کرونا، قرنطینه 65 میلیون نفر در دنیا، 300 میلیون کودک محروم از مدرسه

به گزارش شیوا مارکت، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا نزدیک به 110 هزار نفر رسیده و بیش از 3800 نفر جان خود را از دست داده اند.

کرونا، قرنطینه 65 میلیون نفر در دنیا، 300 میلیون کودک محروم از مدرسه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آخرین آمارهای رسمی از شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر دنیا 109271 نفر اعلام شده است. همچنین 3816 نفر نیز جان خود را از دست داده اند و 32176 نفر نیز بهبود یافته اند. کشورهای چین، ایتالیا، کره جنوبی و ایران بیشترین تعداد ابتلا و فوتی را دارند.

سازمان بهداشت دنیای اظهار داشت، تا ساعت 10:00 صبح روز یک شنبه به وقت اروپای مرکزی، مورد مبتلا به کووید -19 در 101 کشور و منطقه دنیا گزارش شده است.

به گزارش یورو نیوز، تخمین زده می گردد که 65 میلیون نفر در دو کشور چین و ایتالیا در قرنطینه به سر می برند. هرچند آمارهای اخیر چین نشان می دهد کوشش های این کشور برای مهار ویروس کرونا با پیروزیت همراه بوده است.

محرومیت تحصیلی 300 میلیون کودک به خاطر کرونا

از سوی دیگر بنا به اعلام سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) 300 میلیون کودک در سراسر دنیا به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا و تعطیلی مدارس، موقتا از تحصیل محروم شده اند. یونسکو آمار محرومیت 300 میلیون کودک از حضور در مدرسه را بی سابقه توصیف نموده است.

شمار مبتلایان در آمریکا به 470 نفر رسید

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در آمریکا روز یکشنبه اظهار داشت که تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور به 470 نفر رسیده است. بر اساس گزارش یورونیوز، شیوع نوع جدید ویروس کرونا در ایالات متحده تا به امروز جان 19 نفر را در این کشور گرفته است. افزایش شمار مبتلایان در ایالت نیویورک باعث شده است که فرماندار این ایالت شرایط اضطراری اعلام کند. تا به امروز موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در دستکم 30 ایالت آمریکا به ثبت رسیده است.

مسابقات ماشین سواری فرمول یک در بحرین بدون تماشاچی برگزار می گردد

مسئولان برگزاری مسابقات ماشین سواری فرمول یک در بحرین اظهار داشتند که این مسابقات به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا بین روزهای 20 تا 22 مارس (اول تا سوم فروردین) بدون حضور تماشاچی برگزار خواهد شد. تا به امروز 83 مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در بحرین به ثبت رسیده است. در مجموع بیش از 200 مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در کشورهای حاشیه خلیج فارس به ثبت رسیده است.

فرانسه و آلمان؛ اجتماع بیش از هزار نفر ممنوع

وزارت کشور فرانسه شامگاه یکشنبه طی بیانیه ای اظهار داشت برگزاری گردهمایی هایی که بیش از 1000 نفر در آنها شرکت داشته باشند به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس جدید کرونا ممنوع است.

همچنین، ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان روز یکشنبه خواهان جلوگیری از تجمعات با شرکت بیش از هزار نفر در این کشور شد.این درخواست وزیر بهداشت آلمان در حالی مطرح شد که شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور ادامه دارد. شمار مبتلایان به این ویروس در آلمان در روز یکشنبه به 847 نفر رسید. احزاب حاضر در دولت ائتلافی آلمان قرار است یکشنبه شب برای مقابله با پیامدهای مالی شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور تشکیل جلسه دهند.

شمار مبتلایان در انگلیس به 273 نفر رسید

تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس به 273 نفر رسید. بنا به اعلام مقامات این کشور طی 24 ساعت گذشته آزمایش کرونای 67 بیمار دیگر مثبت بوده است. بیشتر مبتلایان به این ویروس در بریتانیا ساکن انگلستان هستند. با این حال مواردی از ابتلا به نوع ویروس جدید کرونا در ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند نیز ثبت شده است.

ایتالیا؛ 366 مرگ در اثر کرونا، محدودیت شدید سفرهای داخلی

ایتالیا اظهار داشت تنها در 24 ساعت گذشته 133 تن دیگر در اثر ابتلا به کوید-19 در این کشور جان باخته اند و با این حساب آمار کل فوتی های کرونا تا خاتمه روز یکشنبه در ایتالیا به 366 نفر رسید. مقامات این کشور همچنین اعلام نموده اند مقررات محدودیت سفر در این کشور به اجرا در خواهد آمد. دولت ایتالیا همچنین شامگاه یکشنبه از خرید 22 میلیون ماسک بهداشتی برای شهروندانش اطلاع داد. دولت ایتالیا برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا یک چهارم جمعیت این کشور در مناطق شمالی را قرنطینه کرد. بنا به تصمیم دولت ایتالیا همچنین تمامی سالن های سینما، تئاتر، کلوب های شبانه و موزه ها در سراسر این کشور تعطیل شدند. تعداد مبتلایان به این ویروس نیز در ایتالیا به بیش از 5883 نفر می رسد. به گفته جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا، قرنطینه مناطق شمالی این کشور حداقل تا روز سوم آوریل (15 فروردین) ادامه خواهد یافت. وی تاکید نمود که کشورش در نهایت در زمینه مقابله با نوع جدید ویروس کرونا پیروز خواهد شد.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17005

به "کرونا، قرنطینه 65 میلیون نفر در دنیا، 300 میلیون کودک محروم از مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، قرنطینه 65 میلیون نفر در دنیا، 300 میلیون کودک محروم از مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید