خبرنگاران می تواند جهانی گردد اگر ...

به گزارش شیوا مارکت، یک استاد ارتباطات به مناسبت شروع بیستمین سال فعالیت خبرنگاران گفت: یکی از واجب ترین کارهایی که خبرنگاران می تواند انجام دهد این است که تعداد دفاتر خبری خارجی و تعداد تولیدات خارجی خود را افزایش دهد تا تبدیل به یک خبرگزاری در سطح دنیا گردد.

خبرنگاران می تواند جهانی گردد اگر ...

سید وحید عقیلی در گفت وگویی با خبرنگاران اظهار کرد: من با توجه به سابقه فعالیتی که در رسانه، مطبوعات و دانشگاه ها دارم باید با افتخار اعلام کنم که از لحاظ مدیریت رسانه، رعایت اصول حرفه ای خبرنگاری، گزارشگری و درک مبانی ارتباط جمعی با عنایت به درک منافع نظام جمهوری اسلامی ایران و با توجه به مصالح مردم، خبرگزاری دانشجویان ایران یکی از حرفه ای ترین، خوشنام ترین، کاربردی ترین و اخلاقی ترین خبرگزاری ها نه تنها در ایران و سطح منطقه، بلکه دنیا است.

او ادامه داد: همکاران ما در خبرگزاری دانشجویان ایران حتی اگر الان دانشجو نباشند، همه صبغه دانشجویی دارند و دوره های آموزشی خوبی ضمن خدمت دیده اند و کار حرفه ای انجام می دهند. واقعا اسم خبرگزاری دانشجویی ایران، بامسمی است و مدتی بعد تعدادی خبرگزاری، رسانه مکتوب، رسانه دیجیتالی و دیداری و شنیداری در پیرو و تقلید از خبرنگاران اسم هایی را با این مفهوم دانشجویی ایجاد نموده اند.

این مدرس ارتباطات با بیان اینکه خبرنگاران باید دفاتر خود را در دنیا گسترش دهد، گفت: به نظرم یکی از کارهایی که خبرنگاران می تواند انجام دهد این است که تعداد خبرگزاری های خود را در کشورهای مختلف پنج قاره با بودجه ای که در نظر گرفته می گردد، گسترش دهد. به نظرم این مساله که خبرنگار مقیم در خارج از کشور داشته باشیم یکی از اولویت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران است. یکی از واجب ترین کارهایی که خبرنگاران می تواند انجام دهد این است که تعداد دفاتر خبری خارجی و تعداد تولیدات خارجی خود را افزایش دهد تا تبدیل به یک خبرگزاری در سطح دنیا گردد. بنابراین به نظرم با افزایش بودجه و آموزش لازم برای خبرنگاران بین المللی، خبرنگاران می تواند بیشتر به شناساندن اخبار جمهوری اسلامی ایران، مردم و نظام ایران و ایجاد تصویر واقعی از مردم ایران اقدام کند چون چهره ای که از مردم و نظام ایران در دنیا وجود دارد درخور ملت ایران نیست. خبرنگاران باید بر روی این مساله سرمایه گذاری کند.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2525

به "خبرنگاران می تواند جهانی گردد اگر ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران می تواند جهانی گردد اگر ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید