پاک آیین: محبوبیت ترامپ به شدت در میان افکار عمومی کشورش کاهش یافته است

به گزارش شیوا مارکت، یک دیپلمات وزارت امور خارجه گفت: آنچه در شرایط فعلی قطعی است این که محبوبیت ترامپ به شدت در میان افکار عمومی کشورش کاهش یافته و اگر در انتخابات بعدی هم دوباره انتخاب شود شرایط متزلزل و ضعیفی خواهد داشت.

پاک آیین: محبوبیت ترامپ به شدت در میان افکار عمومی کشورش کاهش یافته است

محسن پاک آیین در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تحولات در آمریکا در اعتراض به رفتارهای نژادپرستانه پلیس آمریکا در بحبوحه مقابله با کرونا گفت: میزان محبوبیت ترامپ در مقطع فعلی بسیار کم شده است و در برخی اخبار هم آمده که حزب جمهوری خواه ممکن است به خاطر این مساله نامزد دیگری را معرفی کند با این حال هنوز زود است در این باره قضاوت داشت و این که این ها به معنای آن نیست که ترامپ لزوما در انتخابات پیش رو پیروز نخواهد شد.

وی گفت: اینها به عملکرد او در شرایط فعلی در کنترل و مدیریت بحران کرونا و در عین حال جلوگیری از گسترش نارضایتی هایی که به طور بی سابقه ای در میان مردم آمریکا در مخالفت با نژادپرستی ریشه دوانده، بستگی دارد. اعتراضات اخیر در واکنش به مرگ یک شهروند سیاهپوست آمریکایی نه تنها واکنش سیاه پوستان و سرخ پوستان بلکه سفید پوستان را هم به همراه داشته است و این اعتراض ها با توجه به مواضع نژادپرستانه ترامپ و برخی از مقامات دولت وی شدت نیز گرفته است.

این دیپلمات کشورمان شرح داد: غیر از مساله رای مردم و محبوبیت ترامپ، سیستم پیچیده ای بر انتخابات آمریکا حاکم است و تدابیری که معمولا نامزدها در ماه آخر منتهی به انتخابات اتخاذ می کنند بسیار مهم است؛ مرسوم است نامزدهای ریاست جمهوری به ویژه رییس جمهور مستقر در ماه های آخر با وعده ها و برخی امتیازهای اقتصادی سعی می کنند تا نظر مردم را جلب کنند.

پاک آیین گفت: البته مسایل دیگر هم در عرصه سیاست خارجی وجود دارد، ترامپ متحدان خود را در سطح بین المللی از دست داده است. اگرچه دولت ها در واکنش به رویکردهای نژادپرستانه ترامپ ساکت هستند اما افکار عمومی اروپا علیه دولت ترامپ است از طرفی سیاست های اقتصادی و افزایش تعرفه ها بر کالاهای اروپایی ها از دیگر نارضایتی های اروپا از آمریکاست. علاوه بر این روسیه و چین هم اکنون اختلافات جدی به ویژه در سطح اقتصادی با آمریکا دارند. ترامپ با وجود سر و صداهای زیادی که ایجاد کرده است اما دستاوردی در رابطه با کشورهایی مثل ایران، کره شاقتصادی و کوبا نداشته و حضورش در غرب آسیا را از دست داده است. مذاکرات با طالبان به جایی نرسیده است و در سوریه و عراق شرایط مشخصی ندارد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20738

به "پاک آیین: محبوبیت ترامپ به شدت در میان افکار عمومی کشورش کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاک آیین: محبوبیت ترامپ به شدت در میان افکار عمومی کشورش کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید