خبرنگاران دهن کجی آمریکا به اصل چین واحد با ارسال پیغام تبریک برای رهبر تایوان

به گزارش شیوا مارکت، پکن-خبرنگاران- مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با ارسال پیامی برای رهبر تایوان که ناقض اصل چین واحد محسوب می گردد، دومین دوره ریاست جمهوری وی را تبریک گفت.

خبرنگاران دهن کجی آمریکا به اصل چین واحد با ارسال پیغام تبریک برای رهبر تایوان

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران تلویزیون فونیکس هنگ کنگ روز چهارشنبه در گزارشی گفت چنین اقداماتی از سوی آمریکا طبیعتا خشم پکن را به دنبال خواهد داشت که تایوان را بخشی از خاک خود می داند.

گرم دریافت مقام های آمریکا با تسای اینگ ون رهبر تایوان، ارسال پیغام های تبریک، ارتباطات تلفنی و دید و بازدیدهای متقابل از سال 2016 میلادی که او رییس حکومت تایوان شد، چین را خشمگین نموده است.

وزیر خارجه آمریکا بلند پایه ترین مقام این کشور است که آغاز دور دوم ریاست جمهوری تسای اینگ ون را به وی تبریک می گوید اقدامی که برای پکن راضی کننده نیست.

همزمان با این تحولات، تسای اینگ ون رهبر تایوان از سیاست های دولت خود دفاع کرد و گفت مقابل تهدیدهای چین می ایستد و اصل یک کشور و دو نظام را برای وحدت دو سوی تنگه تایوان نمی پذیرد.

او در مراسم تحلیف خود گفت: چنین پیشنهادی از سوی چین صندلی تایوان را پایین می آورد و باعث می گردد تا شرایط موجود منطقه ای برهم بخورد.

در این برنامه پیغام وزیر خارجه آمریکا قرائت شد مبنی بر اینکه روابط دو طرف در دوره ریاست جمهوری خانم تسای شکوفا تر خواهد شد پمپئو در نامه اش رهبری وی بر تایوان را ستوده و آن را نمادی از دموکراسی دانسته است.

بنا به اعلام وزارت خارجه تایوان، این نخستین بار در طول تاریخ تایوان است که یک وزیر خارجه آمریکا با انتشار پیغامی ریاست جمهوری یک رهبر تایوان را به وی تبریک می گوید.

خانم تسای بجای تمرکز بر اصل چین واحد که خواست پکن است گفت که بر مبنای اصول دموکراسی، گفت و گو، برابری و صلح، حاضر به ارتباط با پکن و پیشبرد همکاری های طرفین است.

وی به همه گیری کرونا و سازمان بهداشت دنیای هم اشاره نمود و گفت که در 4 سال آینده تایوان روی مشارکت در سازمان های بین المللی با همکاری بیشتر با ژاپن، آمریکا و اروپا تمرکز خواهد نمود.

خانم تسای یازدهم ژانویه امسال میلادی در انتخابات ریاست جمهوری تایوان پیروز شد و برای دومین دوره از سال 2016 میلادی به این طرف ریاست حکومت را در این جزیره برعهده گرفت.

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20302

به "خبرنگاران دهن کجی آمریکا به اصل چین واحد با ارسال پیغام تبریک برای رهبر تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دهن کجی آمریکا به اصل چین واحد با ارسال پیغام تبریک برای رهبر تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید