خبرنگاران تعطیلی خودسرانه نانوایی ها در آستارا پیگرد قانونی دارد

به گزارش شیوا مارکت، آستارا - خبرنگاران - فرماندار آستارا گفت: نانوایانی که واحدهای خود را خودسرانه تعطیل می کنند، مشمول برخورد قانونی و حذف سهمیه آرد خواهند شد.

خبرنگاران تعطیلی خودسرانه نانوایی ها در آستارا پیگرد قانونی دارد

حسن رستم زاد روز پنجشنبه گفت: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف آستارا برخورد قانونی با نانوایان متخلف را در دستور کار قرار داده اند.

وی بیان کرد: با توجه به تعطیلات نوروزی و شیوع بیماری کرونا اگر هر نانوایی بدون اطلاع قبلی و خودسرانه به تعطیلی واحد خود اقدام کند، سهمیه آرد آن حذف می شود.

وی ادامه داد: برخی بازرسان نظارت ها را جدی نمی گیرند و نظارت بر واحدهای صنفی و نانوایی ها به منظور رعایت نکات بهداشتی در پخت و عرضه نان باید تشدید شود.

فرماندار آستارا گفت: با مشارکت خیران، 20 هزار ماسک خریداری و توزیع آن در شهرها و روستاها شروع شد و امیدواریم مردم با رعایت نکات بهداشتی به ریشه کنی کرونا کمک کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می شود و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می شود که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به بیش از 160 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه ، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

طبق آخرین اعلام فرمانداری آستارا، 292 بیمار مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا در بیمارستان این شهرستان بستری بودند و 238 نفر آنها بهبود یافته و مرخص شده اند و تعدادی تحت درمان هستند.

بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 200 واحد نانوایی در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17486

به "خبرنگاران تعطیلی خودسرانه نانوایی ها در آستارا پیگرد قانونی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعطیلی خودسرانه نانوایی ها در آستارا پیگرد قانونی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید