خبرنگاران بستری بیماران کرونایی در سبزوار دوباره افزایش یافت

به گزارش شیوا مارکت، سبزوار- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: آمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان طی 2 روز گذشته دوباره افزایش یافته است.

خبرنگاران بستری بیماران کرونایی در سبزوار دوباره افزایش یافت

دکتر علیرضا مسلم عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: با اعمال محدودیت های مقابله با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی طی آذرماه، آمار مرگ و میر و مبتلایان به بیماری کووید 19، در شهرستان سبزوار کاهش یافته بود.

وی افزود: هر چند شهرستان سبزوار در آبان ماه روزهای سیاه و تلخی به لحاظ کرونا تجربه کرد اما با رعایت پروتکل ها فرایند نزولی آن در آذرماه نسبت به آمار کشوری شیب تندتری داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در ماه گذشته میزان بیماران بستری 60 درصد، بیماران سرپایی به مراکز 16 ساعته 50 درصد و موارد مرگ و میر 55 درصد در حوزه این دانشگاه کاهش یافته بود.

مسلم اضافه نمود: چنانکه توجه شهفرایندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری، دورهمی های خانوادگی و شرکت در اجتماعات کمتر گردد در اواخر دی ماه شرایط کرونا در سبزوار بحرانی می گردد.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با 6 بیمارستان تخصصی، 850 تخت مصوب، 28 مرکز بهداشتی، درمانی و 55 داروخانه دولتی و خصوصی با 80 داروساز به 600 هزار نفر جمعیت شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می نماید و بیمارستان واسعی سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 152 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید 19 طی 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به 54 هزار و 308 تن رسید.

مجله آزمون اول: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26662

به "خبرنگاران بستری بیماران کرونایی در سبزوار دوباره افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بستری بیماران کرونایی در سبزوار دوباره افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید