خبرنگاران علاقه فدراسیون والیبال به تعطیلات

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- فدراسیون والیبال در یک روز احتمال تعطیلی، تعویق و سپس برگزاری لیگ های این رشته خبر داد؛ پیش از آنکه ستاد مقابله با کرونا در ورزش تصمیمی قطعی اعلام کند.

خبرنگاران علاقه فدراسیون والیبال به تعطیلات

به گزارش خبرنگاران، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های جدیدی در سراسر کشور وضع کرده که قرار است از شنبه اول آذر اجرا شود. پس از اعلام این تصمیم، ستاد مقابله با کرونا در ورزش جلسه ای برگزار کرد تا درباره برگزاری مسابقات و اردوهای ورزشی تصمیم گیری شود.

در ساعت 11:55 دیروز (دوشنبه) درحالی که جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش درحال برگزاری بود، فدراسیون والیبال از احتمال تعطیلی دو هفته ای مسابقات والیبال خبر داد و اظهار داشت که در حال رایزنی با مسوولین ذی ربط است تا تصمیم نهایی گرفته شود.

فقط 81 دقیقه بعد یعنی در ساعت 13:16 خبر آمد که موج سوم کرونا تمام مسابقات والیبال را به تعویق انداخت. روابط عمومی فدراسیون والیبال علت این تعطیلی را شیوع و گسترش موج سوم ویروس کووید 19 و بیماری کرونا در ایران اظهار داشت و مدعی شد که لغو تمرین و برگزاری مسابقات ورزشی هم از جمله محدودیت های جدیدی است که قرار است از اول آذر اجرا شود و به این ترتیب تمام مسابقات والیبال در کشور تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

صرف نظر از این موضوع که روابط عمومی فدراسیون والیبال نمی داند نام ویروسی که جهان را در برگرفته کرونا است و نه کووید 19 و نام بیماری که این ویروس ایجاد می کند کووید 19 است و نه کرونا، مشخص نیست این خبر که لغو برگزاری تمرینات و مسابقات ورزشی ممنوع شده از کجا به این فدراسیون رسیده بود.

ظهر دیروز شهرام عظیمی سرپرست کمیته مسابقات در مصاحبه با رسانه ها مدعی شد: چند دقیقه پیش نامه ای از جانب ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ما آمد که طبق این نامه از شنبه هرآنچه که مربوط به ورزش است، اعم از مسابقات و اردوها به مدت 14 روز تعطیل هستند.

با این وجود مسوولین دیگر فدراسیون ها در تماس با خبرنگاران خبرنگاران، وجود چنین نامه ای را تکذیب کردند. از جمله فریده شجاعی نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال به خبرنگار خبرنگاران گفت که پس از شنیدن خبر تعطیلی لیگ والیبال با مسوولین تماس گرفته اند اما هنوز چیزی در این زمینه به این فدراسیون اعلام نشده است.

چند ساعت بعد سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: لیگ ها و اردوهای ملی که پیش از این مجوز برگزاری داشتند طبق همان شیوه نامه ها به کار خود ادامه می دهند.

به این ترتیب فدراسیون والیبال که متوجه شد دچار چه اشتباهی شده است، در ساعت 17:53 اظهار داشت که لیگ طبق برنامه پیشین برگزار خواهد شد.

پیش از این هم در نخستین روزهای ورود ویروس کرونا به ایران و در حالی که هنوز هیچ مسابقه ای در ایران لغو نشده بود و در جهان هم چندان خبری از تعطیلی نبود، فدراسیون والیبال خیلی زود تمام مسابقات خود را تعطیل کرد. همین امسال هم و در میانه لیگ برتر مردان، مسابقات ابتدا به مدت 2 هفته تعطیل شد که البته در عمل این تعطیلی بیش از یک ماه طول کشید. این بار هم این فدراسیون به استقبال تعطیلات رفت تا این شائبه به وجود بیاید که شاید مسوولین والیبال به تعطیلی علاقه زیادی دارند.

در دوران ریاست داورزنی بر فدراسیون والیبال، مسابقات باشگاهی اهمیتی به مراتب کمتر از اردوهای ملی داشته اند و حتی این فدراسیون هیچگاه اجازه نداده است که لیگ برتر ایران مطابق با برنامه ای که کشورهای صاحب نام والیبال جهان در پیش می گیرند برگزار شود. به نظر می رسد همچنان باشگاه ها اهمیت زیادی برای فدراسیون ندارند و داورزنی و همکارانش ترجیح می دهند که خود را از دردسر برگزاری لیگ خلاص کنند.

کالارنا: کالارنا | تا حالا از ارزانترین فروشگاه اینترنتی خرید کردید؟

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25444

به "خبرنگاران علاقه فدراسیون والیبال به تعطیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران علاقه فدراسیون والیبال به تعطیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید