نشانه های سکته مغزی

به گزارش شیوا مارکت، یک متخصص نورولوژی، ناتوانی را مهم ترین عارضه سکته مغزی مطرح نمود و گفت: 30 درصد از افراد مبتلا حتی برای فعالیت روزانه خود دچار مشکل هستند و به تبع هزینه زیادی برای خانواده بیمار و سیستم درمانی ایجاد می گردد.

نشانه های سکته مغزی

به گزارش خبرنگاران، دکتر یاسر مودبی در سمینار آموزشی که در سالن اجتماعات بیمارستان پورسینا گیلان برگزار گردید با اشاره به آنالیز علل و عوامل بروز سکته، شناخت علائم خطر و درمان آن، گفت: سکته مغزی در ایران دومین علت مرگ و میر به شمار می رود و با توجه به اهمیتی که سن در بروز این بیماری دارد و جمعیت کشور به سمت پیری می رود، می توان پیش بینی کرد که تعداد سکته مغزی در کشور افزایش یابد.

وی توضیح داد: در حال حاضر نیز سن بروز سکته مغزی در ایران 10 سال زودتر از آمار جهانی است.

این متخصص نورولوژی و استاد دانشگاه، ناتوانی را مهم ترین عارضه سکته مغزی بیان کرد و اضافه نمود: 30 درصد از افراد مبتلا حتی برای فعالیت روزانه خود دچار مشکل هستند و به تبع هزینه زیادی برای خانواده بیمار و سیستم درمانی ایجاد می گردد.

مودبی اعلام کرد: تغییر سبک زندگی می تواند در کاهش آمار سکته مغزی مؤثر واقع گردد. در این خصوص چاقی، فشار خون بالا، دیابت، استعمال سیگار و همچنین بیماری های قلبی از دیگر عوامل بروز سکته مغزی بوده که در بسیاری از موارد با تغذیه سالم و انجام ورزش، می توان بروز آن را کاهش داد.

وی در تشریح علایم بروز سکته مغزی گفت: علایم سکته مغزی بر اساس نوع سکته، محل بروز در مغز و شدت آن، مختلف است. اما مهم ترین علایم آن شامل تاری ناگهانی دید به خصوص در یک چشم، احساس بی حسی یا فلج ناگهانی در یک طرف صورت و دست یا پای یک طرف بدن، عدم تعادل بدن و قوای حسی و صحبت کردن و یا فهم صحبت دیگران، سرگیجه بدون دلیل یا افتادن ناگهانی روی زمین است.

مودبی با تاکید بر این که در صورت بروز علایم باید سریعا با اورژانس تماس گرفت، اضافه نمود: هنگام بروز سکته های ایسکمیک که لخته داخل عروق را پوشانده، بیمار باید در کمتر از 3 ساعت به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل گردد تا با بهره مندی از بهترین درمان شناخته شده که تزریق داروی TPA است، نسبت به درمان و کاهش عوارض سکته اقدام گردد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1590

به "نشانه های سکته مغزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه های سکته مغزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید