ترامپ برای بورس بهتر است یا بایدن؟

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران : کدام کاندیدای ریاست جمهوری برای بورس ایالات متحده بهتر خواهد بود؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور مستقر یا جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق؟

ترامپ برای بورس بهتر است یا بایدن؟

به گزارش خبرنگاران، رسانه ها به حدس و گمان در خصوص این پرداخته اند که کدام کاندیدای ریاست جمهوری برای بورس ایالات متحده بهتر خواهد بود؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور مستقر یا جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق. در این رابطه فوربز استدلال های دوطرف را ارائه و آنالیز نموده است.

سایت مجله فوربز می نویسد: این نظرات ممکن است بر اساس تمایلات سیاسی افراد باشد، اما در حقیقت، نتیجه انتخابات ممکن است برای بازارها چندان مهم نباشد. در واقع، هر دو نامزد چشم اندازهای مالی خود را برای آینده ارائه داده اند و هر دو نظرات واکنش مثبتی در خصوص برنامه های خود دریافت نموده اند. فوربز استدلال های که طرفین دعوا ارائه می دهند را در مقاله خود بیان می نماید.

در ادامه چند نکته در خصوص این که چگونه هر یک از نامزدهای انتخابات 2020 می توانند به طور بالقوه به حرکت سهام بورس آمریکا در سال 2021 و بعد از آن یاری کند آورده شده است؛

سه استدلال برای مطلوب تر بودن ترامپ

  1. قانون مشاغل و کاهش مالیات سال 2017 در دوران ترامپ دست نخورده باقی خواهد ماند؛ این قانون مالیات بر درآمد شرکت ها را تا حداکثر 21 درصد کاهش داد و شرکت های ایالات متحده را در صحنه دنیای رقابت پذیرتر کرد. این قانون همچنین اطمینان بیشتری را برای برنامه ریزی و سرمایه گذاری فراهم کرد.
  2. در دوره ترامپ، طرح نظارتی مطلوب چند سال گذشته ادامه خواهد داشت؛ مقررات کاهش یافته به معنای هزینه های کمتری برای شرکت ها است که میتواند به سود بیشتر شرکت ها یاری کند. از آنجا که در نهایت درآمد ها عظیمترین عامل محرکه قیمت سهام است، ممکن است برای کل بازار سهام مطلوب باشد.
  3. احتمال کمی وجود دارد که ترامپ تعطیلات گسترده ای به سبب شیوع کووید 19 اعلام کند؛ در حالی که ما منتظر یک واکسن قابل اجرا هستیم، و علی رغم فواید پزشکی آشکار قرنطینه، رئیس جمهور آمریکا نشان داده است که تمایل بیشتری به بازگشایی تجارت و باز نگه داشتن فعالیتهای مالی دارد. این می تواند تأثیر مثبتی بر اقتصاد داشته باشد.

سه استدلال برای مطلوب تر بودن بایدن

  1. بایدن عدم اطمینان و پیغام های متناقض کمتری ارائه می دهد؛ یکی از مشخصه های برجسته دولت اوباما و بایدن این بود که آنها روی موضع خود باقی می ماندند. ارسال پیغام واضح و سازگار بود. اگر بایدن انتخاب گردد، بسیاری از همان مقامات اداری نقش برجسته ای را ایفا می نمایند. زیرا بازار های تجاری به طور کلی عدم اطمینان را دوست ندارد.
  2. بایدن سیاست مطلوب تری در قبال چین ارائه می دهد؛ مطمئناً نشان داده شده است که چین تهدیدی مالی برای آمریکا است، اما واقعیت این است که آنها دومین اقتصاد عظیم دنیا هستند. به همین ترتیب، آمریکا با یک احتیاج دو طرفه روبرو هست و بایدن بیشتر هوادار چین بوده است.

  3. ریاست جمهوری بایدن هزینه های بیشتر برای دولت در نظر می گیرد؛ دولت بایدن برای زیرساخت ها، پشتیبانی ایالتی و دولت های محلی، برنامه های انرژی سبز و سایر اقدامات عظیم دولتی هزینه بیشتری خواهد نمود. این حداقل در کوتاه مدت باعث تحریک اقتصاد و افزایش رونق مالی می گردد.

سناریو انشعاب ریاست جمهوری و کنگره

یک نتیجه انتخابات شاید این گردد که سنا جمهوری خواه بماند و ریاست جمهوری به بایدن برسد. یا ترامپ ریاست جمهوری را حفظ کند، اما جمهوری خواستار سنا را از دست بدهند. در هر یک از این سناریوها که مجلس، سنا و ریاست جمهوری توسط یک حزب اداره نمی شوند ، احتمالاً بازار واکنش مثبتی نشان خواهد داد.

>>> بیشتر بخوانید

بدترین و بهترین گزینه سیاسی برای بازارها

بنا به گزارش فوربز، اگرچه ممکن است وقتی دولت بین حزب ها تقسیم نمی گردد، کارایی بیشتری داشته باشد، اما از بعضی جهات، نظر پدران بنیان گذار ایالات متحده آمریکا را بیشتر منعکس می نماید یعنی دیدگاه های متنوع در خصوص سیاست. و حداقل در تاریخ اخیر آمریکا، دولت تقسیم شده عملکرد خوبی در بازار داشته است.

نتایج بیل کلینتون و نیوت گینگریچ در دهه 1990، یا رونالد ریگان و تیپ اونیل در دهه 1980 بهترین مثال های تقسیم دولت به این شکل هستند.

تور مالزی: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24450

به "ترامپ برای بورس بهتر است یا بایدن؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ برای بورس بهتر است یا بایدن؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید