حمایت از تولیدات صنایع دستی می تواند به پایداری جمعیت در روستاها بینجامد

به گزارش شیوا مارکت، یک بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: حمایت از تولیدات صنایع دستی در روستاها که در ظاهر جزئی به نظر می رسد، می تواند به پایداری جمعیت در روستاها و اطراف و اکناف کشور بینجامد.

حمایت از تولیدات صنایع دستی می تواند به پایداری جمعیت در روستاها بینجامد

پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان دیروز سه شنبه 6 شهریور 97 با حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با همراهی پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور از سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران درخصوص این نمایشگاه گفت: پیش از این هم در شهرستان ها و نمایشگاه های مختلف صنایع دستی حضور داشتم و فراوریات ارزشمند هنرمندان ایرانی را دیده ام؛ اما این نمایشگاه تنوع و گستردگی زیادی دارد.

او اضافه کرد: در دیدار با معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی متوجه شدم که قرار است به صنعتگران و هنرمندانی که در روستاها به فراوری صنایع دستی مشغول هستند، کمک هایی بگردد تا بتوانند این گونه فعالیت ها را جایگزین کشاورزی - که به دلیل کم آبی با مشکل روبرو گردیده است- نمایند.

پور حسینی ادامه داد: با این حمایت ها علاوه بر توسعه صنایع دستی و کمک به ارتزاق روستاییان، می توان از خالی شدن روستاها و مهاجرت ساکنان آنها به شهرها نیز پیشگیری کرد.

این بازیگر پیشکسوت گفت: این کار خدمت بزرگی است که غفلت از آن می تواند در آینده فاجعه بار باشد. اما اگر به این مقوله که در ظاهر جزیی به نظر می رسد پرداخته گردد، می تواند به پایداری جمعیت در روستاها و اطراف و اکناف کشور بینجامد.

او با بیان اینکه مسئولین بالاتر از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز باید به اهمیت صنایع دستی توجه بیشتری داشته باشند، گفت: مسئولین در کنار صحبت هایی که درباره مزیت های صنایع دستی می نمایند باید در عمل هم از این عرصه حمایت نمایند و با سرمایه گذاری به رشد و توسعه این صنعت کمک نمایند.

پور حسینی در انتها یادآور شد: بازده این سرمایه گذاری ماندگار است و می تواند به ارز آوری نیز کمک کند.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 442

به "حمایت از تولیدات صنایع دستی می تواند به پایداری جمعیت در روستاها بینجامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از تولیدات صنایع دستی می تواند به پایداری جمعیت در روستاها بینجامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید