تیتر: سه گانه فاینال فانتزی 13 به ایکس باکس وان می آید

به گزارش شیوا مارکت، مراسم امروز صبح مایکروسافت یعنی رویداد X018 اتفاق بزرگ و هیجان انگیزی نداشت، ولی حضور شینجی هاشیموتو در این رویداد حسابی غافلگیرمان کرد. تهیه کننده برند فاینال فانتزی به مکزیک آمده بود تا یکی دیگر از دنیاهای بازی Kingdom Hearts III را رونمایی کند، ولی پیش از این که مراسم را ترک کند، خبری دیگری را هم بیان کرد. سه گانه فاینال فانتزی 13 (Final Fantasy XIII) از دو روز آینده روی ایکس باکس وان قابل بازی خواهند بود.

تیتر: سه گانه فاینال فانتزی 13 به ایکس باکس وان می آید

این سه نقش آفرینی بزرگ روی کنسول ایکس باکس360 عرضه شده بودند و اجرای آن ها هم روی ایکس باکس وان، به لطف قابلیت Backwards Compatibility این کنسول ممکن شده است. سه بازی سه گانه فاینال فانتزی 13 به ترتیب از این قرار هستند:

  • Final Fantasy XIII: عرضه شده در سال 2010
  • Final Fantasy XIII-2: عرضه شده در سال 2012
  • Lightning Returns: Final Fantasy XIII: عرضه شده در سال 2014

هر بازی در سه گانه فاینال فانتزی 13 از نظر روند با دیگری فرق می نماید. در حالی که بازی اصلی یعنی همان فاینال فانتزی 13 یک بازی بزرگ و حماسی و صد البته خطی، مثل دیگر بازی های اصلی مجموعه فاینال فانتزی است، دو بازی دیگر از نظر روند تفاوت های زیادی با بازی اصلی داشتند. فاینال فانتزی 2-13 روند خطی را جایگزین روندی شعبه دار کرد و هم چنین سیستم جدیدی برای استفاده از هیولاها در مبارزات را به بازی معرفی کرد. از آن طرف، بازی Lightning Returns کاملا یک نقش آفرینی محیط باز پر از کوئست های اصلی و فرعی مختلف بود.

سه گانه فاینال فانتزی 13 هم چنین برای کنسول ایکس باکس وان ایکس بهینه شده است و از سخت افزار قوی تر این کنسول استفاده می نماید.

هر سه بازی روی کامپیوتر عرضه شده اند و با وضوح تصویر 4K و سرعت 60 فریم به خوبی اجرا می شوند. اسکوئر انیکس حرفی از وضعیت اجرای این بازی ها نزده است، ولی تصور می کنیم ایکس باکس وان ایکس بتواند هر سه را با وضوح تصویر 4K اجرا کند.

در حال حاضر بیش از 500 بازی ایکس باکس360 روی کنسول ایکس باکس وان قابل بازی هستند و از این تعداد بازی 25 عدد برای ایکس باکس وان ایکس هم بهینه شده اند. قابلیت Backwards Compatibility برای ایکس باکس وان مایکروسافت هم چنین چند وقتی است که تعداد بازی ایکس باکس اصلی را هم در خود جای داده است.

شینجی هاشیموتو در همین رویداد امروز صبح مایکروسافت هم چنین یادآوری کرد که در سال آینده میلادی قرار است بازی های فاینال فانتزی 7، فاینال فانتزی 9، فاینال فانتزی 10 و فاینال فانتزی 12 روی ایکس باکس وان عرضه شوند.

منبع: Polygon

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1879

به "تیتر: سه گانه فاینال فانتزی 13 به ایکس باکس وان می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیتر: سه گانه فاینال فانتزی 13 به ایکس باکس وان می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید