تهران بدون همراهی مردم رنگ نمی گیرد

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران آنلاین:شهردار تهران در دوره هفتم مراسم یادبود هنرمندان درگذشته بر ضرورت همراهی مردم برای حل مسائل پایتخت در کوتاه مدت تأکید کرد.

تهران بدون همراهی مردم رنگ نمی گیرد

به گزارش شهرنوشت، شهردار تهران پنج شنبه شب(16 اسفند) برای حضور در مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال 1397 به تماشاخانه ایرانشهر رفت.

پیروز حناچی سخنانش در این مراسم را با یک خاطره شروع کرد: به خاطر دارم سال ها پیش با دانشجویانم به شیراز رفتیم و در مسجد نصیرالملک که رنگین کمانی از هنر و معماری است، روی یک کاشی این شعر از سعدی نقش بسته بود که غرض نقشی است که از ما باز ماند، که هستی را نمی بینم بقایی، مگر صاحبدلی روزی به رحمت، کند در کار درویشان دعایی.

حناچی در ادامه گفت: بسیاری از انتخاب های ما در زندگی، معمولا تصمیم بر سر یک دوراهی است. این دوراهی می تواند خیر دائمی را در ادامه داشته باشد یا نتیجه ای جز شر دائمی نداشته باشد. فضایی که امشب در آن هستیم، نتیجه یک خیر دائمی هست. از این موارد در شهرمان زیاد داریم. به عنوان مثال باغ نگارستان نتیجه یک تصمیم و انتخاب درست است؛ جا دارد همین جا یادی کنیم از مرحوم دکتر حسن حبیبی که جلوی تخریب و جایگزینی آن باغ زیبا با 3 برج را گرفتند. باید همه یاری کنیم تا در این دوره از این جنس باقیات الصالحات از خود باقی بگذاریم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش وضع کنونی تهران را ناخوشایند دانست و توضیح داد: لازم نیست من به شما بگویم که چرا وضعیت شهر خوب نیست، چرا که شما بهتر از هر کسی آگاه اید. در میان مدت و بلندمدت راه هایی برای اصلاح وجود دارد، اما در کوتاه مدت هیچ راهی جز همراهی مردم وجود ندارد. باید کاری کنیم که دغدغه بهبود شهر تبدیل به یک خواسته و جریان عمومی گردد.

حناچی توضیح داد: مسبب 40 درصد از آلودگی شهر وسایل نقلیه شخصی شهروندان است و اگر مردم دل بدهند و عزم عمومی وجود داشته باشد، بدون شک نتیجه اش را می بینیم. ما سال جاری از نظر آلودگی روز اضطراری نداشتیم. این در 10 سال اخیر کم سابقه بود. البته بدون شک افزایش نزولات آسمانی بی تاثیر نیست، اما دوربین های کنترل تردد نیز تأثیر به سزایی داشته اند و باید همین راستا را ادامه دهیم.

شهردار تهران با اشاره به این که در آموزه های دینی و فرهنگی مان نیز بر زیبایی و زیبایی آفرینی خداوند تأکید شده است، مطرح کرد: باید زیبایی را در شهر به ارمغان بیاوریم. چیزی که کمتر می بینیم. شهرهای پیروز آن هایی هستند که عناصر زیبا و زیبایی طلبی را در جای جای آن ها می بینید. کوشش می کنیم با یاری هنرمندان شهرمان را زیباتر کنیم و رنگ شهرمان را تغییر دهیم. اگر از ما بپرسند که تهران چه رنگی است، احتمالا می گوییم خاکستری؛ تهران رنگ خاصی ندارد. درحالی که فرهنگ و معماری سنتی ما سراسر رنگ است. انگار چیزهای مهمی را فراموش نموده ایم.

شهردار تهران در سرانجام گفت: امیدوارم کسانی که دل شان برای ارزش های قدیمی مان می تپد، یاری نمایند تا روزگار بهتری را رقم بزنیم.

لازم به ذکر است شعار مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال 1397 (دوره هفتم)، آیین چراغ خاموشی نیست است.

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4014

به "تهران بدون همراهی مردم رنگ نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران بدون همراهی مردم رنگ نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید