تقارن نگران کننده کرونا با آنفلوآنزای فصلی

به گزارش شیوا مارکت، مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد تقارن همه گیری کرونا با شیوع ویروس آنفلوآنزای فصلی با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز هشدار داد و از مردم خواهش کرد بیش از پیش رعایت نکات بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

تقارن نگران کننده کرونا با آنفلوآنزای فصلی

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، دکتر شروین شکوهی ضمن هشدار در مورد فرارسیدن فصل پاییز و تقارن دو اپیدمی ویروسی کووید 19 (COVID-19) و آنفلوآنزا اظهارکرد: اگر فردی دچار علائم مشترک این دو بیماری شد، حتما باید با مراکز بهداشتی و درمانی ارتباط برقرار و در صورت احتیاج به موقع درمان مناسب را دریافت کند تا زنجیره انتقال این دو ویروس کمرنگ گردد.

وی ادامه داد: راه انتقال ویروس کووید 19 و آنفلوآنزا تقریبا مشابه است و در ابتدا علائم مشترک بسیاری دارند و ممکن است در صورت پیشرفت بیماری، علائم کمی با هم فرق داشته باشند همچنین این دو ویروس با درصد اندکی تفاوت، کشنده هستند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به تفاوت درمان بیماری کووید 19 با آنفلوآنزا گفت: برگزاری آزمون های جامع و کنکور، برگزاری مراسم محرم و پیش رو بودن فصل اپیدمی آنفلوآنزا، شرایط پاییز سال جاری را نگران نماینده تر نموده است و کادر بهداشتی و درمانی بیش از پیش دست به گریبان مبارزه با این دو بیماری خواهند بود. همچنین شاهد شروع موج دوم بعد از گذشت بیش از یک ماه از بازگشایی ها در اردیبهشت ماه بودیم که نشان می دهد با توجه به برگزاری مراسم و تجمعات اخیر برای حداقل یک ماه آینده باید هوشیار باشیم.

مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه در ادامه توضیح داد: حجم کار در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی بسیار بالاست. از هموطنان خواهش می کنم در منزل بمانند و فقط در مواقع ضروری با رعایت تمام نکات بهداشتی از منزل خارج شوند همچنین در زمان خروج تا حد امکان از وسیله نقلیه شخصی استفاده نمایند، حتما ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت نمایند، به مراکز شلوغ نروند و مرتب دست های خود را بشویند.

وی خطر ابتلا به ویروس کووید 19 را در کمین تمام افراد، حتی کسانی که تا به امروز به کرونا مبتلا شده اند و ابتلای آنها ثابت شده است خواند و گفت: تمام مردم باید پروتکل های بهداشتی را کامل رعایت نمایند چراکه ممکن است آلودگی به ویروس کووید 19 و آنفلوآنزا همزمان اتفاق بیفتد.

فلوشیپ بیماری های عفونی در بیماران پیوندی اضافه کرد: پرسنل بهداشت و درمان ماه هاست بدون استراحت در حال خدمت رسانی هستند و بسیار خسته شده اند، از طرفی نرخ بالای مرگ و میر بیماری کرونا موجب خستگی مضاعف و در بعضی موارد افسردگی پزشکان و پرستاران و کادر درمان می گردد چراکه پرسنل کادر درمان با بهبودی بیماران انگیزه می گیرند و با از دست دادنشان غصه می خورند. تعدادی از پرسنل و پزشکان نیز به این بیماری مبتلا شده و حتی جان خود را از دست داده اند.

شکوهی در سرانجام مجدد بر لزوم رعایت بیش از پیش نکات حفاظتی و بهداشتی تاکید نمود و خطاب به هموطنان گفت: پرسنل برای خدمت رسانی در فصل پاییز احتیاج به استراحت دارند. به همین علت باز هم خواهش می کنم تا حد امکان کارهایتان را از منزل انجام دهید.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22781

به "تقارن نگران کننده کرونا با آنفلوآنزای فصلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقارن نگران کننده کرونا با آنفلوآنزای فصلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید