خبرنگاران عملیات خط لوله گازی نورد استریم 2 برغم فشارهای آمریکا ادامه دارد

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- عملیات اجرایی خط لوله گازی نورد استریم 2 روسیه به آلمان در حالی ادامه دارد که تا کنون تحریم و فشارهای آمریکا نتوانسته اخلالی در پیشرفت این طرح گازرسانی ایجاد کند.

خبرنگاران عملیات خط لوله گازی نورد استریم 2 برغم فشارهای آمریکا ادامه دارد

به گزارش بامداد سه شنبه خبرنگاران از اسپوتنیک، آکادمیک چرسکی کشتی لوله گذاری روسیه که انتظار می رود طی چند ماه آینده برای تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 مورد استفاده قرار گیرد، در حال نزدیک شدن به بندر ساسنیتز در دریای بالتیک آلمان است که پیش بینی می گردد صبح امروز (سه شنبه) در این بندر پهلو بگیرد.

ساسنیتز پایگاه لجستیکی پروژه های خط لوله گازی نورد استریم 2 به حساب می آید.

اجرای طرح گاز رسانی نورد استریم 2 روسیه در حالی ادامه دارد که پیش از این سه سناتور جمهوریخواه برجسته آمریکا (تد کروز، تام کاتن، ران جانسون) در نامه ای تهدید نموده بودند که علاوه بر مدیران شرکت ها بلکه کارگران بنادری که در این پروژه شرکت داشته باشند را جریمه و یا تحریم خواهند کرد.

سناتورهای جمهوریخواه نامه تهدید آمیز خود را با استناد به قانون کاتسا عنوان نموده بودند.

قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم ها موسوم به قانون کاتسا قانونی است که با رأی قاطع کنگره و سنای ایالات متحده آمریکا به تصویب رسید، تا به وسیله تحریم با آنچه اقدامات خطرناک و دشمنانه این کشورها در قبال آمریکا و متحدانش خوانده شده است، مقابله کند.

این لایحه توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امضا و رسماً به قانون تبدیل شد.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در گفت وگو با روزنامه آلمانی بیلد توضیح داد کشورش ائتلافی را برای به تعویق انداختن این پروژه تشکیل داده است. وی گفت علاقه مند است آلمان از موضع آمریکا در قبال پروژه خط لوله روسیه پیروی کند که این درخواست به دلیل نقش دولت روسیه در مسمومیت این چهره مخالف و تبعات امنیتی وابستگی گازی به روسیه است.

اما آنگلا مرکل صدراعظم آلمانگفته است که موضوع پروژه نورد استریم را از مسمومیت ناوالنی باید جدا دانسته و به طور مجزا به آنالیز آن پرداخت.

نورد استریم 2 پروژه ای مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل انجی فرانسه، او. ام. وی اتریش، رویال داچ شل هلند و یونیپر و وینترشل آلمان است.

این خط لوله دوقلوی 1200 کیلومتری قرار است سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز را از روسیه به آلمان منتقل کند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24628

به "خبرنگاران عملیات خط لوله گازی نورد استریم 2 برغم فشارهای آمریکا ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات خط لوله گازی نورد استریم 2 برغم فشارهای آمریکا ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید