خبرنگاران همت دولت برای ساخت مسکن و اشتغال ایثارگران لرستان

به گزارش شیوا مارکت، خرم آباد - خبرنگاران - استان لرستان دارای 98 هزار و 837 ایثارگر است که 11 هزار و 357 از آنها فاقد مسکن هستند، اقدام اخیر دولت برای ساخت 30 هزار واحد مسکونی برای ایثارگران کشور می تواند بخشی از مسائل جامعه ایثارگری این استان را نیز در رابطه با تامین مسکن حل نماید.

خبرنگاران همت دولت برای ساخت مسکن و اشتغال ایثارگران لرستان

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران براساس تفاهم نامه تامین زمین و ساخت سه هزار واحد مسکونی ویژه ایثارگران در لرستان که اواخر مردادماه سال جاری با حضور سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و ایثارگران منعقد شد، قرار است این سه هزار واحد مسکن برای ایثارگران تا خاتمه سال احداث گردد.

اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفته بود که تا خاتمه سال در کشور 30 هزار واحد مسکونی ویژه ایثارگران ساخته می گردد که این میزان مسکن جامعه ایثارگری برابر 15سال گذشته است.

البته دولت یازدهم و دوازدهم در طول این چند سال اقدامات بسیار مطلوبی برای جامعه ایثارگری انجام داده است که نمونه های آن رسیدگی بهتر به اشتغال ایثارگران و خانواده های شهدا ، پرداخت مطالبات آنان، تامین مسکن، اعمال سهمیه 25 درصدی استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه های اجرایی و توجه خاص به مساله درمان جانبازان و ایثارگران است.

یکی از موضوعاتی که اکنون مورد توجه جامعه ایثارگری است تامین مسکن می باشد که به عنوان یک مشکل مهم برای این قشر از جامعه محسوب می گردد که خوشبختانه در این زمینه هم دولت برنامه ریزی جدی دارد که بخش مهمی از مسائل جامعه ایثارگران را حل نماید.

محمود زرین جویی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گفت: برای تامین مسکن سه هزار نفر از ایثارگران کوشش جدی شده است چرا که این افراد تا به امروز از مزایا و خدمات در بخش مسکن استفاده نکرده اند.

بیکاری بیش از 6 هزار فرزند شهید و ایثارگر

در مراسم امضای تفاهم نامه تامین زمین و ساخت سه هزار واحد مسکونی بین استانداری لرستان و بنیاد شهید یک تصمیم مهم دیگری نیز گرفته شد و آن ایجاد 2 هزار و 500 شغل به منظور کارآفرینی خانواده ایثارگران لرستان بود.

اکنون 6 هزار و 285 نفر افراد ایثارگر در استان بیکار هستند که در سال گذشته 580 نفر مشغول به کار شدند.

زرین جویی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در این ارتباط نیز گفت: تفاهم نامه اشتغال2 هزار و 500 عضو خانواده ایثارگران استان منعقد شده است که دستگاه های مرتبط باید بنیاد شهید را برای تحقق این تعداد شغل همراهی نمایند.

زرین جویی ادامه داد: این برنامه با هدف تامین اشتغال ایثارگران جویای کار بود که فراهم کردن شرایط برای هزار و 500 خوداشتغالی، جذب 300 نفر از ایثارگران در ادارات، استخدام 700 نفر از ایثارگران در کارگاه های تابعه، تخصیص 30 درصد از سهمیه صدور مجوز غرفه ها از مهمترین برنامه اشتغال در این راستا بود.

وی افزود: به همین دلیل استانداری به تمامی دستگاه های مشمول ابلاغ می نماید تا نسبت به 25 درصد استخدامی ها به ایثارگران اقدام نمایند. اکنون ما موظف هستیم که حداقل پیگیر اشتغال فرزندان این عزیزان باشیم.

زرین جویی گفت: اشتغال به کار خواسته برحق ایثارگران است که ما تمام همت خود را برای اجابت این تقاضا به کار خواهیم گرفت.

نادر قربانی مشاور استاندار لرستان در امور ایثارگران نیز گفت: اعمال ماده 48 قانون جامع ایثارگران و واگذاری مراکز اشتغال زایی گردشگری می تواند راهکاری اساسی جهت جذب فرزندان ایثارگران باشد.

قربانی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می تواند با استخدام حجمی ،قراردادی و شرکتی فرزندان ایثارگران،بنیاد را یاری کند.

سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این باره گفته بود که ما در جذب ایثارگران به صورت شرکتی و حجمی تا جایی که امکان پذیر باشد همکاری خواهیم کرد.

قاسمی ادامه داد: در بحث سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی الویت با ایثارگران است، هر ایثارگری که در حوزه گردشگری قصد کار آفرینی دارد با تمام توان با آنان همکاری می کنیم.

طبق ماده 48 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بنیاد شهید مکلف است پس از فوت هریک از ایثارگران غیرمستخدم دولت، یاری هزینه فوت همانند مشمولان قانون پرداخت پاداش خاتمه خدمت و بخشی از هزینه های ضروری به کارکنان دولت مصوب 11/1/2875 و اصلاحیه های بعدی آن، به خانواده آنان مشروط بر اینکه به موجب قوانین و مقررات دیگری دریافت نکرده باشند، پرداخت کند.

طبق تبصره این ماده، دستگاههای اجرایی کشوری و لشکری برای ایثارگران مستخدم خود، طبق قوانین و مقررات مربوط اقدام می نمایند.

استان لرستان 2هزار و 951 نفر جانباز زیر 25درصد و 6 هزار و 379 جانباز 25 تا 70 درصد و 263 جانباز 70 درصد به بالا دارد.

همچنین لرستان دارای 837 نفر آزاده و 6 هزار و 250 فرزند شهید است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25213

به "خبرنگاران همت دولت برای ساخت مسکن و اشتغال ایثارگران لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همت دولت برای ساخت مسکن و اشتغال ایثارگران لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید