جهانپور درباره آمارهای چین چه گفته است؟ ، ماجرای جدل جهانپور و سفیر چین

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش تجارت نیوز، اظهارات امروز کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از آمارهای دولت چین در مورد شیوع ویروس جدید کرونا، واکنش سفیر چین را به همراه داشت. اما دقیقا این دو چه مواردی را مطرح کرده اند؟

جهانپور درباره آمارهای چین چه گفته است؟ ، ماجرای جدل جهانپور و سفیر چین

آن طور که رسانه های ایرانی روایت کرده اند، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز، یکشنبه در نشست خبری خود گفته بود: به نظر می رسد آمارهای چین یک شوخی تلخ بود. زیرا بسیاری در همه دنیا فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش هایی بود که از چین گزارش می شد.

پس از آن، دنیاپور در توییتی نیز نوشت: مباحث علمی را هیچگاه نه می توان و نه باید با سیاست آمیخت. همه محافل آکادمیک دنیا بر پایه اطلاعات اپیدمیولوژیک و گزارش محققین چین، حداقل آنفلوانزای تیپ A را از ویروس نوپدید کرونا وخیم تر قلمداد کردند. امروز یافته ها خلاف این را نشان می دهد. به یافته های خودی اطمینان بیشتری داریم.

اما این توییت و آن اظهارات روز گذشته دنیاپور واکنش سفیر چین را به همراه داشت.

چانگ هوا، سفیر چین در ایران توییت کرد: وزارت بهداشت چین هر روز نشست خبری برگزار می کند. پیشنهاد می کنم برای نتیجه گیری اخبار آنها را با دقت بخوانید.

سپس کیانوش دنیاپور پاسخ داد: بسیار عالی! وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم روزانه دو کنفرانس خبری، نشست تخصصی ساعت 11:30 و نشست سخنگو ساعت 14:30 هر روز با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار می کند که تقریبا کم نظیر هست و برای سفرای محترم و اصحاب رسانه و همه کشورها بویژه کشورهای دوست قابل استفاده خواهد بود.

سفیر چین نیز در پاسخی دوباره به سخنگوی وزارت بهداشت ایران نوشت: آقای عزیز، بنابراین امیدوارم که شما به حقایق و تلاش های بزرگ مردم چین احترام بگذارید.

این اظهارات با واکنش امروز عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز همراه شد. او بدون اشاره مستقیم به سخنان کیانوش دنیاپور در صفحه توئیتر خود نوشت: شجاعت، فداکاری و عملکرد حرفه ای چین در مهار کووید 19 را باید تائید کرد. وی همچنین تاکید کرد که ایران قدردان پکن در این شرایط سخت است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 خرداد 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18356

به "جهانپور درباره آمارهای چین چه گفته است؟ ، ماجرای جدل جهانپور و سفیر چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانپور درباره آمارهای چین چه گفته است؟ ، ماجرای جدل جهانپور و سفیر چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید