حسن زاده: امیدواریم در نیم فصل دوم پرونده های انضباطی کاهش یابد، رسانه ها صحبت های غیرفوتبالی مربیان را منعکس نکنند

به گزارش شیوا مارکت، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون گفت: مسئولان تیم ها از مصاحبه های تنش زا که موجب التهاب روی سکوها می گردد، خودداری نمایند.

حسن زاده: امیدواریم در نیم فصل دوم پرونده های انضباطی کاهش یابد، رسانه ها صحبت های غیرفوتبالی مربیان را منعکس نکنند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی گفت: ضمن عرض خسته نباشید به زحمتکشان فوتبال در تیم ملی فوتبال که مسابقات مهم جام ملت های آسیا را پشت سر گذاشتند و در آستانه آغاز نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر، باید بگویم که در نیم فصل گذشته از نظر کمی و کیفی اتفاقات انضباطی در بعضی مسابقات واقع شد که آرای انضباطی درباره آن اتفاقات صادر و ابلاغ شد که از نظر آماری در بعضی از هفته ها شرایط بسیار مطلوبی در بازی ها حاکم بود به نحوی که اکثر مسابقات در آن هفته موردنظر با کمترین حاشیه انضباطی برگزار گردید. انتظار می رود که در آغاز نیم فصل دوم با همکاری همه زحمتکشان حوزه فوتبال، نیم فصل خوبی را پشت سر بگذاریم به نحوی که تعداد پرونده های انضباطی و میزان رفتارهای غیرورزشی کاهش یابد.

وی در ادامه گفت: نکته اولی که باید اشاره کنم این است که ابتدا از مدیران محترم باشگاه ها، سرمربیان، کادرفنی محترم و همه مسئولانی که در کنار تیم ها انجام وظیفه می نمایند تقاضا دارم از هرگونه مصاحبه و یا اظهارنظری که موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد حساسیت های کاذب می گردد، خودداری نمایند. البته بدیهی است که هرگونه اظهارنظر و حتی انتقاد و اعتراض اگر از مجرای قانونی و مطابق مقررات انجام گیرد حق مسلم ایشان است و می تواند در اصلاح امور مؤثر باشد.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: موضوع دوم این است که با توجه به اینکه کمیته محترم داوران، دپارتمان داوری و قشر زحمتکش داوران تمام کوشش خود را مصروف می نمایند تا با حسن انجام وظیفه کلیه مسابقات فوتبال به نحو احسن برگزار گردد و این قشر زحمتکش به دلیل حساسیت شغل خود احتیاج به آرامش و طمأنینه دارند، تقاضا داریم که از هرگونه اظهارنظر درباره داوری مسابقات، به ویژه تیم داوری که برای مسابقه معین و انتخاب می شوند، خودداری گردد، چرا که یک اظهارنظر زودهنگام توسط یک مقام مسئول در باشگاهی می تواند ذهنیت غلط به تماشاگر منتقل کند و مسلماً در روز مسابقه سکوهای ملتهبی خواهیم داشت. لذا انتظار می رود همه مقامات مسئول در باشگاه ها و کادر فنی و بازیکنان به جامعه داوری احترام گذاشته و اجازه دهند داوران عزیز با آسودگی خاطر انجام وظیفه نمایند. البته از همکاران خود در جامعه داوری هم تقاضا داریم با زحمت و دقت نظر فراوان و انعکاس دقیق اتفاقات مسابقه به حسن انجام امور یاری نمایند.

حسن زاده ادامه داد: مطلب سوم که باید به آن اشاره کنم این است که در روز انجام یک مسابقه جام حذفی بین تیم های پرسپولیس تهران و سپیدرود رشت شاهد رفتار تحسین برانگیز تماشاگران فهیم تیم سپیدرود در رشت بودیم که مقامات رسمی مسابقه رفتار پسندیده و شایسته طرفداران تیم سپیدرود را منعکس کردند و ما هم ضمن تقدیر از باشگاه سپیدرود پیشنهاد پاداش اقتصادی به کانون طرفداران باشگاه سپیدرود را داده ایم تا ان شاءالله مقامات مسئول در سازمان لیگ پاداش قابل توجهی به آن باشگاه بپردازند. این مطلب را از این جهت عنوان نمودم که در آستانه آغاز مسابقات نیم فصل انتظار داریم طرفداران فهیم فوتبال ما در هر شهری و هر ورزشگاهی ضمن احترام به قوانین و مقررات و همکاری با مسئولان برگزارنماینده، مراتب میهمان نوازی و احترام به تیم و تماشاگران میهمان را به نحو شایسته ای انجام دهند و از هرگونه رفتار و گفتار غیرورزشی که شایسته فرهنگ جامعه ما نیست، پرهیز نمایند و اگر چه در مقررات انضباطی ما، ماده قانونی خاص برای تشویق وجود ندارد، اما بنده و همکارانم در کمیته انضباطی، در مسابقاتی که رفتارهای شایسته طرفداران تیم ها و اقدامات فرهنگی از سوی کانون طرفداران به عمل آید، ضمن تقدیر و تشکر، پیشنهاد پاداش اقتصادی به کانون طرفداران را در دستور کاری خود قرار داده ایم. ان شاءالله که مسئولان اقتصادی فدراسیون فوتبال هم از محل وصول جریمه های انضباطی مبالغی که کمیته انضباطی پیشنهاد می نماید را برای ارتقای فرهنگی کانون های طرفداران در اختیار آنها قرار دهد.

وی گفت: نکته چهارم این است که با اجرای مقررات انضباطی از آذرماه سال 96 تا به امروز، آرای مربوط به اتفاقات انضباطی با حداقل یک هفته تأخیر صادر می گردد و علت آن این است که پس از وصول گزارش به افرادی که از آنها تخلفی گزارش شده است، فرصت دفاع داده می گردد. لذا از افراد حقیقی و حقوقی تقاضا می گردد در کمترین فرصت زمانی ممکن به محض وصول ابلاغیه نسبت به انعکاس دفاعیات خود اقدام نمایند تا اولاً دفاعیات آنها در تصمیم گیری و صدور حکم مورد ملاحظه قرار گیرد. ثانیاً ما هم بتوانیم در کمترین زمان ممکن رأی تخلفی که در مسابقات گذشته گزارش شده است را صادر کنیم.

حسن زاده اضافه کرد: نکته بعدی که به آن اشاره می کنم این است که پرونده های متعددی با موضوع استفاده از بازیکن غیرمجاز در فوتبال پایه در کمیته انضباطی تشکیل می گردد که اکثراً به شکل ناقص به این کمیته ارجاع داده می گردد. در این زمینه ضروری است بگویم که اولاً شکایت ها باید در مهلت قانونی به عمل آید، ثانیاً شکایت ها باید به وسیله مراجعی که مقررات معلوم نموده است به دست ما برسد، ثالثاً هزینه دادرسی باید در زمان طرح شکایت پرداخته گردد و چهارم اینکه هرگونه دلیل و مستندات هم باید ارائه گردد. در حالی که اکثر شکایت ها ناقص تسلیم می گردد و لذا رسیدگی به تأخیر می افتد. تقاضا داریم اگر باشگاهی با این موضوع شکایتی عنوان نمود، با رعایت موارد فوق باشد تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن رسیدگی و صدور حکم نماییم.

وی در انتها گفت: در سرانجام می خواهم به یک نکته اشاره کنم. در یکی از رسانه ها به درستی مطرح شده بود که سرمربیان محترم و کادر فنی در مصاحبه های قبل و بعد از مسابقه فقط به تکالیف فوتبالی خود بپردازند و از پرداختن به مسائل غیرمربوط و حتی گاهی به مباحث تنش زا خودداری نمایند. من ضمن تأیید این مطلب خطاب به رسانه های محترم عرض می کنم که اگر یک سرمربی در مصاحبه مطبوعاتی خود به موارد غیرفوتبال اشاره نمود، مسلم است که رسانه این تشخیص و اختیار را دارد که آنها را منعکس نکند. یعنی اینکه اولاً از عزیزان کادر فنی تیم ها تقاضا داریم فقط به تکالیف فوتبال خود بپردازند و اگر هم به حواشی دیگر پرداختند، رسانه های محترم آن مواردی که غیرفوتبالی می دانند را منعکس ننمایند.

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3224

به "حسن زاده: امیدواریم در نیم فصل دوم پرونده های انضباطی کاهش یابد، رسانه ها صحبت های غیرفوتبالی مربیان را منعکس نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسن زاده: امیدواریم در نیم فصل دوم پرونده های انضباطی کاهش یابد، رسانه ها صحبت های غیرفوتبالی مربیان را منعکس نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید