تعویق کنکور مسئله ای را حل نمی کند ، پیشنهاد یک نماینده برای برگزاری کنکور در اوج کرونا: تعداد داوطلب ها را کم کنید!

به گزارش شیوا مارکت، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعویق کنکور مسئله ای را حل نمی کند باید دولت برای اعمال تمامی پروتکل های بهداشتی در برگزاری کنکور پای کار بیاید و برای هر داوطلب بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده در نظر گیرد.

تعویق کنکور مسئله ای را حل نمی کند ، پیشنهاد یک نماینده برای برگزاری کنکور در اوج کرونا: تعداد داوطلب ها را کم کنید!

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، جلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر کنکور سراسری در تیرماه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شد، شرایط بسیار بهتر از این روزها بود. اکنون که زمان برگزاری آزمون به اواخر مرداد موکول شده است تعویق یک یا دو ماهه آن مسئله ای را حل نمی نماید چون چشم انداز مثبتی پیش روی ما وجود ندارد که طبق آن بگوییم در چند ماه آینده شرایط شیوع کرونا کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق نظر بعضی کارشناسان بهداشتی، اوضاع در پاییز به دلیل سردی هوا و بیماری آنفلوآنزا می تواند بدتر هم گردد. لذا در این شرایط راه حل این است که از تمامی ظرفیت ها برای برگزاری کنکور استفاده گردد. یعنی دانشگاه های علوم پزشکی، دولتی و تحت پوشش وزارت علوم، دانشگاه آزاد، وزارت ورزش و جوانان و دستگاه های دولتی پای کار بیایند و براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از ظرفیت ها و امکاناتشان برای برگزاری کنکور استفاده نمایند. در این شرایط بهتر می توان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: باید دولت پای کار آمده و برای هر داوطلب بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی نماینده در نظر گیرد. همچنین فضای مجزایی برای آن دسته از داوطلبانی تعبیه گردد که طبق خوداظهاری شان دچار علائم بالینی مشکوک هستند. با رعایت این شرایط امکان برگزاری کنکور وجود دارد. البته که بسیاری از خانواده ها موافق برگزاری کنکور و تعداد قابل توجهی هم خواهان به تعویق انداختن آن هستند ولی با در نظر دریافت تمامی شرایط عقب انداختن آزمون مسئله ای را حل نمی نماید چون با این اتفاق مسائل قابل توجهی همچون شروع سال تحصیلی دانشگاه ها و سربازی داوطلبان پسر به وجود می آید.

سرنوشت کنکور 99 چه می گردد؟ | نمایندگان مجلس قانع نشدند | وزرای دولت هیچ تضمینی ندادند | دوشنبه تصمیم گیری می گردد

میرمحمدی راه حل دیگر را در کاهش تعداد داوطلبان آزمون سراسری دانست و گفت: در بسیاری از رشته های دانشگاهی داوطلب به اندازه جایگاه های آن رشته وجود ندارد به همین دلیل در آن رشته ها نیازی به برگزاری آزمون نیست. می توان قبل از برگزاری آزمون مهلتی را مشخص و گفت داوطلبان چنین رشته هایی می توانند براساس معدل تحصیلی خود وارد دانشگاه شوند. با این کار تعداد قابل توجهی از متقاضیان شرکت در کنکور کاهش پیدا می نماید. تنها چند رشته در حوزه های علوم پزشکی، علوم انسانی و ریاضی فیزیک برای کنکور سراسری باقی می ماند که از آنها می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی آزمون گرفت و در عین حال تعداد شرکت نمایندگان را در کنکور کم کرد.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22068

به "تعویق کنکور مسئله ای را حل نمی کند ، پیشنهاد یک نماینده برای برگزاری کنکور در اوج کرونا: تعداد داوطلب ها را کم کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق کنکور مسئله ای را حل نمی کند ، پیشنهاد یک نماینده برای برگزاری کنکور در اوج کرونا: تعداد داوطلب ها را کم کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید