوط نیست و ایران را هم شامل می گردد.

او گفت: این گزارش از ایران هم اسم آورده و شما به آن اشاره نکردید. ایران دوست دارم من رئیس جمهور نشوم. این را اعلام کنم، اگر من برنده شوم-و زمانی که این اتفاق بیفتد- خیلی سریع با ایران به توافق می رسیم. با کره شمالی خیلی سریع به توافق می رسیم.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد چنانچه او در انتخابات سال 2016 به پیروزی نرسیده بود آمریکا الان درگیر جنگ با کره شمالی بود.

وی گفت: کره شمالی و ایران... همه اینها خیلی سریع با ما توافق می نمایند. ایران برای توافق با ما له له می زند، ولی می خواهند منتظر بمانند چون ترجیح می دهند با بایدن توافق نمایند. اگر چین هنگامی که بایدن در قدرت است با آمریکا توافق کند، کشورمان را تصاحب خواهند کرد.

ترامپ گفت: ببنید من چکار نموده ام؟ ده ها میلیارد دلار از چین گرفته ام. چین بدترین سال را ظرف 67 سال گذشته داشت در حالی که برای ما بهترین سال بود.

رئیس جمهور آمریکا اضافه نمود: آخرین چیزی که روسیه، چین و ایران می خواهند پیروزی دونالد ترامپ [در انتخابات] است.

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید چه کاری برای مقابله با دخالت این کشورها در انتخابات انجام خواهد داد گفت که گزارش دستگاه اطلاعاتی آمریکا به تازگی منتشر شده و به دقت مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

او در ادامه مسئله را به رأی گیری های پستی که با آن مخالف است ربط داد و مدعی شد در صورت برگزاری انتخابات به این روش قدرت های خارجی راحت تر می توانند در آن مداخله نمایند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما به دقت آن را [گزارش را] مورد آنالیز قرار خواهیم داد. این گزارش اندکی قبل تر منتشر شده و ما آن را به دقت مورد آنالیز قرار خواهیم داد.

ترامپ در ادامه گفت: بزرگترین خطری که پیش روی ما است، انتخابات پستی است چون در انتخابات پستی، برای قدرت های خارجی- خواه روسیه باشد یا چین، ایران، کره شمالی و خیلی کشورهای دیگری که شما انتظارش را ندارید- جعل کردن آرا کار راحت تری است. با رأی گیری های پستی برایشان خیلی راحت تر است که تقلب نمایند.

دستگاه اطلاعاتی آمریکا در بیانیه ای روز آدینه جدید بار دیگر ایران، روسیه و چین را به کوشش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد. (جزئیات بیشتر)

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22157

به "ترامپ: اگر در انتخابات پیروز شوم سریع با ایران به توافق می رسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: اگر در انتخابات پیروز شوم سریع با ایران به توافق می رسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید