خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از مرز 100 هزار نفر گذشت

به گزارش شیوا مارکت، تهران - خبرنگاران - مرکز مهندسی و علم سیستم دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اظهار داشت که تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا در سراسر دنیا به یک صد هزار و 276 نفر رسیده است.

خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از مرز 100 هزار نفر گذشت

به نوشته روز آدینه روزنامه گاردین، این مرکز همچنین اضافه نمود که 55 هزار و 694 نفر از مبتلایان به این بیماری، سلامتی خود را بازیافته و سه هزار و 404 تن نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را ازدست داده اند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که تخلیه بخش های تجاری سراسر دنیا از روز آدینه شروع شده و بازارهای سهام سقوط کردند.

از تعداد بیشتری از مردم سراسر دنیا خواسته شده است در خانه بمانند، مدارس بسته، مراسم و تجمعات عظیم لغو شده و مغازه ها خالی از ماسک و مواد شوینده و بهداشتی است.

در لندن که به پایتخت مالی اروپا معروف است، بخش تجاری کنری وارف (Canary Wharf) به طور غیرعادی آرام است. دفتر عظیم موسسه اس اند پی گلوبال (S&P Global) نیز پس از فرستادن یک هزار و 200 کارکنانش به خانه هایشان، تخلیه شده است. بانک سرمایه گذاری انگلیسی اس ان بی سی نیز پس از آزمایش مثبت یکی از کارمندانش در ارتباط با کرونا، از حدود 100 کارمند خود خواست از خانه کار نمایند.

در نیویورک، بانک سرمایه گذاری آمریکایی جی پی مورگان کارکنان خود را بین دو مکان مرکزی و مکان ثانویه در نیوجرسی تقسیم و بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس نیز بعضی از امور تجاری را به دفاتر ثانوی در گیرینویچ، کانکتیکات و جرسی سیتی منتقل نموده است.

در همین حال، بیش از 2 هزار نفر روی کشتی تفریحی گرند پرینسس (Grand Princess) سرگردان شده اند، زیرا به دلیل وجود نشانه هایی از آنفلوانزا در بین دستکم 35 تن از سرنشینان، کشتی از بازگشت به بندر سانفرانسیسکو منع شده است. کیت های آزمایش کرونا از راه دریا به این کشتی که در سواحل کالیفرنیا پهلو گرفتهف منتقل شده است.

در این میان، تمهیداتی چون کاهش نرخ بهره در آمریکا و وعده اختصاص بودجه چند میلیارد دلاری برای مقابله با این بیماری همه گیر، هراس از گسترش ویروس و تبعات مالی گسترده آن را تنها به میزان کمی کاهش داده است.

براساس این گزارش، چین که مهد شیوع کرونا در دنیا است، بیش از سه هزار مورد مرگ ناشی از این بیماری را به ثبت رسانده و تعداد جان باختگان آن در ایتالیا به 148 نفر رسیده است.

در آمریکا دستکم 57 مورد جدید ابتلا مورد تائید قرار گرفته و این بیماری برای اولین بار در کلرادو، مریلند، تنسی، تگزاس و سانفرانسیسکو شایع شده است. در مجموع 230 نفر در آمریکا مبتلا شده و 12 نفر جان باخته اند.

شرکت های گوگل، فیسبوک، آمازون و مایکروسافت به کارمندان خود در منطقه سیاتل توصیه نموده اند از خانه کار نمایند. این توصیه برای کار از منزل، بر عملکرد بیش از 100 هزار نفر در این منطقه تاثیر می گذارد.

سنای آمریکا روز پنجشنبه لایحه تخصیص بودجه ای به مبلغ 8 میلیارد و 300 میلیون دلار برای مقابله با کرونا را تصویب کرد که آمریکا با تصویب این لایحه به کشورهایی چون چین و کره جنوبی در زمینه افزایش اعتبارات مالی برای مبارزه با این بیماری پیوست.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16898

به "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از مرز 100 هزار نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از مرز 100 هزار نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید