جاهای دیدنی چابهار ، بهشت زیبای ایران

به گزارش شیوا مارکت، چابهار یکی از دیدنی ترین بنادر ایرانی است که با شگفتی های طبیعی خود همه ساله پذیرای توریست های مختلف از سراسر ایران و جهان می شود.

جاهای دیدنی چابهار ، بهشت زیبای ایران

چابهار از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی استان زیبای سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. از جالب ترین القابی که به چابهار داده می شود، بندر اقیانوسی است. با ما همراه شده و جاذبه های طبیعی و مکان های دیدنی چابهار شگفت انگیز را بشناسید. اگر قصد سفر به چابهار را دارید، حتما در این مقاله مکان ها و جاذبه های دیدنی آن را بشناسید.

گل افشان

یکی از دیدنی های چابهار گل افشان است که در 10 کیلومتری این بندر قرار گرفته است. به طور دقیق تر گل افشان در 20 کیلومتری روستای کهیر واقع شده است. این جاذبه طبیعی با دارا بودن سه تپه کوچک گل افشان به ارتفاع های 10 تا 20 متری از نقاط دیدنی چابهار به شمار می رود.

کوه های مینیاتوری چابهار

کوه های مریخی یا همان مینیاتوری از دیگر شگفتی های طبیعی چابهار برای توریست ها و گردشگران به حساب می آید. موقعیت این کوه ها در 40 تا 50 کیلومتر پس از چابهار به طرف بندر گواتر است. دریا در یک طرف و کوه ها در طرفی دیگر همانند یک تابلوی نقاشی حیرت بیننده را بر می انگیزند. جالب است بدانید که جنس کوه های مریخی چابهار رسوبی بوده و بر رویشان هیچ نوع گیاهی رشد نمی کند. رنگ خاکستری آن ها، به همراه شکل مخروطیشان و همچنین ترکیب رنگ قرمز از دلایل نامگذاریشان به کوه های مریخی است.

تالاب لیپار

تالاب لیپار از جاذبه های طبیعی بسیار دیدنی چابهار است که به تالاب صورتی نیز شهرت دارد و در جهت جاده ساحلی چابهار - گواتر و تقریبا در 15 کیلومتری شرق چابهار قرار گرفته است. از ویژگی های خاص این جاذبه توریستی زندگی کردن پرندگان مختلف مانند فلامینگوها، حواصیل، تیهو، طاووسکن و عقاب دشتی در آن است.

اسکله ماهیگیری

سه اسکله رمین، تپس و بریس از زیباترین اسکله های چابهار هستند. در این اسکله ها می توان ساعت ها مشغول تماشای ماهیگیرانی شد که به دریا می روند و پس از صید باز می گردند. حتی گاهی می توان همراه با این صیادان راهی دریا شد. بازار فروش ماهی نیز در اسکله های چابهار بسیار داغ است.

بندر گواتر

جنگل های حرای قشم تنها جنگل های شناور در آب نیستند. جالب است بدانید که در چابهار نیز جهتی که رودخانه باهوکلات به دریای عمان روانه می شود، جنگل های حرای چابهار قرار دارند. درختچه هایی روییده در دل مرداب که محل زندگی پرندگان و خزندگان گوناگون هستند.

منطقه گاندو در چابهار

یکی از مناطق حفاظت شده چابهار منطقه گاندو است. در سفر به این بندر بازدید از رودخانه باهوکلات را در اولویت قرار دهید. تمساح پوزه کوتاه گاندو یا تمساح ایرانی در این منطقه زندگی می کنند. طول این نوع تمساح به 4 متر می رسد. علاوه بر این حیوانات کمیابی مانند گوزن کوهی هم در این منطقه حفاظت شده نگهداری می شوند.

موزه محلی

یک ساختمان قدیمی بازمانده از دوره قاجاریه که قبلاً به عنوان فرمانداری استفاده می شده در حال حاضر موزه محلی چابهار است. این بنا روی سکویی با ارتفاع یک و نیم متر به مساحت 650 متر مربع قرار گرفته است. دارای مجموعه اتاق ها، سه درب ورودی و راهرو است. همچنین این ساختمان در دو طبقه با سقف چوبی و ستون آهنی احاطه شده است.

مسجد جامع تیس

علاقمندان به معماری در سفر خود می توانند بازدید از مسجد جامع تیس را نیز در لیست دیدنی های خود قرار دهند. این مسجد همانند مساجد هندوستان و پاکستان طراحی و ساخته شده و تنها یک مناره دارد. صحن این بنای مذهبی تداعی گر تابلوهای زیبای رنگارنگ است. گنبدها و مناره ها به رنگ سبز و قرمز ساخته شده و درها با دارا بودن شیشه کاری های نامنظم و منظم رنگی زیبای خارق العاده ای را ایجاد کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10417

به "جاهای دیدنی چابهار ، بهشت زیبای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی چابهار ، بهشت زیبای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید