خانه تاریخی عربشاهی در قم بازسازی می گردد

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم از بازسازی خانه تاریخی دکتر علی محمد عرب شاهی واقع در شهر کهک اطلاع داد.

خانه تاریخی عربشاهی در قم بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم، حمید یزدانی امروز یکشنبه 29 تیرماه 99 با اعلام این خبر گفت: برای بازسازی و احیای این اثر تاریخی حدود یک میلیارد ریال از محل اعتبارت استانی هزینه خواهد شد.

او اضافه نمود: بازسازی خانه عربشاهی شامل آواربرداری، سبک سازی، بازسازی پایه ها و پوشش ها، اندود کاه گِل و عایق کاری سنتی بام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم مطرح نمود: خانه دکتر علی محمد عربشاهی مربوط به اواخر دوره قاجار است که در سال 1384 به شماره ثبت 14781 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او گفت: مصالح به کار رفته در این خانه، آجر و خشت بوده و برای زیرسازی ها از سنگ استفاده شده است. نماهای داخلی و خارجی از کاه گِل و نمای اصلی بنا، کاملاً قرینه و دارای یک ایوان مرکزی است. این اثر متروکه بوده که همین امر بازسازی بنا در دستور کار نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20137

به "خانه تاریخی عربشاهی در قم بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تاریخی عربشاهی در قم بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید