ثبت دو پتنت برای درمان بیماری های عصبی با یاری نانوذرات

به گزارش شیوا مارکت، شرکت سلن نانومدیسین (Clene Nanomedicine) تاییدیه پذیرش ثبت اختراع در آمریکا برای پلتفرم نانوبلور های طلای خود دریافت کرد.

ثبت دو پتنت برای درمان بیماری های عصبی با یاری نانوذرات

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو ، سلن نانومدیسین، شرکت زیست دارویی در مرحله بالینی که به انقلابی در درمان بیماری های نورودژنراتیو با استفاده از نانوکاتالیست زیست انرژی یاری می نماید، خاطرنشان کرد که اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا تاییدیه ثبت اختراع برای دو پتنت این شرکت را به سلن نانومدیسین داده است.

پتنت اول سلن نانومدیسین با عنوان Continuous Methods for Treating Liquids and Manufacturing Certain Constituents (e.g. , Nanoparticles) in Liquids, Apparatuses and Nanoparticles and Nanoparticle/Liquid Solution (s) Resulting Therefrom مجموعه گسترده ای از ادعا های مربوط به فناوری الکتروشیمیایی پلتفرم سلن نانومدیسین را پوشش می دهد.

پتنت دوم این شرکت با عنوان Continuous, Semicontinuous and Batch Methods for Treating Liquids and Manufacturing Certain Constituents (e.g. , Nanoparticles) in Liquids, Apparatuses and Nanoparticles and Nanoparticle/Liquid Solution (s) and Colloids Resulting Therefrom پذیرفته شده است.

هر دو پتنت، پس از ثبت نهایی، همچنان به محافظت از مالکیت معنوی فناوری CNM-Au 8، کاندیدای اصلی داروی سلن نانومدیسین ادامه می دهد. CNM-Au 8 اکنون در هفت مطالعه بالینی برای درمان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)، مولتیپل اسکلروزیس (MS) و بیماری پارکینسون مورد ارزیابی قرار گرفته است که نتایج آن در نیمه اول سال 2022 منتشر خواهد شد.

درباره CNM-Au 8:

CNM-Au 8 یک نانوکاتالیست طلای زیست انرژیک که به صورت خوراکی تجویز می گردد و برای افزایش واکنش های زیست انرژیک سلولی برای ترمیم و برگشت آسیب های عصبی طراحی شده است. این ذره تعداد زیادی الکترون در سطح خود دارد که برای واکنش در دسترس هستند. بسته به محیط، نانوذره می تواند الکترون های اضافی را از محیط اطراف خود گرفته و مواد پیرامون را اکسید کند که این کار برای یاری به فرآیند ها و واکنش های سلولی است. هر یک از نانوبلور ها می توانند میلیون ها الکترون را در سطح خود مبادله نمایند.

هنگامی که فردی دو اونس (تقریباً 60 میلی لیتر) CNM-Au 8 می نوشد بیش از یک کوادریلیون نانوبلور طلا را دریافت می نماید، که سپس از عبور از معده، به وسیله جریان خون، مقداری به مغز می رسد. هر یک از آن نانوبلور های طلا می توانند به عنوان یک بانک الکترون برای واکنش های اکسیداسیون عمل نمایند.

ثابت شده است که در بیماری های تخریب نماینده عصبی، فراوری انرژی سلولی مختل می گردد. این امر به اختلالات در واکنش های گلیکولیتیک و اختلال عملکرد میتوکندری مرتبط است. مورتنسون شرح داد که نانوبلور های طلای آن ها می توانند با مغز در تعامل باشند و الکترون هایی برای تسهیل این واکنش ها فراهم نمایند. CNM-Au 8 از سد مغز خون عبور می نماید و با سمیت مربوط به ترکیبات رایج طلا یا نانوذرات فراوری شده به وسیله شیمی مصنوعی ارتباط ندارد.

سلن نانومدیسین یک شرکت زیست دارویی در مرحله بالینی متمرکز بر بیماری های نورودژنراتیو، با استفاده از فناوری نانو برای درمان نارسایی انرژی زیستی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29486

به "ثبت دو پتنت برای درمان بیماری های عصبی با یاری نانوذرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت دو پتنت برای درمان بیماری های عصبی با یاری نانوذرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید