حضور پیروز ایران در کارزار تبلیغاتی سلایق غذایی سازمان جهانی گردشگری
به گزارش شیوا مارکت، حضور پیروز ایران در کارزار تبلیغاتی سلایق غذایی که از سوی سازمان جهانی گردشگری برگزار گردید؛ فرصتی است که رویای سفرکردن به وسیله غذا و آشپزی را زنده نگه می دارد.

ایرنا: به گزارش روابط عمومی معاونت دنیاگردی وزارت میراث فرهنگی،دنیاگردی و صنایع دستی، محمد قاسمی با بیان این خبر گفت:
دنیاگردی خوراک (Gastronomy Tourism) یکی از زیر مجموعه های دنیاگردی است
که در آن انگیزه اصلی سفر دنیاگرد و تجربه غذاهای جدید در مقصد به شمار می آید.
این نوع دنیاگردی در واقع به عنوان حافظ میراث فرهنگی کشور میزبان (میراث غذایی) عمل نموده
و از این رهگذر فرصت هایی را نیز در زمینه های مختلف؛ از جمله اشتغال زایی به ویژه در مناطق روستایی فراهم می آورد.
وی اضافه نمود: بر همین اساس سازمان دنیای دنیاگردی (UNWTO) به عنوان بخشی از کمپین فردا سفر کنید (Travel Tomorrow)،
از کشورهای عضو خواست در چارچوب استانداردها و ضوابط ابلاغی خود
کلیپ هایی را در زمینه معرفی غذاهای سنتی خود تهیه و ارسال نمایند.
این اقدام UNWTO اساساً جهت مواجهه با چالش دنیای حاصل از شیوع ویروس کرونا در دنیا
و با هدف احترام به فرهنگ های مختلف و به صورت ویژه توجه به سلایق غذایی به عنوان بازتابی از فرهنگ،
میراث، سنت و در عین حال انتقال احساس جامعه صورت پذیرفته است.
قاسمی اضافه نمود: معاونت دنیاگردی با مشارکت بخش خصوصی فراوری فیلم کوتاهی از نحوه طبخ یکی از غذاهای سنتی کشورمان فراوری کرد.
این فیلم کوتاه که پس از احراز شرایط و ضوابط سازمان دنیای دنیاگردی در سایت آن سازمان پذیرفته
و در نشانی www.unwto.org/Asian-cuisine بارگذاری شد،
فرصت مغتنمی جهت معرفی بخش های مختلف فرهنگ سرزمین ایران همچون معماری، پوشش دست بافته ها،
موسیقی سنتی، ابزار و تجهیزات سنتی پخت خوراک و …. به دنیایان فراهم آورده است.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات دنیاگردی ایران در سرانجام تاکید نمود: ایران از حیث تنوع و طعم غذایی
از قابلیت بی نظیری برخوردار است و متاسفانه در راستای جذب دنیاگرد به آن پرداخته نشده است؛
امید است با تداوم چنین اقداماتی بتوانیم میراث غذایی خود را به بهترین نحو به دنیایان بشناسانیم.
منبع: توریسم آنلاینمجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی