توی استرالیا، کار زیاده؛ فقط باید ویزای کار بگیری!

به گزارش شیوا مارکت، تجربه یکی از کسانی که با دریافت ویزای کار، به استرالیا مهاجرت کرد را در خبرنگاران بخوانید:

توی استرالیا، کار زیاده؛ فقط باید ویزای کار بگیری!

منم بالاخره بعد از بالا و پایین رفتن های زیاد، تصمیمم رو گرفته بودم که به یکی از شهرهای استرالیا مهاجرت کنم. از بین راه هایی که پیش پام بود، مهاجرت به وسیله کار رو انتخاب کردم و چون هم به نظر خودم شرایطش رو داشتم و هم اینکه اینجوری خیالم از بابت هزینه ها راحت میشد. اوایل من می گفتم حالا مگه آدم توی استرالیا کمه که من برم اونجا کار کنم. این نظر من کاملا اشتباه بود، چون به استرالیا مثل ایران نگاه می کردم. در نهایت ویزای کار استرالیا سلکت ویزا بهم یاری کرد! اوایل تصمیمم خیلی سخت بود چون متاسفانه، توی ایران شغل کمه و آدم زیاد و به خاطر همینه که نرخ بیکاری بالاست. اما استرالیا تراکم جمعیتی کمی داره و از اونور موقعیت های شغلی زیادی داره و همین دو مورد باعث شده که تا به امروز حداقل نرخ بیکاری در استرالیا 3.8% و حداکثر اون 12.1% باشه. خب دیگه اگه شما هم مثل اون اوایل من فکر می کنید، باید بهتون بگم که سخت در اشتباهید، اونجا برعکس ایران، شغل زیاده و متخصص کم! حتی برخی وقتا ممکن بین چندتا کارفرما سر استخدام شما رقابت پیش بیاد! البته اگر متخصص باشید و کاربلد. ولی بازم اگر میخواین از انتخابتون کاملا راضی باشید، حتما درباره سفر به استرالیا خوب مطالعه و تحقیق کنید و شرایطش رو نبست به ویژگی های خودتون بسنجید.

فرآیند اخذ ویزای کاری متخصص در استرالیا

اولین چیزی که از سایت سلکت ویزا دیدم و منو به ادامه راه امیدوارکرد این بود: دولت استرالیا با برنامه ریزی دقیق و سیستم مکانیزه ای که برای ویزای کار استرالیا در نظر گرفته است به دنبال جذب نیروی کار ماهر است که با استعداد و توانایی هایش بتواند باعث رونق و پیشرفت اقتصادی استرالیا گردد. اقدام برای مهاجرت به استرالیا به وسیله ویزای کار استرالیا ، یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به استرالیا در بین ایرانیان است.

شما با توجه به شرایط، باید امتیازاتتون رو محاسبه کنین. می تونید به وسیله وبسایت های کاریابی، رزومه انگلیسی و نمونه کارهاتون رو برای موقعیت های شغلی مختلف بفرستین. البته این روش ممکنه جواب نده، چون خیلی از کارفرماها بعد از تایید رزومه، از شما می خوان که برای مصاحبه حضوری برین. البته می تونین برای مدت زمان معینی وارد خاک استرالیا بشید اما خب ممکنه توی مصاحبه پذیرفته نشید. فرایند مهاجرت ریزه کاری های زیادی داره که قبلش باید حتما از یه راهنمای مهاجرت استرالیا یاری بگیرید.

هرکدام از روش های مهاجرت از جمله مهاجرت استرالیا با ویزای کاری با توجه به شغل درخواستی و موقعیت شما، شرایط متفاوتی داره و شما باید در این خصوص با متخصص های کاربلد مهاجرت از جمله(www.selectvisa.com) که به طور تخصصی روی مهاجرت استرالیا کار می نمایند، مشورت کنید!

شرایط معیشتی مردم در استرالیا

علاوه بر نرخ بیکاری پایین، مردم استرالیا خیلی مسرورن! استرالیا یازدهمین کشور مسرور جهانه. پس خیالتون می تونه تا حدودی راحت باشه که آدم های خوبی به پست تون میخوره و کمتر غم غربت می کشید. یکی از دلایل مسرور بودن استرالیایی ها، ثبات اقتصادی و کیفیت بالای زندگی شونه. یعنی شما با کارکردن در استرالیا می تونید از یه کیفیت رفاهی خوبی برخوردار بشید و در کنارش پس انداز و سرمایه گذاری هم بکنید. خب دیگه اینا شاد نباشن، کی شاد باشه؟

بیمه بیکاری به کسانی که تابعیت استرالیا دارن، تعلق می گیرد. علاوه بر این، بیمه صدمات، بازنشستگی دولتی و خصوصی و از کارافتادگی هم وجود داره.

درآمد افراد با توجه به شغل و میزان تخصص شون، متفاوته. اما طبق یک آمار کلی، حداقل درآمد در استرالیا 3500 دلار و هزینه متوسط هر نفر 1500 دلاره.

مشاغل مورد احتیاج استرالیا

اگر به وسیله کار می خواهید به استرالیا مهاجرت کنین، باید بدونین که شغل درخواستی شما در یکی از دسته های زیر قرار می گیره:

· گروه MLTSSL که مربوط به شغل های بلند مدت است و برای آن ویزای کاری Subclass 189, Subclass 190, Subclass 491 مورد احتیاجه.

· گروه STSOL که مربوط به شغل های کوتاه مدت است و برای آن ویزای کاری Subclass 190, Subclass 491 مورد احتیاجه.

· گروه ROL که مربوط به شغل های مورد احتیاج در مناطق دوردسته و برای اقدام باید ویزای Subclass 491 را بگیرین.

مشاغل مهندسی، مدیریت، بازاریابی، حسابداری و امور اقتصادی، آموزش، بهداشت و سلامت، حقوق، علوم، هنر و مشاغل متفرقه (منشی، کارشناس هماهنگ نماینده، فوتبالیست و ...) مورد احتیاجه. تقریبا میشه گفت برای هر موقعیتی میشه اقدام کرد.

امتیازات شما در رقابت

درسته که گفتم موقعیت های شغلی در استرالیا زیاده، اما این دلیل نمیشه که کشور پیشرفته ای مثل استرالیا یکسری شرایط و معیار برای دادن ویزا به شما نداشته باشه. سابقه کاری، مدرک تحصیلی، سن، شرایط تاهل، سن همسر و توصیه نامه کارفرما همگی یکسری امتیاز برای شما دارن که هرچقدر این امتیاز بالاتر باشد، شانس شما برای دریافت ویزای کاری بالاتر می ره. به عنوان مثال اگر سطح تحصیلات شما دکتری و یا بالاتر باشه، 20 امتیاز به شما میدن. اما اگر دیپلم داشته باشین، این امتیاز به 10 میرسه.

استرالیا از جمله کشورهایی است که به نمره زبان خیلی اهمیت میده و آیلتس زیر 7 تقریبا هیچ شانسی نداره. آیلتس 7، 10 امتیاز و آیلتس 8، 20 امتیاز داره.

اگر سابقه کاری تون در خارج از استرالیا، زیر 3 سال باشه، هیچ امتیازی به شما تعلق نمی گیره و برای 3 تا 4 سال 5 امتیاز، 5 تا 7 سال 10 امتیاز و 8 تا 10 سال 15 امتیاز به شما میدن.

استرالیا و خیلی کشورهای دیگه دوست دارن به جوون ها میدون بدن، پس هرچه سن تون کمتر باشه، امتیاز و شانس تون بالاتره. برای 25 تا 32 سال 30 امتیاز، برای 33 تا 39 سال 25 امتیاز و برای 40 تا 44 سال 15 امتیاز به شما تعلق میگیره.

مجله بهسان: مجله پزشکی و سلامت همراه با مقالات علمی

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23397

به "توی استرالیا، کار زیاده؛ فقط باید ویزای کار بگیری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توی استرالیا، کار زیاده؛ فقط باید ویزای کار بگیری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید