خبرنگاران نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی 27 آذر گشایش می&zwnjیابد

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در روزهای 27 تا 30 آذرماه خبر داد.

خبرنگاران نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی 27 آذر گشایش می&zwnjیابد

به گزارش وزارت علوم، عبدالساده نیسی در نشست مجازی با معاونان پژوهشی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پارک های علم و فناوری کشور که روز سه شنبه در این وزارتخانه برگزار شد، با تشریح برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری سال 1399 افزود: بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار سال 1399 نیز از 27 تا 30 آذرماه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به همه گیری بیماری کووید -19 در سراسر کشور و بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص برپا نشدن تجمعات، ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری مصوب کرد که بیست و یکیمن نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار به صورت مجازی برگزار شود.

نیسی گفت: علاقه مندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه هفته ملی پژوهش و فناوری در زمان برگزاری به آدرس الکترونیکی www.msrt-expo.ir مراجعه کنند.

سرزندگی حوزه پژوهش و فناوری کشور

در ادامه این نشست، غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، گفت: به رغم همه تنگناها و مشکلاتی که کشور به دلیل تحریم ها و شیوع ویروس کرونا با آن روبرو است، خوشبختانه حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده به پیش می رود.

رحیمی در این نشست که با موضوع تشریح برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری برگزار شد، گفت: هفته ملی پژوهش و فناوری مهم ترین رویدادی است که هر سال در حوزه پژوهش و فناوری کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری امسال مانند سال های گذشته برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، در ابتدا اساس کار بر آن بود که برگزاری این رویداد به صورت حضوری برگزار شود و بخش مجازی به کمک بخش اصلی بیاید؛ ولی به تدریج با وخامت شیوع این بیماری در کشور برگزاری این رویداد ملی به سمت ترکیبی از حضوری و مجازی رفت.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: بر اساس آخرین تصمیم گیری ها، استفاده کامل از فضای مجازی برای برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری در نظر گرفته می شود.

رتبه 14 کشور در پژوهش

رحیمی با اشاره به ارسال نامه ای به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه های سراسر کشور مبنی بر آنکه بخش پژوهش دانشگاه ها باید فعال تر از گذشته عمل کنند، تاکید کرد: فعالیت ها باید به گونه ای باشد که شاهد انتشار مقالات بیشتر از گذشته باشیم؛ همچنین طرح های پژوهشی داخلی و بیرونی تقاضامحور رجحان یابد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در چند سال گذشته از نظر اعتبارات پژوهشی و خرید تجهیزات و مواد اولیه در تنگنا بودیم، اما پژوهش در کشور نه تنها فرایند کاستی نگرفت؛ بلکه رتبه کیفی مقالات در اسکوپوس در سال 2019، دارای رتبه 15 و در و وب آف ساینس 16 شد و هم اکنون به رتبه 14 دست یافته ایم.

رحیمی گفت: هفته پژوهش و فناوری به نوعی بزرگداشت تلاش هایی است که منجر به توفیقات در سطح کشور شده است. امید است در برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری امسال با اهتمام جدی آنچه که در خور پژوهش و فناوری است، نشان داده شود.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26230

به "خبرنگاران نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی 27 آذر گشایش می&zwnjیابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی 27 آذر گشایش می&zwnjیابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید