خبرنگاران فناوری جدیدی که گوش دادن به موسیقی را متحول می نماید

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- دانشمندان یک دستگاه رومیزی ابداع کردند که با ایجاد یک حباب صوتی، کاربر را از استفاده از هدفون برای گوش دادن به موسیقی بی احتیاج می نماید.

خبرنگاران فناوری جدیدی که گوش دادن به موسیقی را متحول می نماید

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جهانی را تصور کنید که در آن با حباب صوتی شخصی خود این طرف و آن طرف می روید؛ بدون احتیاج به هدفون آهنگ های موردعلاقتان را گوشی می دهید، با صدای بلند بازی ویدئویی می کنید، فیلم می بینید و از سیستم های مسیریابی در خودرو استفاده می کنید، بدون آن که مزاحم اطرافیانتان شوید.

فناوری پیشرفته صوتی مبتنی بر تابش صدا که روز آدینه توسط شرکت Noveto Systems معرفی گردید، این امکان را فراهم می نماید. این فناوری یک دستگاه رومیزی به نام SoundBeamer 1.0 است که صدا را مستقیما به گوش مستمع می تاباند.

کارکردهای متنوعی برای این دستگاه پیش بینی شده است، از گوش دادن به موسیقی یا کنفرانس های تلفنی بدون ایجاد حواس پرتی برای همکاران تا فیلم دیدن و بازی کردن با صدای بلند. حذف هدفون ها از این معادله به این معناست که کاربر به هنگام استفاده از این دستگاه می تواند دیگر صداهای موجود در محیط را به وضوح بشنود.

این دستگاه به یاری یک ماژول حسگر سه بعدی، موقعیت گوش کاربر را معین و ردیابی می نماید و به وسیله موج های مافوق صوت پاکت های صوتی می سازد و صدا را مستقیم به گوش می فرستد. صوت دریافتی را می توان روی حالت استریو یا سه بعدی تنظیم کرد که حبابی 360 درجه از صدا را در اطراف کاربر ایجاد می نماید.

راه ساری: سئو، طراحی سایت، طراحی و چاپ گرافیکی و دیجیتالی، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25345

به "خبرنگاران فناوری جدیدی که گوش دادن به موسیقی را متحول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فناوری جدیدی که گوش دادن به موسیقی را متحول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید