ترامپ در لحظه تحلیف ریاست جمهوری بایدن کجا می رود، Trump TV تأسیس می گردد؟

به گزارش شیوا مارکت، ABC آمریکا نوشت: احتمالاً ترامپ قبل از ایراد سوگند قبل از ظهر در روز 20 ژانویه / اوّل بهمن، واشنگتن دی. سی را به مقصد فلوریدا ترک خواهد نمود.

ترامپ در لحظه تحلیف ریاست جمهوری بایدن کجا می رود، Trump TV تأسیس می گردد؟

گروه سیاسی خبرنگاران؛ پایگاه خبری A BC آمریکا، در گزارشی با عنوان دونالد ترامپ در مراسم تحلیف جو بایدن کجا خواهد بود؟ در اینجا آنچه می دانیم درباره برنامه آینده رئیس جمهور سابق را آورده ایم نوشت: فقط ساعاتی از ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی مانده است. ولی هنوز پیرامون آخرین روز کاری او ابهام وجود دارد. رئیس جمهور آمریکا پس از شورش مرگبار روز ششم ژانویه در کنگره آمریکا به ندرت در رویدادهای رسمی مشاهده شده است.

تنها حضور رسمی ترامپ از زمان وقوع هرج و مرج ناشی از ادعای تقلّب وی مربوط به هفته پیش و بازارگرمی اش برای دیوار مرزی جنجالی او در تکزاس بود. پس حرکت بعدی ترامپ چه خواهد بود؟

ترامپ چگونه کاخ سفید را ترک خواهد نمود؟

احتمالاً ترامپ قبل از ظهر روز 20 ژانویه / اوّل بهمن و پیش از ایراد سوگند ریاست جمهوری توسط بایدن، واشنگتن دی. سی را به مقصد فلوریدا ترک خواهد نمود. برنامه زمانی ترامپ اعلام نشده است، ولی گرگ جنت خبرنگار مستقر در واشنگتن شبکه ABC گفت: ترامپ و ملانیا قبل از ساعت 8 صبح کاخ سفید را ترک نخواهند کرد. این زمان فقط سه ساعت قبل از مراسم تحلیف بایدن است و گمان می کنم 4 یا 5 ساعت قبل از آن است که از خیابان پنسیلوانیا به سمت صندلی تحلیف عبور کند.

رسانه های خبری آمریکا گزارش می نمایند که ترامپ ساعت 11 در فلوریدا خواهد بود. فراخوان مراسم وداع ترامپ در پایگاه اندرو که در ساعت 8 صبح شروع می گردد، برای طرفداران پخش شده است. هنوز به صورت دقیق تعیین نیست که ترامپ در این رخداد که احتمالاً شامل مراسم سنتی شلیک 21 گلوله است، سخنرانی خواهد نمود یا خیر.

رسم است که رئیس جمهور سابق قبل از انتقال قدرت با رئیس جمهور جدید ملاقات می نماید. اوباما قبل از عزیمت به مراسم تحلیف ریاست جمهوری، مراسمی به صرف چای با ترامپ داشت؛ گویا ترامپ این کار را نخواهد نمود. او هم اکنون نیز بر این سخن صحّه گذاشته است که به مراسم تحلیف بایدن نخواهد رفت و ممکن است که خداحافظی مورد انتظارش را با وی انجام ندهند.

نشریه آمریکایی DefenseOne در گزارش خود نوشت: پنتاگون مراسم سنتی وداع با رئیس جمهور توسط نیروهای مسلّح را برگزار نخواهد نمود. معمولاً رئیس جمهور در مراسمی که اوایل ژانویه پیش از ترک دفتر کار برگزار می گردد به صورت شخصی از نیروهای نظامی تقدیر و تشکّر به عمل می آورد. بوش و اوباما هردو پیش از ترک کاخ سفید در این مراسم شرکت کردند. مایک پنس نائب رئیس جمهور آمریکا و همسرش در تعطیلات آخر هفته گذشته، از نیروهای پایگاه Fort Drum در نیویورک و ملوانان پایگاه هوایی نیروی دریایی Lemoore در کالیفرنیا تقدیر به عمل آورد.

ترامپ کجا خواهد رفت؟

بسیار احتمال دارد که مقصد ترامپ اقامتگاه مار-ئه-لاگو ـ Mar-a-Lago در شهرک پالم-بیچ ایالت فلوریدا باشد که میزبان وی در طول دوران ریاست جمهوری اش بود. این اقامتگاه شامل یک ساحل خصوصی، چندین اتاق پایکوبی (یکی از آنان به نام ترامپ است) و 10 سالن مهمان جهت اجاره است. در صورتی که ترامپ بخواهد به صورت تمام وقت در این مکان زندگی کند می تواند جهت منتهی به آن را مسدود کند.

در این بین امّا، یکی از همسایگان ملک ترامپ، موضوع اقامت وی را به چالش کشیده است. این فرد می گوید که طبق قوانین شهر پالم-بیچ هیچ کس حق ندارد که بیش از 21 روز در طول سال در تفرجگاه اقامت داشته باشد. رجینالد استمباف وکیل این همسایه ناشناسی که خواست نامش فاش نگردد گفت: ترامپ با مقامات شهری در سال 1993 توافق کرد که اقامتگاه مار-ئه-لاگو از خانه شخصی به یک باشگاه و تفرجگاه خصوصی تغییر کاربری دهد. هنوز تعیین نیست که آبا ترامپ عضوی از این باشگاه در نظر گرفته و درنتیجه مشمول قانون شهر می گردد یا خیر. تیم ترامپ این موضوع را رد می نمایند و اعلام کردند: هیچ مدرک یا توافق نامه ای وجود ندارد که رئیس جمهور ترامپ را از استفاده از مار-ئه-لاگو به عنوان محل اقامت خود منع کند.

نامه مشترک مدیران و رئیس پلیس شهر پالم-بیچ گواه آن است که سرویس مخفی جهت های منتهی به ساحل این اقامتگاه را از 20 ژانویه به مدت چند روز خواهد بست. در بخشی از این نامه نیز آمده است: فراتر از این موضوع، مسدودیت جهت در آینده بر اثر حضور رئیس جمهور سابق را پیش بینی نمی کنیم.

زندگی پس از ریاست جمهوری چگونه خواهد بود؟

ترامپ باید برای دفاع از خود در دادگاه سنا مدّتی را وقت بگذارد. البته هنوز تصمیم نگرفته است که چه کسی نماینده وی باشد. بسیاری از محافظت های وی برقرار خواهد بود. روسای جمهور آمریکا از این مزیت بهره مند هستند که بالای یک میلیون دلار در سال برای امنیت و مسافرت خود هزینه نمایند و 500 هزار دلاری دیگر نیز برای همسران خود دریافت نمایند. امّا زندگی تمام وقت در مار-ئه-لاگو می تواند کمی مشقّت بارتر باشد.

ترامپ در طول چهارسال گذشته شب های آرامی را در این مکان سپری می کرد؛ چرا که پروازها به دلایل امنیتی به اطراف ایالت فلوریدا منتقل شده بود. امّا او دیگر فرمانده کل قوای مسلّح نیست و این پروازها ممکن است یکباردیگر برقرار گردد. ترامپ پیش از روزهای ریاست جمهوری، شکایت ناموفقی پیرامون سر و صدای هواپیماها بر فراز باشگاه شخصی اش در شهر پالم-بیچ داشت.

ترامپ همچنین از مزیت باند فرود هلی کوپتر در اقامتگاه خود برخوردار بود که البته این موضوع مختص دوران ریاست جمهوری وی بود.[و دیگر شامل حال وی نخواهد شد] در خصوص شغل بعدی ترامپ پس از ترک کاخ سفید هم ایجاد شبکه تلویزیونی ترامپ تی وی - Trump TV به عنوان یکی از گزینه ها به گوش می رسد.

ترجمه: ایلیا فروزش

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27304

به "ترامپ در لحظه تحلیف ریاست جمهوری بایدن کجا می رود، Trump TV تأسیس می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در لحظه تحلیف ریاست جمهوری بایدن کجا می رود، Trump TV تأسیس می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید