خبرنگاران تبدیل جاده مرگ به اتوبان امید در شهرستان دیلم

به گزارش شیوا مارکت، گناوه - خبرنگاران - چهارخطه کردن محور دیلم -گناوه یکی از مطالبه های به حق مردم شریف دیلم بود که با روی کارآمدن دولت و سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر مصوب و این محور از جاده مرگ به اتوبان امید تبدیل شد.

خبرنگاران تبدیل جاده مرگ به اتوبان امید در شهرستان دیلم

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان دیلم روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان این مطلب اظهارداشت: دولت تدبیر و امید در جهت توسعه راه های شهرستان دیلم استان با هزینه کرد 100 میلیارد تومان و برداشتن گام های بلند، کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته است.

محمد جوانبخت اضافه کرد: بدون اغراق یکی از خدمات ویژه دولت های یازدهم ودوازدهم رسیدگی به راه ها و توسعه محورهای مواصلاتی این شهرستان است.

وی یادآورشد: پس از این اقدام آمار تصادفات در این جهت کاهش چشمگیری پیدا کرد.

وی اظهارداشت : در حوزه راهداری و راهسازی از سال 93 تا 98 ، اتوبان به طول 27 کیلومتر با اعتباری نزدیک به 50 میلیارد تومان شامل محور دیلم - گناوه به طول 5.23 کیلومتر و محور دیلم - بهبهان به طول 5.3 کیلومتر اجرا و تقدیم مردم شد.

جوانبخت گفت : آغاز عملیات اجرایی پروژه بهسازی و تعریض جهت دیلم - بهبهان در سه قطعه به طول 5.12 کیلومتر با اعتبار 30میلیارد تومان از دیگر خدمات ماندگار دولت در این شهرستان است که در حال اجرا است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیلم اظهارداشت: در این حوزه تعریض ، بهسازی و روکش آسفالت راههای اصلی و فرعی به طول 48 کیلومتر با اعتبار 8 میلیارد تومان شامل محورهای : دیلم -گناوه ، دیلم -بهبهان ، دیلم -گوره- گچساران انجام گرفت .

وی گفت: در سطح راه های روستایی شهرستان اعتباری نزدیک به 5 میلیاردتومان درجهت روکش آسفالت روستاهای والفجر ، بنه خاطر ، کنارکوه ، بیدو و شیرونک و تبدیل آبنما به پل در محورهای مال شهاب - خواجه گیر و بویرات - شیخ زنگی - بابا حسنی هزینه شد.

·رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیلم ، انجام مستمر عملیات راهداری شامل فعالیت های ایمنی و نگهداری راهها با اعتبار 10میلیارد تومان و اجرای پروژه های تاسیساتی و تجهیزاتی در راستای کنترل ترافیک با اعتبار 5 میلیارد تومان شامل دستگاه تابلو پیغام متغیر ،نصب 4 دستگاه دوربین های کنترل سرعت و ثبت ترافیک، 4 دستگاه تردد شمار و یک دستگاه دوربین نظارت تصویری را از دیگر خدمات ارایه شده در حوزه استحفاظی راه های مواصلانی این شهرستان خاطرنشان کرد.

وی بر نوسازی و خرید ماشین آلات راهداری و راهسازی برای استفاده درصورت لزوم تاکید نمود و گفت : در این راستا یک دستگاه کمرشکن با اعتبار 450 میلیون تومان خریداری و مورد استفاده نهاده شد .

·جوانبخت اضافه کرد: باتوجه به تفکیک حوزه راهداری از مجموعه راه و شهرسازی و ادغام با حوزه حمل و نقل از نیمه دوم سال 95 ، در این حوزه به صورت تخصصی و به عنوان دستگاه بهره بردار جاده ای از جمله ایمنی ونگهداری راهها ،ابنیه فنی وحریم راهها و مدیریت حمل و نقل جاده ای شامل کالا و مسافر به طول 280 کیلومتر از وظایف این اداره در حوزه استحفاظی شهرستان است.

وی اعلام کرد: اجرای محورهای جدید احداث راههای شریانی از جمله اجرای 5 کیلومتر ورودی دیلم - گناوه ، باند دوم دیلم - هندیجان و کمربندی در توضیح وظایف کاری این اداره نیست که در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر ساخت و توسعه راهها را انجام و پس از اتمام به اداره راهداری به عنوان دستگاه بهره بردار جهت انجام امور راهداری و نگهداری تحویل می دهد.

وی ادامه داد: این اداره در حوزه راهداری ایمنی و نگهداری راهها،ابنیه فنی و حریم شامل خط کشی ، اجرای حفاظ های ایمنی(گاردریل و نرده پل) ، نصب علائم ایمنی ، تعمیرات پل ها، تاورهای روشنایی و چراغ های چشمک زن ، آشکار سازی و ایمن سازی نقاط دارای تصادف ، درزگیری و عملیات فوگسیل حفاظتی ، لکه گیری و روکش آسفالت ، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی و حضور شبانه روزی در جهتهای مواصلاتی را به صورت مستمر برعهده داشته و فعالیت دارد.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای دیلم گفت : مدیریت و کنترل حمل کالا و مسافر ، صدور مجوز مجتمع های خدماتی رفاهی و نظارت بر آنها ، برگزاری دوره های آموزشی ترافیک در سطح مدارس شهرستان ، ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها ، کنترل و نظارت برسیستم های هوشمند شامل دوربین های کنترل سرعت ، دستگاه های تردد شمار ، تابلو پیغام متغیر vms ، دوربین نظارت تصویری از دیگر وظایف این مجموعه خدوم است.

شهرستان دیلم با جمعیت 35 هزار نفر در 210 کیلومتری شمال استان بوشهر قرار گرفته است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21524

به "خبرنگاران تبدیل جاده مرگ به اتوبان امید در شهرستان دیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تبدیل جاده مرگ به اتوبان امید در شهرستان دیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید