خبرنگاران محکومیت جبهه النصره، محور رایزنی وزرای امور مذهبی پاکستان و سوریه

به گزارش شیوا مارکت، اسلام آباد- خبرنگاران- وزرای امور مذهبی و اوقاف پاکستان و سوریه روز آدینه در یک گفت وگوی تلفنی، ضمن محکومیت اقدامات تروریستی عناصر تکفیری از جمله گروه جبهه النصره در توهین به مقدسات مسلمانان، بر مراقبت از اماکن اسلامی در برابر اعمال شنیع تروریست ها تأکید کردند.

خبرنگاران محکومیت جبهه النصره، محور رایزنی وزرای امور مذهبی پاکستان و سوریه

وزارت امور مذهبی پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: پیر نورالحق قادری وزیر امور مذهبی این کشور در تماس تلفنی با محمد عبدالستار السید وزیر امور مذهبی و اوقاف جمهوری عربی سوریه در جریان اقدامات شنیع عناصر تکفیری از جمله گروه جبهه النصره در هتک حرمت مزار پیامبران، اصحاب نبی مکرم اسلام (ص) و سایر شخصیت های مهم مسلمانان در سوریه نهاده شد.

بنابر این بیانیه، وزیر امور مذهبی سوریه گفت؛ فیلم هایی که این روزها با موضوع بی حرمتی و تخریب مزار یکی از شخصیت های مورد احترام مسلمانان در ادلب بازنشر شده، در حقیقت متعلق به زمان اشغال این منطقه به دست تروریست های جبهه النصره است که بعد از آن، نیروهای سوریه پیروز به پاکسازی و بازپس گیری آن شده بودند.

وی اضافه کرد: تروریست های جبهه النصره علاوه بر بسیاری از اماکن مقدس اسلامی و مزار اولیای الهی را در مناطق مختلف سوریه تخریب نموده است.

وزیر امور مذهبی دولت سوریه گفت که این کشور بخوبی اندوه و نگرانی مردم پاکستان نسبت به تخریب اماکن مقدس مسلمانان به دست تروریست ها را درک نموده و متعهد به مراقبت از این اماکن و بازسازی آن است تا مردم دوباره بتوانند با خیال آسوده از این اماکن مذهبی بازدید نمایند.

این روزها تصاویر و فیلم هایی در بعضی رسانه ها و شبکه های اجتماعی در پاکستان دست به دست می چرخد و عوامل پشت این سناریوی جعلی با اشاره به تخریب مزار یکی از شخصیت های مورد احترام اهل تسنن در سوریه، سعی در تفرقه میان پیروان فرق اسلامی دارند.

زمانی که داعش، جبهه النصره و سایر عناصر تکفیری در سوریه و عراق جنایت های عظیم خود را شروع کردند، یکی از اقدامات اساسی آنان، ویران کردن آثار تاریخی و مذهبی به ویژه تخریب و توهین به آرامگاه اصحاب نبی مکرم اسلام (ص) و شخصیت هایی که مورد احترام مسلمانان هستند، در این کشورها بود.

تروریست های تکفیری در سوریه و عراق، نخست ضریح مزارها را تخریب و نبش قبر می کردند تا اگر طلا و نقره ای مدفون باشد آن را به غارت ببرند و سپس با فریادهای الله اکبر، دیوارهای مسجد و کلیسا را بر سر مزارش، ویران می کردند.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20673

به "خبرنگاران محکومیت جبهه النصره، محور رایزنی وزرای امور مذهبی پاکستان و سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محکومیت جبهه النصره، محور رایزنی وزرای امور مذهبی پاکستان و سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید