حداقل قیمت خودرو به 115 میلیون تومان رسید

به گزارش شیوا مارکت، با تداوم رکوردشکنی در بازار های ارز و سکه، خودرو نیز به جاه طلبی هایش ادامه داد تا قیمت های شگفت انگیزتری در آن به ثبت برسد. هرچند گفته می گردد صعود قیمت خودرو های داخلی در پی سرکشی های ارز و سکه اتفاق افتاده، اما گزاف نیست اگر بگوییم خودرو روی هر دو بازار را هم سفید نموده است.

حداقل قیمت خودرو به 115 میلیون تومان رسید

به گزارش دنیای اقتصاد، اخبار رسیده از بازار حکایت از قیمت های حیرت انگیزی دارند، از جمله پراید 135 میلیونی که هرچه هم انکار و گفته گردد کسی با این قیمت آن را نمی خرد، در اصل ماجرا (پراید 135 میلیونی) توفیری ایجاد نخواهد کرد.

قیمت هایی که این روز ها در بازار خودرو پیشنهاد می گردد، محصول نابسامانی اوضاع مالی کشور است. در مالی که دلار برای فتح قله 30 هزار تومان به آب و آتش می زند و سکه در حال دست و پا زدن برای عبور از مرز 14 میلیون تومان است، پراید 135 میلیونی نیز دیگر یک کابوس وحشتناک نیست، واقعیتی است البته تلخ.

جدا از مساله ارز و سکه، کمبود عرضه نیز در اوج گیری قیمت خودرو های داخلی بی تاثیر نبوده است. این ماجرا هم از ناحیه افت فراوری آب می خورد و هم از محل قوانین شماره گذاری. به گفته فعالان بازار، چون هیچ خودرویی بدون پلاک تحویل نمی گردد و پلاک گذاری آن توسط خودروسازان نیز دو سه هفته طول می کشد، این موضوع بر کمبود عرضه به بازار اثرگذار بوده است.

البته در حالت کلی اوضاع فراوری نیز چندان مناسب نیست، به ویژه آنکه خودروسازان همچنان با پدیده محصولات ناقص (خودرو هایی که به دلیل کمبود قطعات امکان تجاری سازی بلافاصله پس از خروج از خط فراوری را ندارند)، روبه رو هستند.

کف قیمت خودرو بالا آمد

بنابر اخبار رسیده از بازار، قیمت خودرو با سرعتی بیش از گذشته در جهت گرانی گاز می دهد، آن هم در شرایطی که گویا تماشاگری (خریداری) ندارد. فعالان بازار می گویند با توجه به قیمت های نجومی که در بازار پیشنهاد می گردد، خیلی ها اصلا توان خرید حتی ارزان ترین خودرو ها را نیز ندارند.

از آن سو بعضی نیز منتظرند تا منحنی قیمت نزولی گردد و آنگاه اقدام به خرید نمایند، زیرا نرخ های فعلی را غیرواقعی و حبابی می دانند. در بین خودرو های داخلی، اما قیمت پراید در مدل 111 (هاچ بک) به حول و حوش 135 میلیون تومان رسیده است. این قیمت البته سقف پیشنهاد ها است و بعضی نرخ های پایین تری برای فروش پراید خود ارائه می دهند.

پراید در مدل 131 نیز قیمتی حدودا 115 میلیون تومانی دارد. با این حساب، در حال حاضر کف قیمت خودرو در بازار به 115 میلیون تومان میل نموده است، آن هم در حالی که پراید دیگر به فراوری نمی رسد.

اما تیبا نیز که بناست بخشی از جای خالی پراید را پر کند، خود را از مرز 140 میلیون هم عبور داده است. از بازار ساینا هم خبر می رسد مالکان این خودرو قیمت هایی بالای 150 میلیون تومان برای فروش آن پیشنهاد می دهند. ساینا هم قرار است در کنار تیبا، بازار پراید حذف شده را پوشش دهد.

در بین دیگر خودرو های داخلی، اما پژو 206 تیپ نیز که تا همین سه هفته پیش تازه از مرز 200 میلیون تومان رد شده بود، حالا در حال سلام کردن به 300 میلیون تومان است. این انتها جاه طلبی ها در بازار خودرو نیست، چه آنکه خودرو های دیگر قیمت های شگفت انگیزتری را به ثبت رسانده اند، از جمله تندر-90 که قیمت 400 میلیون تومانی پشت شیشه اش خورده است.

قیمت 400 میلیونی تندر-90 در شرایطی است که گفته می گردد بیش از چهار هزار دستگاه از این خودرو به دلیل نداشتن استاندارد آلایندگی یورو5، در پارکینگ خودروسازان خاک می خورند و شماره گذاری نمی شوند. دیگر عضو خانواده ال-90 یعنی ساندرو استپ وی نیز در حال حاضر خودرویی 570 میلیون تومانی در بازار است، آن هم در شرایطی که با قیمتی زیر 100 میلیون تومان تحویل مشتریان شد.

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: فرارو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23772

به "حداقل قیمت خودرو به 115 میلیون تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل قیمت خودرو به 115 میلیون تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید