جزئیات ابتکار صلح انصار الله و توصیه به عربستان، بیانیه راهپیمایی گسترده سالگرد انقلاب 21 سپتامبر

به گزارش شیوا مارکت، همزمان با برگزاری راهپیمایی گسترده یمنی ها به مناسبت سالگرد انقلاب 21 سپتامبر، رئیس شورای عالی سیاسی یمن ابتکار صلحی را اظهار داشت و از همه طرف ها خواست تا وارد مذاکرات جدی شوند.

جزئیات ابتکار صلح انصار الله و توصیه به عربستان، بیانیه راهپیمایی گسترده سالگرد انقلاب 21 سپتامبر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن عصر امروز در سخنرانی خود به مناسبت پنجمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر این کشور ابتکار صلحی را گفت و از همه طرف های درگیر در جنگ خواست تا با جدیت وارد مذاکراتی جدی و واقعی شوند که به آشتی ملی همه جانبه منجر می گردد و هیچ یک از طرف ها را مستثنی نمی کند.

وی هدف از این اقدام را جلوگیری از ریخته شدن خون یمنی ها و پافشاری بر نگهداری پیونده های برادری باقیمانده و مقدم شمردن منافع عالی ملی یمن بر دیگر منافع دانست.

المشاط همچنین بر توقف حمله به اراضی سعودی با پهپاد و موشک های بالستیک و بالدار و همه اشکال حمله تاکید نمود و گفت : منتظر پاسخ مشابه یا بهتر از آن در اعلام مشابه توقف همه اشکال حمله و بمباران خاک خود هستیم و حق پاسخ را برای خودمان در صورت عدم پاسخ مثبت به این طرح را محفوظ می دانیم.

المشاط گفت: تاکید می کنیم که تداوم جنگ به نفع کسی نخواهد بود بلکه ممکن است به تحولات خطرناکی منجر گردد که نمی خواهیم روی دهد و یقین داریم که ما زیان بیشتر را نخواهیم برد بلکه این کشورهای متجاوز در وهله اول و به طور اساسی و مستقیم هستند که بیشترین زیان را از این امر متحمل خواهند شد.

وی از کشورهای متجاوز خواست تا فوری محاصره فرودگاه بین المللی صنعا را بردارند و جلوی کشتی های راهی بندر الحدیده را نگیرند و به رنج و مسائل مردم یمن احترام بگذارند.

المشاط گفت: به خاطر بهانه تراشی آنها درخصوص درآمدهای بندر الحدیده و توهم ائتلاف متجاوز مبنی بر قاچاق سلاح به وسیله این بندر، ما بر آمادگی خود برای واریز درآمدها به شعبه بانک مرکزی تاکید می کنیم و در مقابل آن، می خواهیم که کسری جبران گردد و حقوق کارمندان در سراسر استان های یمن پرداخت گردد

وی از سازوکار بازرسی سازمان ملل خواست تا کار خود در بندر الحدیده را انجام دهد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین از حرکت به سمت مذاکراتی جدی در سایه توقف کامل آتش بس استقبال کرد تا این مذاکرات به یک راهکار سیاسی فراگیر گردد؛ باوجود اینکه طرف مقابل هیچ یک از تعهدات خود در قالب توافقنامه استکهلم را اجرا ننموده است.

وی همچنین بار دیگر بر عفو عمومی تاکید نمود و از همه افراد و چهره های فریب خورده خواست تا از این فرصت استفاده نموده و به آغوش میهن و راه درست بازگردند.

بیانیه راهپیمایی گسترده سالگرد انقلاب 21 سپتامبر

میدان باب الیمن شهر صنعا پایتخت یمن عصر امروز شاهد گردهمایی گسترده مردمی به مناسبت پنجمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر با شعار آزادی و استقلال بود.

راهپیمایان با سردادن شعار و حمل پلاکارد بر اهداف انقلاب خود و مقابله با متجاوزان تاکید نمودند و حمایت غرب از کشورهای متجاوز را محکوم کردند.

راهپیمایان تصاویر سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله و انقلاب یمن را در دست داشتند و شعار هیهات من الذله سردادند.

شماری از شخصیت های دینی و سیاسی نیز در این راهپیمایی سخنرانی کردند که از جمله محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: انقلاب 21 سپتامبر شروع راه انقلاب های اصلاح گرای فرهنگی و فکری و اجتماعی است.

وی اضافه نمود: ملت ما سرسپردگی و قلدری و تکبر را نمی پذیرد. قبل از انقلاب یمن از مسائل زیادی رنج می برد. برای حق و عدالت انقلاب کردیم و همچنان انقلابی هستیم.

دهها هزار نفر از مردم یمن در بیانیه پایانی راهپیمایی خود تاکید نمودند: انقلاب ما صدای ملت و تصمیم گیری و اراده آنها را بازگرداند.

این بیانیه توضیح داد: با این انقلاب وجدان اجتماعی مردم شکل گرفت و روحیه عزت و سربلندی را در ما بیدار کرد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10848

به "جزئیات ابتکار صلح انصار الله و توصیه به عربستان، بیانیه راهپیمایی گسترده سالگرد انقلاب 21 سپتامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ابتکار صلح انصار الله و توصیه به عربستان، بیانیه راهپیمایی گسترده سالگرد انقلاب 21 سپتامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید