خبرنگاران تاکید کشورهای پاکستان ، چین و نپال بر همکارهای مالی با افغانستان

به گزارش شیوا مارکت، کابل - خبرنگاران - نشست چهارجانبه وزیران خارجه افغانستان، پاکستان، چین و نپال عصر امروز با تأکید بر همکاری های مالی، بهداشتی و آتش بس بشردوستانه در این کشور سرانجام یافت.

خبرنگاران تاکید کشورهای پاکستان ، چین و نپال بر همکارهای مالی با افغانستان

به گزارش خبرنگاران، گران هیواد سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان به خبرنگاران گفت که در نشست وزیران خارجه چهار کشور بر مبارزه مشترک علیه ویروس کرونا، گسترش همکاری های منطقه ای بحث همه جانبه صورت گرفت.

وی اضافه کرد: وانگ یی وزیر امور خارجه چین در این نشست که به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار شده بود گفت که با افغانستان در بخش دارو، تجهیزات بهداشتی یاری می نماید و همچنین در صورت ساخت واکسن کرونا همکاری با کابل را در اولویت قرار خواهد داد.

به گفته وی، آسیبی که اقتصاد افغانستان بر اثر گسترش ویروس کرونا متحمل شده و بازسازی مالی این کشور در دستور کار پکن واقع شده است.

وانگ یی همچنین در بخش توسعه کشاورزی، صادرات بازرگانی و بسته بندی مواد غذایی وعده همکاری کرد.

وزیران خارجه هرچهار کشور با توجه به قطعنامه سازمان ملل متحد بر تامین آتش بس تاکید کردند که برای مبارزه موثر و یاری های کشورهای یاد شده در امر مبارزه با ویروس کرونا، و تأمین آتش بس و موثریت یاری های خود تأکید نموده و از طالبان نیز خواستند که هرچه زودتر مذاکرات بین الافغانی را شروع نمایند.

هیواد سخنگوی وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه گفت که در نشست وزیران خارجه افغانستان چین، پاکستان و نیپال در باره مبارزه مشترک با شیوع ویروس کرونا، توسعه مالی، گسترش همکاری ها و اتصال منطقه ای، بحث و گفت وگو صورت می گیرد.

hecaconf.ir: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21977

به "خبرنگاران تاکید کشورهای پاکستان ، چین و نپال بر همکارهای مالی با افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید کشورهای پاکستان ، چین و نپال بر همکارهای مالی با افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید